Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا باعث شد تا سراسری‌ترین و مهم‌ترین مسابقات قرآن بدون حضور مردم اجرا شود و حتی داوران نیز تلاوت‌ها را هم‌زمان با پخش ملاحظه و بررسی می‎کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مسابقات سراسری قرآن‌کریم امسال متفاوت‌ترین شکل ممکن خود را در طول حیات 34 ساله‌اش تجربه می‌کند و حالا بدون حضور مردم، هر شب از قاب تلویزیون ( شبکه قرآن و معارف سیما) پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا باعث شد تا سراسری‌ترین و مهم‌ترین مسابقات قرآن بدون حضور مردم اجرا شود؛ تا جایی که داوران نیز تلاوت‌ها را هم‌زمان با پخش ملاحظه و بررسی می‎کنند. موضوعی که مهدی قره‌شیخلو رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف پیش از برگزاری مسابقات عنوان کرد نشان از تفاوت‌هایی زیادی  در این دوره داشت.

یکی از این تفاوت‌ها، انتخاب قاریان برتر توسط مردم است. بخشی که امسال به مسابقات اضافه شده است. مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شرایطی را فراهم کرده است تا در چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، قاری برتر از نگاه مردم نیز معرفی شود.

بر همین اساس، دنبال‌کنندگان مسابقات سراسری قرآن کریم می‌توانند از روز آغاز مسابقات تا 25 آذرماه از طریق مراجعه و عضویت در کانال اطلاع‌رسانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در پیام رسان ایتا به نشانی mosabeghatequran@  و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی quraniran.ir و صفحه این مرکز در اینستاگرام به نشانی oghaf.qurani@ در فرایند انتخاب قاری برتر مردمی مشارکت داشته باشند.

این افراد پس از مشاهده و استماع تلاوت قاریان این دوره از مسابقات، بر اساس شماره در نظر گرفته شده برای هر قاری؛ می‌توانند بهترین قرائت از نگاه خود را انتخاب کنند تا پس از ارسال به سامانه پیامکی 10000114000 در این مسابقه مشارکت داده شوند.

در پایان این مسابقه، به 14 نفر جوایزی اهدا می‌شود. همچنین قاری منتخب از نگاه مردمی در روز 30 آذر‌ماه و همزمان با روز میلاد حضرت زینب(س) معرفی می‌شود.

یکی دیگر از تغییراتی که در سازوکار اجرایی جشنواره مدنظر قرار گرفته است، داوری هم‌زمان با پخش تلاوت‌ها در این دوره از مسابقات است. در دوره گذشته که این مسابقات به همین روال استودیویی برگزار شد، قضاوت و داوری هم‌زمان با اجرای مسابقه صورت می‌گرفت و همین دلیل سبب شد به جهت انتشار اطلاعات مسابقه در برخی رسانه‌ها، از جذابیت مسابقه‌ای بودن آن کاسته شود اما امسال هم‌زمان با پخش مسابقه از شبکه قرآن و معارف سیما، داوران اجرای متسابقین را قضاوت می‌کنند.

بودجه قرآنی 1400 خلاف جهت عدالت/ مسئولان منفعل مقصرندمسابقات سراسری قرآن آغاز شد/ داوران در هتل ارم، متسابقین در قاب تلویزیون

 انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن قرآن کریم مسابقات سراسری قرآن هم زمان با پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) شهرستان خمین با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

اسکندری افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مسئول برگزاری این دوره از مسابقات گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

او ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کدکاپ ۸ رویدادی برای ترویج برنامه‌نویسی در سراسر ایران
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی دانشجویی کدکاپ برگزار می‌شود
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • معرفی برترین های مسابقه فوتسال مهاجران آران وبیدگل
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • معرفی برترین‌های مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل
  • روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی زن بی‌حجاب قـاریِ قرآن: کار دشمنه | فیلم
  • (ویدئو) روایت سردار رادان از ویدئوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن
  • ببینید | روایت سردار رادان از ویدیوی جنجالی خانم بی‌حجاب قاریِ قرآن