Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:08:11 GMT

۱۳ نکته طراحی فولدر تبلیغاتی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۶۳۹۸

۱۳ نکته طراحی فولدر تبلیغاتی

با تنگاتنگ شدن رقابت شرکت‌ها برای جذب بیشتر مخاطب و مشتری، بازار تبلیغات بیش از پیش داغ شده و باید از روش‌ها و قابلیت‌های زیادی برای تبلیغات گسترده و چشم‌نواز استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ بازار، چاپ و طراحی فولدر تبلیغاتی از بهترین ابزارهای بازاریابی است که از آن برای قرار دادن اسناد، قراردادها و سایر اوراق شرکتی استفاده ‌می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن به بیان ۱۳ نکته طراحی فولدر تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

 طراحی و چاپ فولدر سفارشی مطمئناً تأثیر زیادی روی مشتریان بالقوه شما می‌گذارد،‌ و حرفه‌ای بودن شما را به مشتریان نشان می‌دهد. با قراردادن سربرگ سفارشی، کاتالوگ‌ها، بروشورها و... ‌می‌توانید از فولدرها در جلسات کاری و بستن قرارداد با مشتریان خاص‌تان استفاده نمایید.

علاوه‌ بر این هم در زمانی که در یک رویداد یا نمایشگاه تجاری حضور دارید، با ارائه این پوشه‌ها ‌می‌توانید چشم اندازها  یا صنایع خاص، محصولات یا خدمات‌تان را به مشتریان خود معرفی نمایید.

رعایت نکاتی که در ادامه بیان می‌شود در داشتن فولدر تبلیغاتی تأثیرگذار بسیار با اهمیت است که باید از شرکت طراح بخواهید این نکات را به شما گوشزد نمایند و به آنها اهمیت دهند. شرکت چاپ بازار در زمان طراحی و چاپ فولدر تبلیغاتی برای مشتریان خود پیشنهاداتی در جهت لاکچری بودن و اثربخشی فولدر تبلیغاتی کاربران خود به آنها ارائه می‌کند.

 نکات مهم در هنگام طراحی انواع فولدر

 ۱. جوهر PMS برای طراحی‌های یک رنگ یا تطبیق رنگ بهترین است.

جوهر PMS از قبل مخلوط شده و هنگامی‌ که طراحی شما فقط دارای یک رنگ است بسیار مقرون‌ به‌ صرفه خواهد بود. همچنین درصورت نیاز به مطابقت با رنگ دقیق رنگ‌های یک شرکت، بهترین انتخاب خواهد بود و  تغییرات جزئی که CMYK ‌می‌تواند ایجاد کند را نخواهید داشت.

۲. CMYK برای طراحی با چند رنگ بهترین است.

از CMYK با توجه به اینکه امکان دسترسی به طیف کاملی از رنگ را ‌می‌دهد، برای طراحی‌های چند رنگ استفاده‌ می‌شود. (اگر چه تولید برخی از رنگ‌ها مانند آبی تیره و نارنجی دشوارتر است)

 ۳. "سیاه خالص" بهترین رنگ سیاه نیست.

هنگامی‌که از CMYK استفاده ‌می‌کنید و ‌می‌خواهید بخشی از طراحی شما سیاه خالص باشد، طبیعتاً ممکن است بهترین راه برای رسیدن به این هدف را تعیین ٪۱۰۰ سیاه و ٪۰ هر رنگ دیگر فرض کنید. اما در حقیقت، شما ‌می‌توانید با فرمول زیر به رنگ سیاه بسیار عمیق‌تری دست یابید: ٪۶۰ فیروزه‌ای، ٪۴۰ سرخابی، ٪۴۰ زرد ، ٪۱۰۰ سیاه.

 ۴. برای رنگ آبی واقعی، ٪۳۰ فیروزه‌ای بیشتر از سرخابی استفاده کنید.

مشابه ساخت رنگ مشکی، رنگ آبی، رنگی پر از حیله و تزویر است که اغلب در محصول چاپی سفارشی نهایی، بنفش به نظر ‌می‌رسد. برای دستیابی به رنگ آبی غنی‌تر و خالص‌تر، اط‌مینان حاصل کنید که رنگ فیروزه‌ای ۳۰ درصد بالاتر از سرخابی تنظیم شده است.

به عنوان مثال، اگر منطقه ای ۴۰ درصد سرخابی باشد، باید ۷۰ درصد فیروزه‌ای باشد تا بتوانید به رنگ دلخواه خود دست یابید.

۵. از رنگ‌های فلزی یا فلورسنت استفاده کنید.

با استفاده از جوهر PMS شما می‌توانید خلاقیت‌های چشم‌نواز و درخشانی با استفاده از رنگ‌های فلزی (که شامل ذرات فلزی بازتابنده هستند) و فلورسانت‌های زیبا ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که تنها  با استفاده از  فرآیند رنگ نمی‌توان به این اثرات دست یافت.

 ۶. کلمات یا نقوش خود را منبت یا برجسته کنید.

نقش برجسته و برجسته‌سازی به شما امکان ‌می‌دهد تا با بالا بردن یا فشردن کاغذ، طرحی را مستقیماً روی کاغذ نقش نمایید. این کار بسیار چشم‌گیر و قابل‌ توجه خواهد بود.

 ۷. از فونت‌های خیلی کوچک یا نازک در نقوش برجسته فولدر استفاده ننمایید.

در صورتی که روی فولدر خود از نقش برجسته یا فرورفته استفاده نموده‌اید دقت نمایید که از فونت‌های بسیار کوچک استفاده ننمایید، زیرا باعث عدم خوانایی متن ‌می‌شود. اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر متن برجسته یا نقش برجسته شما دارای ضخامت حداقل ۲ pt باشند.

۸. پرتی کاغذ را تا حد ممکن کاهش دهید.

برای این کار باید، قبل از برش، فولدر در دو قطعه استاندارد ۶۰ در ۴۵ و یا ۵۰ در ۷۰ باشد تا با کاهش پرتی کاغذ، هزینه چاپ تا جای ممکن کاهش یابد.

۹. درب فولدر باز نماند

دقت داشته باشید که هرگز درب فولدر باز نماند. برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلی ‌می‌توانید با طراحی یک برش و زبانه کاغذی، قفل کاغذی ایجاد نمایید. توجه نمایید که هرگز از چسب دوطرفه برای بستن درب فولدر استفاده ننمایید چون ‌علاوه‌بر اینکه زیبایی کارتان را کاهش ‌می‌دهد، از عمر پوشه نیز ‌می‌کاهد.

۱۰. برای فولدر خود عطف در نظر بگیرید.

اگر چناچه ‌می‌خواهید اسناد زیادی را در پوشه خود قرار دهید و یا برای قراردادن کاتالوگ از فولدرتان استفاده نمایید حتما ۱ سانتی‌متر عطف برای کارتان در نظر بگیرید.

۱۱. از عکس محصول خود روی فولدر استفاده ننمایید.

در طراحی‌های قدیم از عکس استفاده می‌شد اما در سال‌های اخیر طراحی‌ها  به صورت فلت دیزاین و با کمک اشکال هندسی، لوگو و رنگ سازمانی هر مجموعه طراحی ‌می‌شود، پس شما هم به روز باشید.

۱۲. بر روی فولدر تبلیغاتی خود فقط شعار و لوگوی خود را قرار دهید.

از نوشتن مطالب زیاد روی فولدر خودداری نمایید این کار نه تنها زیبا نیست بلکه باعث سردرگمی ‌و گیج شدن مخاطب ‌می‌شود. فقط آدرس، نام سایت، لوگو و شعارتان را قرار دهید .

۱۳. از روکش روی فولدرتان استفاده نمایید

استفاده از روکش‌های مختلف مانند سلفون مات، سلفون براق و…‌ علاوه‌ بر ایجاد زیبایی دو چندان به کارتان، باعث افزایش استحکام و دوام فولدر شما نیز ‌می‌شود.

 کلام آخر

فولدرهای چاپ بازار با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بوده و برای ارائه به مخاطبین شما بسیار مناسب است. شرکت چاپ بازار با دارا بودن طراحان حرفه‌ای و مجهز بودن به به‌بروزترین دستگاه‌های چاپی قادر است فولدرهای بسیار زیبایی را که از بهترین مواد موجود در بازار است طراحی و چاپ نماید و دراختیار شما قرار دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاپ بازار فیروزه ای چاپ بازار طراحی ها رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟

همه انسان‌ها از استعداد لازم برای منفی فکرکردن برخوردارند. گرچه ممکن است بیماران مبتلا به بیماری‌های روان‌پزشکی یا کسانی که افسردگی، خشم، اضطراب، ترس وعشق را تجربه می‌کنند، در مقایسه با افراد عادی افکارغیرمنطقی و منفی بیشتری داشته باشند. 

افراد به‌هنجار و عادی نیز در موقعیت‌های خاص مانند زمانی که هیجان خاصی را تجربه می‌کنند، آمادگی تولید افکار منفی را دارند. بنابراین یکی از راه‌های به دام کشیدن افکار منفی، توجه به هیجانات است.

وقتی برانگیخته هستید یا زمانی که در حال گذر از مرحله‌ پیش از خشم به مرحله‌ خشم و پرخاشگری هستید، بدانید که «افکار برانگیزاننده» نقش کلیدی را بازی می‌کنند و کنترل خشم بدون مهار این افکار امکان پذیر نیست. از طرفی برانگیختگی و هیجان، در فرآیند پردازش اطلاعات تداخل ایجاد می‌کنند و سبب می‌شوند که فرد به گونه‌ای خاص فکر کند. سوگیری در پردازش اطلاعات که تحت تأثیر خطاهای شناختی است، نه تنها به خشم دامن می‌زند، بلکه فرد را از دسترسی به اطلاعات ناب نیز محروم می‌کند. اولین گام شناسایی خطاهای شناختی در فکر است. این خطاها عبارتند از:

۱- برچسب‌ها:

برچسب‌هایی مانند بی انصاف، گستاخ، احمق، سوء استفاده‌گر، رذل و... می‌توانند شما را خشمگین‌تر کنند و به همین دلیل واکنش‌های پرخاشگرانه‌ شدیدتری از خود نشان دهید. زیرا برچسب‌هایی که به دیگران می‌زنید، سبب می‌شود که دیگران را تحقیر یا سرزنش کنید و دقیقاً به خاطر همین برچسب‌ها، حق مسلم خود می‌دانید که آنها را بکوبید یا زیر سؤال ببرید. شما ممکن است حتی به خودتان برچسب‌هایی مانند از بدشانسی من است، آدمی ابله‌تر از من پیدا نکردند ، از بس ملاحظه کار هستم چنین دردسرهایی برای من پیش می‌آید بزنید.

حال وقتی به خود یا دیگری برچسب می‌زنید از خود بپرسید آیا کلی قضاوت نمی‌کنم؟ این برچسب مرا بیشتر عصبانی می‌کند یا آرام می‌کند؟ پاسخ دادن به این سؤالات می‌تواند به شما کمک کند تا برچسب زدن را متوقف کنید و برچسب ها را زیر سؤال ببرید. برای مثال ممکن است فردی در بسیاری از زمینه ها مسئولانه عمل کند اما در زمینه‌ی خاصی غیرمسئول باشد پس نمی‌توان به او برچسب کلی زد.

۲- قصد و عمد:

اگر کسی به شما وعده‌ای دهد و نتواند در زمان مقرر شده به وعده‌ی خود عمل کند، ممکن است دلایل زیادی برای این خلف وعده وجود داشته باشد اما اگر پیش خود فکر کنید که حتماً قصدی در کار بوده و فرد از روی عمد دست به چنین کاری زده است، خشمگین می‌شوید؛ زیرا احساس می‌کنید از شما سوء استفاده شده است. در این حالت نمره‌ی برانگیختگی شما در چند ثانیه از ۳ به ۱۰ می‌رسد و به سرعت به مرحله‌ی خشم و پرخاشگری می‌رسید، زیرا وقتی احساس کنید قربانی هستید و طرف به عمد خواسته است برای شما مشکلی ایجاد کند، تنها با تنبیه و حمله به طرف مقابل آتش خشم درون‌تان خاموش می‌شود. برای مثال، کسی گوشی تلفن را برنمی‌دارد و شما پیش خود می‌گویید: «عمداً گوشی را برنمی‌دارد و پاسخ تلفن مرا نمی‌دهد.»

۳- ذهن خوانی:

خواندن ذهن دیگران، عادت بیمارگونه‌ی بسیاری از انسان هاست. زمانی که هیجان خاصی را تجربه می‌کنیم، بیشتر از مواقع دیگر به ذهن خوانی دست می‌زنیم. وقتی اندکی برانگیخته هستید و میزان برانگیختگی شما به نمره‌ی ۳ یا ۴ رسیده است، تنها یک یا دو ذهن خوانی کافی است که به نقطه‌ی انفجار برسید. وقتی ذهن‌خوانی می‌کنید در مورد این که دیگران چه فکرهایی درباره شما دارند، پیش خودتان حدس‌هایی می‌زنید و سپس فرض را بر این می‌گذارید که این فرض‌ها درست است و دیگران در مورد شما این گونه فکر می‌کنند.

۴- فاجعه سازی:

فاجعه سازی از اتفاق پیش آمده یا عملکرد طرف مقابل می‌تواند شما را از نقطه‌ ۰ به نقطه  ۱۰ در مقیاس برانگیختگی برساند. فاجعه‌سازی اغلب در قالب جملات این وحشتناک است، فاجعه است و  غیرممکن است، می‌باشد.

نوع دیگری از فاجعه‌سازی «مطلق نگری» است. مطلق نگری در برابر نسبی‌نگری قرار دارد و با واژه‌هایی مانند «او همیشه... او هیچ وقت..... او هرگز...» همراه است.

طبیعی است که وقتی احساس قربانی شدن کنید، یا احساس کنید دیگری نسبت به شما ظلم کرده است و حق شما را تضییع نموده است، احساس خشم کنید و دست به پرخاشگری بزنید. برای مقابله با بزرگ‌نمایی و فاجعه‌سازی از فنون همدلی، پرس وجو، کاوش و بررسی سود و زیان استفاده کنید.

۵- دنبال مقصر گشتن:

در صورتی که با مشاهده‌ی یک رویداد ناخوشایند، درصدد یافتن یک فرد مقصر یا گناه کار باشید تا همه‌ی تقصیرها را به گردن او بیندازید، خشمگین‌تر خواهید شد و ممکن است دست به پرخاشگری بزنید. برای مثال: همه اش تقصیر اوست. اگر او دیر نمی‌کرد این اتفاق نمی افتاد.

به جمله‌ی بالا نگاه کنید و تأثیر آن را در ایجاد خشم ببینید.

۶- نتیجه‌گیری شتاب‌زده:

از یک رویداد یا اتفاق خاص، سریع نتیجه گیری می‌کنید و بر اساس آن واکنش نشان می‌دهید. برای مثال، اگر کسی به موقع سر قرار حاضر نشود، بلافاصله نتیجه می‌گیرید که شما را عمدا معطل کرده و سر کار گذاشته است. با این نتیجه‌گیری زودرس، به سرعت خشمگین می‌شوید و واکنش منفی نشان می‌دهید.

۷- پیش‌بینی منفی:

پیش‌بینی منفی رفتارهای احتمالی دیگران، می‌تواند برانگیزاننده خشم باشد. برای مثال کسی از شما کتابی امانت می‌گیرد و به موقع به شما نمی‌رساند با خود می‌گویید: «اگر با او برخورد نکنم و به اصطلاح او را سر جایش ننشانم دفعه‌ بعد هم این کار را خواهد کرد.» «اگر از من حساب نبرد به این رفتارها ادامه خواهد داد.» همان طور که می‌بینید پیش‌بینی منفی برای رفتار دیگران می‌تواند برانگیزاننده‌ی خشم باشد و سبب می‌شود واکنش منفی شدیدی از خود نشان دهید.

۸- تعمیم:

در تعمیم فرد با استفاده از کلماتی مانند «همیشه»، «هرگز»، «هیچوقت» یک رویداد را تعمیم می‌دهد. برای مثال: «دیر کردن کار همیشگی‌اش است.»

الهه ضمیری - خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • سه پیشنهاد جنجالی برای هدایای تبلیغاتی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • مهم ترین نکته لیست تیم ملی والیبال؛ میلاد عبادی‌ پور خط خورد!
  • ۸ نکته درباره‌ افکار و خطاهای شناختی/ چطور خشم خود را کنترل کنیم؟
  • مناظره ۲ کاندیدای مجلس دوازدهم اردبیل
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات