Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی زاده با اشاره به کاهش دعاوی خانواده گفت: دعاوی خانواده در استان یزد نسبت به هشت ماهه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد حسین رحیمی زاده» صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد به صورت برخط گفت: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه به عنوان یکی از دستورالعمل های ریاست جدید قوه قضائیه است که در آن 54 ماده و 5 فصل وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد بیان کرد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم سازمان های مردم نهاد می توانند به ما کمک کنند و در مباحث مختلف از جمله حمایت از بزه دیدگان می تواند گام های موثری را بردارند.

 

وی افزود: اجتماعی کردن اشخاص، میانجیگری و سازش، نظارت بر اجرای قوانین نیز به عنوان حوزه هایی است که سازمان های مردم نهاد می توانند به ما کمک کنند.

 

رحیمی زاده ادامه داد: در حوزه راهنمایی و رانندگی و تصادفات، قانون حمایت از اطفال و کودکان نیز به عنوان قوانین دیگری است که مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا سعی داشتیم که اولین همایش ملی را طراحی کرده و به صورت مجازی برنامه ریزی کردیم که نتیجه این همایش به نفع مردم خواهد بود که اولین نتیجه آن نیز افتتاح دفتر حمایت از بزه دیدگان فضای مجازی با اولویت اطفال و بانوان بوده است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت: با توجه به شرایط کرونا مجبور شدیم حوزه های آموزشی خود را از طریق فضای مجازی ارائه کنیم که با تفاهم با آموزش و پرورش دوره های آموزشی پیشگیری مدار را در شاد برگزار می کنیم.

 

وی ادامه داد: در بحث خانواده نیز در هشت ماهه در مجموع 11 آیتم دعاوی خانواده ما 5 درصد نسبت به سال 98 کاهش داشته است.

 

رحیمی زاده گفت: در حرائم نیز با توجه به سیستم ورودی پرونده ها سرفت مستوجب تعزیر در این مدت 14 درصد کاهش ورودی داشتیم و 10 اتهام اول استان سرفت، توهین و خیانت در امانت و ... نیز 2 درصد کاهش ورودی نسبت به هشت ماه سال گذشته داریم.

 

 

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون پیشگیری از وقوع جرم شبستان یزد دادگستری یزد دعاوی خانواده رحیمی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، صابر جباری، در بیست و دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: سال ۱۴۰۱ میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۱۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۱۸.۹۷ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰ و اجرایی شدن آن از سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در حوزه جمعیت رقم خورده است، افزود: میزان موالید در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۱۷.۰۵، ۱۷.۵ و ۱۸.۰۶ بوده است.

مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه روند میزان موالید در سنین ۲۵ تا ۲۹ سال نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ از عدد ۲۴.۱۲ درصد به ۲۴.۳۹ درصد رسید، اظهار داشت: روند درصد زایمان چهارم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۵.۱ به ۶.۴۲ درصد رسیده است.

جباری اضافه کرد: روند زایمان پنجم نیز از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ از عدد ۱.۵۹ به عدد ۲.۰۴ رسیده است.

رییس مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت در خصوص کاهش چشمگیر روند رشد منفی تعداد ولادت در کشور طی سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش ۱.۶۱ درصدی موالید بودیم که این عدد در سال پیش از آن (۱۴۰۱) ۳.۶۷ درصد بود و نشان دهنده موفقیت برنامه‌ها در جلوگیری از سرعت روند کاهشی موالید در سال گذشته است.

جباری با بیان اینکه در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰، یک میلیون ۷۵ هزار و ۲۲۴ و یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۹ نوازد متولد شدند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۲ کاهش موالید نسبت به سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۶۵ نفر بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ هزار و ۹۶۶ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کاهش موالید نسبت به سال قبل در سال ۱۳۹۸ رخ داد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ کاهش موالید نسبت به سال ۹۷ به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۵۶ نفر رسید که کاهش ۱۲.۴۷ درصدی را نشان می‌داد و بیشترین نرخ کاهش از سال ۹۳ تا سال ۱۴۰۲ بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ فرزندآوری در مادران جوان صعودی شد
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه