Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرزاد گوهردهی صبح امروز در جمع خبرنگاران مازندران به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت، اظهار کرد: بحث پیشگیری از معلولیت‌ها یکی از اقدامات اثرگذاری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز بیش از ۵۰ درصد علت معلولیت‌ها حوادث ترافیکی و حوادث ناشی از کار است در بحث معلولیت اختلال ژنتیکی باید خانواده‌ها شناسایی شوند، سازمان بهزیستی فعالیتی را در این ارتباط آغاز کرده بر اساس برنامه مقرر است که همه خانواده‌های داری دو معلول مورد آزمایش قرار گیرند که این موضوع تا پایان سال ۱۴۰۰ در کشور در صورت تامین اعتبار عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای غربالگری بینایی و شنوایی‌سنجی،گفت: در سال ۹۸ در غربالگری شنوایی نوزادان بیش از ۳۳ هزار و ۸۰۰ نوزاد در استان مورد معاینه قرار گرفتند که پس از شناسایی۵۲ نوزاد کاشت حلزون انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بحث بیماری تنبلی چشم غربالگری ما مفید بوده و پوشش بیش از ۱۰۰ درصدی را در استان رقم زده و حتی نسبت به بررسی تنبلی چشم نوزادان خارج از استان اقدام کردیم.

گوهردهی با اشاره به فعالیت مراکز مشاور ژنتیک استان مازندران، افزود: برای بیش از ۵ هزار ۴۰۰ خانوار استان مشاوره انجام شده که بیش از ۲ هزار خانواده داری دو معلول و تک معلول بوده‌اند.

وی در ارتباط با توانمند سازی افراد معلول در استان، افزود: یکی از آزورهای بسیار بزرگ بهزیستی توانمندسازی افراد تحت پوشش است، این توانمند سازی و توانمند شدن در همه حوزه‌ها است و تلاش ما این است که این دغدغه مددجویان در حوزه مسکن و تحصیل کاهش پیدا کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران یادآور شد: در حوزه مسکن و اسکان از ابتدای سال ۹۲ تاکنون بیش از ۴ هزار و ۱۶۷ واحد مسکونی را برای افراد داری معلولیت تسهیل‌گری کردیم و مبلغ ۲۸ میلیارد تومان به این امر اختصاص پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ بنا شده است که ۴۰۰ واحد مسکونی ویژه افراد معلول در استان ایجاد کنیم که تاکنون ۵۱۳ واحد مسکونی را تسهیل‌گری کردیم و روز گذشته ۱۳۳ واحد مسکونی هم در اختیار مددجویان استان قرار گرفته است.

گوهردهی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال،افزود: برای هزار و ۲۹۹ نفر در سال جاری حق بیمه سهم کارفرما را به صورت کامل پرداخت کردیم همچنین ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال را در اختیار هزار و ۵۰۰ نفر قرار دادیم البته یکی از اقداماتی که باید انجام شود بحث پایدار بودن اشتغال بیشتر از ۶۰ درصد مشاغلی که توسط بهزیستی برای مدد جویان رقم خورده حفظ شده است.

وی ادامه داد: ۵۶۵ دانشجو را زیرپوشش داریم که مبلغ یک‌میلیارد تومان کمک هزینه برای این قشر پرداخت شده و شهریه در اختیار خود دانشجویان بر اساس شرایط قانونی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در ارتباط با مناسب‌سازی بیان کرد: ادعا نمی‌کنیم در بحث مناسب‌سازی وضعیت خوبی داریم.

وی اضافه کرد:  بحث مناسب‌سازی مسکن و خودرو مربوط به خود معلولان است اما مناسب‌سازی اماکن عمومی نیاز به توجه ویژه داریم.

گوهردهی یادآور شد: بحث مناسب‌سازی مسکن و خودرو معلولان برای ۳۵۰ نفر از معلولان تحت پوشش در سال ۹۹ انجام دادیم و ۷ میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص دادیم.

وی اضافه کرد: در حوزه امکان عمومی و ساختمان‌های اداری جلسات در سطح استان برگزار شده، نسبت به سه سال گذشته و بر اساس ارزیابی انجام شده حدود ۳۵ درصد مناسب سازی در ادارات استان داریم و با رشد ۱۰ درصدی مواجه هستیم و این موضوع مورد تایید و ایده‌ال نیست البته در کل کشور هم وضعیت چندان مناسب نیست و توقع داریم که وضع مناسب‌تر شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطر نشان کرد: مناسب سازی شهرها برعهده فرمانداران قرار گرفته و امید داریم که شاهد تغییر و تحول اساسی در این امر باشیم.

وی در ارتباط با عدم مناسب‌سازی برخی از ادارات شهرستانی گفت: برخی از ادارات به دلیل استیجاری بودن شاید امکان تغییر در ساختار فیزیکی اداره را ندارند.

گوهردهی در ادامه از راه‌اندازی مراکز خدمات بهزیستی در سطح استان مازندران خبر داد و افزود: ۱۱۵ مرکز مثبت زندگی در استان راه‌اندازی می‌شود که ۹۰ مرکز راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: ۲۷ مرکز شبانه روزی نگهداری از افراد تحت پوشش توانبخشی داریم، گفت: بیشتر از ۶۰۰ نفر از افراد جامعه هدف در این مرکز نگهداری می‌شوند و برای هر فرد معلول یک‌میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به تلاش‌های سپاه کربلا برای ساخت مسکن معلولان، افزود: بسیج سازندگی بدون چشم‌داشتی در این بخش همکاری بسیاری مناسبی داشتند و تلاش‌های قابل ارزشی در دستور کار داشتند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران مناسب سازی مثبت زندگی مدیرکل بهزیستی مازندران واحد مسکونی مناسب سازی راه اندازی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شهبازی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال که در مجتمع خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان تحت نظارت این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به‌منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماری‌های چشمی دوران کودکی اجرا می‌شود.

وی پیشگیری از اختلالات و معلولیت بینایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ ساله، پس از معاینه اگر مشکوک تشخیص داده شوند، به‌صورت رایگان به اپتومتریست ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: در ادامه اگر نیاز به عینک و یا جراحی داشته باشند، توسط سازمان بهزیستی ۷۰ درصد از هزینه درمان آنها پرداخت خواهد شد.

شهبازی خاطر نشان کرد: والدین می‌توانند برای مراجعه به مرکز خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان و استفاده از این طرح، به آدرس کرمانشاه- چهار راه سنگر در ساعات اداری مراجعه کنند.

کد خبر 6092791

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران