Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنجعلی‌خانی گفت: ترور شهدای اخیر حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده  نشان می‌دهد که مسیر انقلاب مسیر درست و ثابتی است حال اینکه بخواهیم با سازش یا مذاکره با هر  ادبیات و گفتمانی موجب تضعیف این فضا شویم باعث حدر رفت خون شهدا خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد امیر گنجعلیخانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان در گفتگو با راه آرمان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو اظهار کرد: هم اکنون دانشجویان در مجموعه جنبش دانشجویی، نخبگان دانشجویی و تشکل های دانشجویی  چه در دانشگاه، چه جامعه و عرصه بین الملل در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر بخواهیم نگاه تطبیقی داشته باشیم و از گذشته درس بگیریم براساس همان ماهیت و ریشه جنبش،  از 16 آذر سال 32  و تاثیراتی که در دهه های 70 و 80 و همچنین اخیرا را بخواهیم بررسی کنیم باید بگوییم تاثیر فضای جنبش دانشجویی بر فضای سیاسی کاری  دارای جنبه های متفاوتی شده است.

گروه های جهادی نمونه بارز جنبش دانشجویی امروز

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان افزود: به عنوان مثال در دهه 90 به بعد مشکلاتی که در کشور به وجود آمد بخشی از جنبش های دانشجویی به سمت گروه های جهادی و بخشی به سمت رفع مشکلات مردمی و مسائل اجتماعی روی آوردند.

گنجعلیخانی ادامه داد: جدا از آن فضایی که در سال 32 «ضد سلطه»، «ضد آمریکایی» بوده و سال 57 «ضد طاغوت» بوده است فضای دانشجویی همه این ویژگی ها را در طول تاریخ داشته و این اواخر رشد بیشتری پیدا کرده است.

یکی از مصادیق  «مرگ بر آمریکا» رشد و پیشرفت کشور است

وی عنوان کرد: درست است که یکی از مصادیق دانشجویان مبارزه با عوامل «ضد آمریکایی» و شعار «مرگ بر آمریکا» است البته به نظر من اگر دانشجویان به وظایف انقلابی خودشان خوب عمل کرده و به مردم خدمت کنند می توان گفت یکی از مصادیق «مرگ بر آمریکا» است و این در راستای رشد و پیشرفت کشور است زیرا هم شعار «مرگ بر آمریکا» و حل مشکلات مردمی در راستای پیشرفت کشور محسوب می شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان بیان کرد: اتفاقاتی که اخیرا در حال رخ دادن است شاید برخی به این صورت تعبیر کنند که دانشجویان سیاسی نیستند یا جامعه دیگر سیاسی نیست و در فضای سیاست مشارکت ندارند اما اقتضای شرایط کنونی در این است که با همان حفظ ماهیت و سیاسی بودن خود را تقویت می کنند حل مسائل و مشکلات مردم و ادبیات مسئله محوری که مورد تایید حضرت آقا و وزارت علوم نیز بوده است.

گنجعلیخانی تصریح کرد:  این فضای جنبش ضد آمریکایی از سال 32 و سال 57 جریان داشته و نمونه بارز آن 16 آذر 32 و نمونه بارزتر اتفاق تسخیر لانه جاسوسی است.

وی خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی تا این حد در تاریخ کشور و انقلاب مطرح بوده است و امروز این مسئله به شکلی دیگر از جمله ورود به حل مسائل و مشکلات مردم ظهور کرده است.

16 آذر 32 اولین جرقه «ضد آمریکایی» توسط دانشجویان زده شد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان به عمق جنایات پهلوی در 16 آذر 32 اشاره کرد و گفت: در آن زمان دانشجویان جزو اقشاری بودند که با ارتباط ایران با آمریکا و بریتانیا مخالفت کردند سیاست و رویه ای که در آن زمان حاکم بود تک صدایی، منولوگ و مونوکراسی بوده و هیچ کس در جامعه اجازه نداشت در مقابل حکومت قد علم کند و یا فریادی بزند و تنها صدایی به عنوان اعتراض بلند شد صدای دانشجویان بود که با این فضا و این ارتباط مخالفت کردند که منجر به شهادت سه دانشجو در دانشگاه شد.

گنجعلیخانی افزود: این عمل وقیحانه باعث ریشه زدن اتفاقات جدیدتر و پر رنگ تر جنبش دانشجویی شد.

وی بیان کرد: 16 آذر یک نمود بیرونی بوده و بروز کرده است و دانشجو ضد سلطه است و با حکومت آمریکا، با زور، با تک صدایی و اینکه مردم مورد ظلم قرا گیرند مخالفت می کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان اذعان کرد:  امروز دانشجویان با تشکل هایی با نام گروه های جهادی در جامعه و کشور نمود پیدا کرده و برای حل مشکلات به کمک مردم می شتابند و این هم یک نوع اعلام مخالفت با سلطه آمریکا است.

گنجعلیخانی خاطرنشان کرد: در آن زمان اعتراض فقط در فضای دانشگاه بود اما امروز فضا وسیع تر شده و این دانشجویان در عرصه جامعه این شعار ضد آمریکایی را بروز می دهند از جمله مشارکت در کمک رسانی به مردم در هنگام سیل و زلزله، انجام کارهای فرهنگی و نشست های مطالبه گری که برگزار می کنند.

وی با اشاره به اینکه تاریخ برای همه دارای عبرت و درس است، عنوان کرد:  اگر بخواهیم از اتفاقات تاریخ عبرت گرفته و تجربه کسب کنیم این یکی از مصادیقی است که بعد از کودتای سال 32 این اتفاق مزید برعلت شد و اینکه در مسیر ضد آمریکایی سه شهید تقدیم کردیم پس این مسیر درستی بود.

ترور شهدای اخیر نشان داد که مسیر انقلاب درست است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان تصریح  کرد: هم اکنون هم برای انقلاب و نظام داریم شهدایی را تقدیم می کنیم از جمله شهدای اخیر حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده این نشان می دهد که مسیر انقلاب مسیر درست و ثابتی است حال اینکه بخواهیم با سازش یا مذاکره با هر  ادبیات و گفتمانی موجب تضعیف این فضا شویم باعث حدر رفت خون شهدا خواهیم شد.

شهدای هسته ای نخبگان تراز اول خروجی دانشگاه های ایران هستند

گنجعلیخانی به تبیین اینکه محصول دانشگاه تراز امثال فخری زاده ها و دانشمندانی هستند که هم وجودشان و هم فقدانشان جریان ساز و پیش برنده است اشاره کرد و افزود: بارها گفته شده که نظام و سیستم آموزشی ما دچار اشکال بوده است اما در کل امثال احمدی روشن ها و فخری زاده ها خروجی دانشگاه هستند و این اتفاقات مهم را نمی توان نادیده گرفت که دانشگاه ها خروجی خوب یا عالی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: این خروجی ها سبب می شود تا دیگر دانشجویان دلگرم به تحصیل و کار و تلاش شوند و اینکه آن دانشمندان به خوبی در علم پیشرفت کردند و جزو نخبگان کشور شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان در پایان گفت: بدانیم که تمام شهدای هسته ای در دانشگاه های کشور با تمام مسائل و مشکلاتی که بر فضا حاکم بوده تحصیل کرده و به درجات عالی علمی رسیدند و به کشور و نظام خدمت کردند زیرا ممکن است کسانی هم بوده اند که بعد از کسب مدارج عالی علمی به جای خدمت خیانت کرده و یا از کشور خارج شده اند و این مسئله مهمی است که نباید از آن غافل شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه های جهادی جنبش دانشجویی مرگ بر آمریکا مشکلات مردم ضد آمریکایی دانشگاه ها فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، شرکت کنندگان با شعار‌های مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل انزجار خود را از اقدام دولت امریکا در سرکوب جنبش دانشجویی و حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های این کشور اعلام کردند.
ملکوتی از مدرسین دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در این تجمع با اشاره به بیداری جوامع و مردم جهان و حمایت اکثر ملت‌ها از مظلومیت مردم غزه گفت: امریکا به عنوان شریک جرم رژیم اشغالگر قدس باید محاکمه شود و ملت‌های ازاده جهان اجازه فروش سلاح به این رژیم کودک کش را به قدرت‌های استکباری ندهند.

دیگر خبرها

  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • واکنش به کشتار در غزه؛ حقیقت جنبش‌های دانشجویی در آمریکا
  • قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی