Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی مرکز اورژانس صوفیه، اعلام کرد: نظام بهداشت و درمان کشور در آستانه سقوط قرار گرفته است و نمی‌تواند آن گونه که باید پاسخگوی وضعیت موجود باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری شین هوا از صوفیه، آمار‌های رسمی نشان می‌دهد بلغارستان دومین آمار بالای تلفات ناشی از ابتلا به کووید-19 را در بین کشور‌های اتحادیه اروپا داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاتیا سانگراسکا سخنگوی مرکز اورژانس صوفیه در اظهاراتی اعلام کرد نظام بهداشت و درمان کشور در آستانه سقوط قرار گرفته است و نمی‌تواند آن گونه که باید پاسخگوی وضعیت موجود باشد.
این مقام در ادامه گفت صوفیه باید 80 تیم اورژانس برای ارائه خدمات درمانی کافی و متناسب با جمعیت در اختیار داشته باشد و این در حالی است که شمار آن‌ها در هر شیفت کاری 12 ساعته تنها 15 تا 17 تیم است.
مرکز پیشگیری از بیماری بلغارستان اعلام کرد شمار تلفات و موارد ابتلا به کرونا در این کشور در سه هفته گذشته بیش از دو برابر شده است و تنها در هفته آخر ماه نوامبر بیش از 20 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شد.
این کشور بالکان هفته گذشته با هدف مهار شیوع کرونا محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی را تا 21 دسامبر تمدید کرد.
در بین کشور‌های اروپایی؛ اسلوونی به لحاظ شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در جایگاه نخست قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بلغارستان تلفات کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!

گزارشی از وضعیت ناوگان هواپیمایی کشور را در اینجا می‌خوانید:

به گزارش اعتماد، در بخش عرضه، کارشناسان می‌گویند به غیر از ۳ هواپیمای ایرباس برجامی، ۱۳ فروند‌ای‌تی‌آر و چند فروند ایرباس ۳۴۰ ماهان، کل ناوگان کشور باید بازیافت شود.

«بازیافت» هواپیما بدین معنی است که بدنه هواپیما که از جنس آلومینیوم است به قطعات کوچک بریده شده و به کارخانه‌های مربوطه جهت ذوب و تبدیل به آلومینیوم نو شود. همچنین سایر قطعات اعم از سیم‌های مسی، قطعات فولادی، پلاستیک‌ها و... نیز تا جای ممکن بازسازی شوند.

کارشناسان حوزه هوانوردی می‌گویند حدود ۲۰ فروند هواپیمای مسافربری در کشور ارزش عملیاتی دارند که ۱۳ فروند آن توربوپراپ با ظرفیت ۷۰ نفر هستند که به دلیل نبود قطعات زمین‌گیر شده‌اند. می‌ماند ۷، ۸ فروند هواپیما که باید پرواز‌های داخلی و خارجی را به صورت همزمان انجام دهند که البته آن‌ها هم با کمبود قطعات مواجه هستند.

به عبارت دیگر، در حالی که کشور‌های امارات، قطر و ترکیه در مجموع بالای هزار فروند هواپیمای سرحال دارند، تعداد هواپیما‌های قابل اتکای ایران ۷ یا ۸ فروند است و باقی هواپیما‌های کشور شدیدا فرسوده شده‌اند.

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ماما اولین نوازشگر جسم پاک نوزاد است
  • اردبیل بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را دارد
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • سیل شبستر تلفات جانی نداشت