Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:07:20 GMT

وضعیت کرونایی لاهیجان از زرد به نارنجی تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۷۲۱۵

وضعیت کرونایی لاهیجان از زرد به نارنجی تغییر کرد

دکتر محمودی فرماندار شهرستان لاهیجان با اشاره به لزوم کنترل تردد خودروها برای کنترل روند افزایشی شیوع کرونا در گفت وگو با ایرنا افزود: خودروهای پلاک مخدوش برابر با ضوابط و دستورالعمل ها توسط پلیس راهور توقیف خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه در وضعیت نارنجی به طور موقت محدودیت ترافیکی ساعت ۹ شب را اجرا نمی کنیم، تصریح کرد: در وضعیت نارنجی مشاغل گروه ۳ و ۴ با محدودیت روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار در ادامه با اشاره به اجرای طرح غربالگری خانه به خانه شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ١١٧ خانوار در طرح در سطح شهرستان پایش شده اند.

اعمال محدودیت‌های دو هفته گذشته در ترددهای شهری، بین شهری و استانی در سطح کشور و تعطیلی بخشی از صنوف گرچه باعث شد وضعیت قرمز بسیاری از شهرستان‌های قرمز کشور به نارنجی تبدیل شود، در برخی از شهرستان‌های شمالی کشور از جمله گیلان وضعیت معکوس شد و دو شهر به شهرهای قرمز استان افزوده شد و لاهیجان، آستانه اشرفیه و رضوانشهر و برخی دیگر از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شدند.

در همین حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز وضعیت استان‌های شمالی نگران کننده توصیف کرد و گفت: پای کرونا به روستاها و ارتفاعات این مناطق کشیده شده است و از مردم می‌خواهیم که به ما توصیه‌ها توجه کنند و بدانند ویروس پیچیده‌تر از اردیبهشت ماه است و به مراتب سن‌های پایین‌تر را به طور پیچیده‌تر به کام مرگ می‌برد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان لاهیجان که روز گذشته از روستاهای بالارودپشت، بارکوسرا، اکبرآباد و پهمدان روند اجرای طرح (خانه و محله محور) سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بازدید کرد در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعته گذشته بیش از یک هزار خانوار مورد غربالگری قرار گرفتند، بر پایش و غربالگری تمامی سکونتگاه‌های شهرستان تاکید کرد.
دکتر محمدتقی نجف زاده با اشاره به همکاری خوب شهروندان در اجرای این طرح، خواستار استمرار همکاری همه شهروندان برای اجرای طرح غربالگری شد و تصریح کرد: این همکاری در شناسایی وضعیت موجود، نیازها و امکانات مورد نیاز برای ارایه خدمات مناسب‌تر برای ریشه کنی این ویروس ضروری است.
به گفته وی، مقابله همگانی و رعایت پروتکل‌های اعلامی بویژه استفاده از ماسک و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضرور، خط مقدم مقابله با این ویروس است و چنانچه نتوان از شیوع این ویرویس در این مرحله جلوگیری کرد متاسفانه در گام‌های بعدی مقابله و مبارزه با این ویروس و ارایه خدمات شایسته به شهروندان به دلیل گستردگی و تصاعدی بودن مبتلایان با مشکلات جدی روبرو می‌شود.
در اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح شهرستان لاهیجان، دویست تیم سه نفره از بسیجیان آموزش دیده در قالب تیم‌های حمایتی خانه به خانه و محله به محله، به انجام غربالگری همشهریان می‌پردازند.

در شهرهای نارنجی بنابر اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت گروه‌های ۳ و ۴ شغلی و مراکز تجمعی مانند پاساژهای سربسته و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی ممنوع است.
 

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا لاهیجان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا لاهیجان گیلان کرونا ویروس کرونا لاهیجان گیلان اخبار کنکور اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت در بارسلونا خوب نیست می‌روم

سرمربی آبی اناری‌ها از نمایش شاگردانش در دیدار برابر والنسیا راضی و خوشحال است. او گفت اگر وقت احساس کند که از حمایت لازم برخودار نیست تیم را ترک می‌کند.   به گزارش ایسنا، بارسلونا در آخرین بازی از هفته سی و سوم رقابت‌های لالیگا با نتیجه ۴ بر ۲ والنسیا را شکست داد.   ستاره این  بازی روبرت لواندوفسکی بود که توانست سه گل به ثمر برساند.   به نوشته آس، ژاوی در نشست خبری بعد از بازی گفت: من خوشحال و راضی هستم. اشتباه باعث شد تا با نتیجه دو بر یک عقب بیفتیم اما ناامید نشدیم و به بازی برگشتیم. باوجود آن که اشتباهات فردی داشتیم اما به نظرم نظم تیمی خوب و در کارهای هجومی  راضی کننده بودیم. باید از این نمایش و پیروزی خوشحال باشیم. به کمی آرامش بیش‌تر نیاز داشتیم با این حال من از نتیجه و عملکرد بازیکنان راضی و خوشحال هستم.   او ادامه داد: فرمین لوپز بسیار خوب بود. او در فضاها بازیکن بسیار کارآمدی است و می‌تواند کمک زیادی به تیم کند. البته به نظرم باید فرصت‌های بیش‌تری را در این بازی خلق می‌کرد هر چند که توانست گلزنی کند.   سرمربی آبی اناری‌ها درباره درخشش روبرت لواندوفسکی هم گفت: به نظرم شکست در ال کلاسیکو باعث شد تا وضعیت تیم تغییر کند. لواندوفسکی هم بهتر شده است و آمار گلزنی او به خوبی چنین چیزی را نشان می‌دهد؛ البته او می‌توانست بهتر از این هم ظاهر شود.   او درباره دلیل تغییر نظرش برای ماندن در بارسلونا گفت: من واقعا می‌خواستم بروم اما وضعیت تغییر کرد. من احساس کردم که از حمایت باشگاه و مدیر ورزشی برخوردار هستم و به همین خاطر تصمیم به ماندن گرفتم. احساس کردم که باید بمانم. اگر این احساس به من دست می‌داد که از حمایت لازم برخوردار نیستم قطعا تیم را ترک می‌کردم. اگر هم در آینده چنین احساسی داشته باشم قطعا می‌روم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت در بارسلونا خوب نیست می‌روم
  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت خوب نیست می‌روم
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • (ویدئو) تغییر باورنکردنی لوکیشن سریال خانه به دوش پس از ۲۰ سال
  • (ویدئو) تغییر بارورنکردنی لوکیشن سریال خانه به دوش پس از ۲۰ سال
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت