Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور گفت: شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی در ایام شیوع بیماری کرونا بر کشور گذشته که طی یکصدسال گذشته تاریخ تشکیل وزارت بهداشت بی‌سابقه بوده است.

دکتر "علی دل پیشه" در جلسه هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ضمن تقدیر از تلاش و جدیت مسئولان و کارکنان دانشگاه در عرصه مبارزه با بیماری کرونا ، اظهار کرد: شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی در ایام شیوع بیماری کرونا بر کشور گذشته که طی یکصدسال گذشته تاریخ تشکیل وزارت بهداشت بی‌سابقه بوده و باعث گردیده که نه تنها بخش عمده توان مجموعه وزارت بهداشت و دولت؛ بلکه کل ارکان نظام  صرف مبارزه با این بحران پیش آمده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : استان ایلام نیز در این بحران شرایط بسیار سختی را پشت سرگذاشته و البته با فداکاری جامعه شریف پزشکی و پرستاری و بهداشتی و پشتیبانی استان و مدیریت دلسوزانه ریاست دانشگاه و مجموعه مدیران استان، این بحران تاکنون به شایستگی اداره و مورد تقدیر و تحسین قرار گرفته است.
 دکتر "محمد کریمیان" ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز گزارشی از عملکرد دانشگاه در موضوعات مختلف از جمله درمان و کنترل بیماری کووید 19در استان، افزایش حقوق و مزایای کارکنان، صدور به موقع احکام کارگزینی پرسنل و اعضاء هیات علمی و مدیریت منابع ارائه کرد.

وی با اشاره به تکمیل و پیشرفت چشمگیر در اکثر پروژه‌های عمرانی دانشگاه از جمله بیمارستان 376 تختخوابی رازی استان واقع در بانگنجاب و تصویب و اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه عظیم در سال آینده اشاره و تصریح کرد:  تکمیل زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه از جمله تکمیل ساختمان دانشکده پزشکی، تکمیل زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی و درمانی دانشکده دندانپزشکی و اضافه شدن 14 هزار متر فضای خوابگاهی و رفاهی دانشجویان از دستاوردهایی هستند که در یکسال گذشته برای دانشگاه به دست آمده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اعمال فوق‌العاده ویژه کلیه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اعم از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی، نیروهای تبصره 3 و4، نیروهای مشمول قانون‌کار، پرسنل و پزشکان طرحی و ضریب(k) به میزان 50 درصد ردیفهای مربوطه در احکام پرسنلی از ابتدای دیماه سال جاری، تصویب افزایش درصد فوق‌العاده ویژه اعضای هیات علمی از تاریخ اول دیماه سال جاری و فوق‌العاده جذب از اول سال 99، افزایش پنجاه درصدی کمک هزینه تحصیلی دستیاران تخصصی و دکترای PHD و کارورزان رشته‌های علوم پزشکی سال تحصیلی1400- 1399نسبت به سال قبل، افزایش حق‌الزحمه دانشجویان گروه پرستاری به میزان 15 درصد نسبت به سال قبل ، ذخیره کل مانده مرخصی استحقاقی کارکنان درگیر در بیماری کرونا در سال 1399 ، افزایش میزان تخفیف شهریه دانشجویان ممتاز و افزایش حق فنی کارکنان مشمول از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام دانشگاه علوم پزشکی بیماری کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۶۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال گذشته ۸۲ هزار و ۵۲۴ بیمار خارجی در مشهد ویزیت کرده‌ایم که بابت آنها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم.

داوود خوش‌شکن افزود: بیشترین بیماران را بیمارستان‌های رضوی، چشم‌بینا، امام رضا (ع)، خاتم و قائم ویزیت کرده‌اند. بیماری‌های ارتوپدی و تروما، زنان و زایمان، بیماری‌های چشمی، بیماری‌های قبلی، اورلوژی و جراحی‌های عمومی به ترتیب مورد اولویت گردشگران سلامت در مشهد بوده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: البته در مشهد بیماران افغانستانی زیادی داریم که مدرک تبعیت کشور را ندارند، از همین رو این بیماران را گردشگر سلامت محسوب می‌کنیم. به همین دلیل مراجعه به بخش ارتوپدی و تروما بالا است. البته تعرفه‌ای که از این نوع بیماران دریافت می‌کنیم، تعرفه گردشگری است.

خوش‌شکن افزود: در سال گذشته از ۹۵ ملیت در مشهد بیمار داشتیم که نسبت به سال ۱۴۰۱ پیشرفت بیشتری داشته است. بیشترین بیماران ما از کشور‌های افغانستان، عراق، ترکمنستان، بحرین، تاجیسکتان، کویت و عربستان سعودی بوده است. رشد بیماران ترکمنستان بسیار چشمگیر بوده است.

وی در خصوص جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب گردشگران سلامت در کشور گفت: مشهد رتبه نخست جذب بیماران خارجی در کشور را دارد. پس از مشهد شهر‌های قم، کرمان، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 

دیگر خبرها

  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری