Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به ایران خبر داد و گفت: روز چهارشنبه "جیحون بایراموف" وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تهران با رییس جمهوری، رییس مجلس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، سعید خطیب‌زاده پیش از ظهر امروز -دوشنبه، ۱۷ آذرماه- در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به شکل مجازی برگزار شد، روز دانشجو را به دانشجویان و دانشگاهیان تبریک گفت و اظهار کرد: دانشگاه سر منشأ تحولات در جامعه است و عدالت‌خواهی، کمال‌خواهی و آرمان‌خواهی سرلوحه جنبش دانشجویی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تحولات سیاست خارجی در هفته گذشته، گفت: امروز میزبان اولین سفر خارجی فیصل مقداد به عنوان وزیر امور خارجه هستیم. ایشان علاوه بر وزیر امور خارجه با رئیس‌جمهوری و دیگر مقامات کشور دیدار می‌کند. روز چهارشنبه هم وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به تهران سفر کرده و با رؤسای جمهور و مجلس و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دیدار خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به تغییرات در این وزارت خانه گفت: معاون پیشین وزیر امور خارجه بازنشسته شدند. ایشان دوران موفقیت‌آمیزی در وزارت خارجه داشته و نقش مؤثری در ایجاد دیپلماسی اقتصادی داشته و سکان این معاونت را به آقای مهاجر سپردند.

خطیب‌زاده با بیان اینکه در ادامه موج محکوم کردن شهادت شهید فخری‌زاده، روز جمعه وزیر امور خارجه کرواسی با ظریف تماس گرفت، گفت: روز پنجشنبه هم وزیر امور خارجه در کنفرانس سالانه گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای شرکت و مواضع ایران را تبیین کردند. ایشان با وزیر امور خارجه بلژیک نیز گفت‌وگویی داشتند و همتای بلژیکی ترور شهید فخری‌زاده را محکوم و در خلال آن در خصوص مسائل دوجانبه گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: همچنین آقای بورل با ظریف تماس گرفته و ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند. وزیر امور خارجه هم در این گفت‌وگو مسئولیت‌های اتحادیه اروپا را یادآور شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره اظهارات اخیر هایکو ماس وزیر خارجه آلمان درباره برجام گفت: مواضع ایران درباره برجام، تداوم آور و بدون تغییر است. برجام یک بار مذاکره شد، این توافق نتیجه مقاومت ایران بوده، امضا شده و در قطعنامه ۲۲۳۱ درج شده است. نه ایران چیزی که یک بار مذاکره شده را مجدداً مذاکره می‌کند و نه الزام‌آور بودن قطعنامه ۲۲۳۱ از آن کم می‌شود.

خطیب‌زاده با بیان اینکه امیدواریم اروپا جایگاه و ظرفیت‌های خود را شناخته و سقف و کف روابط خود را در نظر بگیرد، یادآور شد: یکی از طرف‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده، طرف‌های اروپایی بوده‌اند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضامن اجرای برجام بوده و کشورهایی مانند آلمان حتی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند که در نامه‌های ما آمده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران در خصوص امنیت ملی خود نه مذاکره و نه مصالحه نمی‌کند، عنوان کرد: ایران به حقوق و مسئولیت خود آشنا بوده و حقوق و مسئولیت‌های طرف مقابل را هم یادآوری کرده است. آنچه با فشار حداکثری به دست نیامد با روش‌های دیگر هم به دست نمی‌آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره درخواست چند کشور منطقه برای حضور در مذاکرات احتمالی گفت: برخی کشورها تمامی حیثیت خود را گذاشتند که در دوران رئیس‌جمهور در حال خروج از کاخ سفید، به اهداف خود برسند. پول مردم خودشان را خرج کردند تا برای چند روزی امنیت بخرند. مشخص است آنها امروز نگران هستند.

خطیب‌زاده افزود: پیام تهران به این کشورها آن است که ایران لنگرگاه ثبات در منطقه است. ایران کشور تاریخی در منطقه است و مانند برادر بزرگ‌تر، سعی کرده خطاهای دیگران را نادیده بگیرد ولی آنها باید بدانند جایگاه‌شان چیست و تا چه اندازه می‌توانند سخن بگویند.

وی درباره اظهارات ظریف مبنی بر بازگشت آمریکا به تعهداتش و همچنین مصوبه هفته گذشته مجلس اظهار کرد: نظر دولت و رئیس‌جمهور درباره مصوبه مجلس روشن بوده است. ما هم نظرات تخصصی خود را بیان کرده‌ایم که متأسفانه لحاظ نشده است. در عین حال مجلس مسیر خود را طی کرده و برداشت‌های خود را انجام داده است. اگر این مصوبه تبدیل به قانون شود، وزارت امور خارجه به آن پایبند است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه هم مصوبه فعلی مجلس و هم مصوبات قبلی درباره اقدامات متقابل مشروط هستند، تصریح کرد: اگر اروپا و آمریکا تعهدات‌شان را اجرا کنند، ما ذیل برجام به تعهدات خود عمل خواهیم کرد و این توازن در برجام دیده شده است.

خطیب زاده یادآور شد: گفته‌ها و شنیده‌هایی از دولت منتخب دیده شده است که روش غلط خود را اصلاح کند. امیدواریم اروپا به مسیر عدم پایبندی خود پایان دهد. اگر این‌طور شود ایران، کشور مسئولی است. احتیاج به چانه زنی جدیدی نمی‌بینیم.

خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایرنا

کد خبر 459978

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان محمدجواد ظریف برجام شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سخنگوی وزارت امور خارجه وزیر امور خارجه خارجه جمهوری خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد

به گزارش خبرنگار مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و .. تشکیل شده است.

در حال تکمیل...

کد خبر 6091864 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد