Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک شیر بیمارستان ام البنین (س) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال گذشته که به صورت رسمی افتتاح شده است؛ تاکنون ۷۸۰ لیتر شیر اهدایی به ۳۵۰ نوزاد نارس اهدا کرده که موجب رشد و تکامل و حیات کودکان نارس شده است.

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه شاعر مقدم مسئول بانک شیر بیمارستان ام البنین (س) گفت: تا کنون ۱۰۵ مادر اهدا کننده شیر با این بانک شیر همکاری کردند که در حال حاضر ۲۰ نفر آن‌ها فعالیت خود را ادامه دادند و سایر مادران، چون فرزندشان از یک سال عبور کرده و شیر مادر کمتر شده قادر به ادامه همکاری نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره یه اینکه شیرهای اهدایی مادران به نوزادان نارس در بیمارستان‌های ام البنین (س)، امام رضا (ع)، قائم (عج)، هاشمی نژاد، سینا، رضوی و اکبر ارسال می‌شود تا برای مصرف نوزادان نارس و بیمار استفاده شود، افزود: مادران نوزادان نارس شیر کافی برای فرزند خود ندارند و اکثرا به دلیل استرس‌های بعد زایمان با مشکلاتی در زمینه شیردهی روبرو هستند از همین رو شیرهای اهدایی در واقع حکم مایه حیات را برای فرزندشان دارد.

مسئول بانک شیر بیمارستان ام البنین (س) با بیان اینکه در شرایط کرونایی نیز مادران می‌توانند شیر اضافی خود را به بانک شیر اهدا کنند و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند، ادامه داد: دستگاه پاستوریزه سازی شیرهای اهدایی همه نوع ویروس را از بین می‌برد و شیر پاکیزه در اختیار نوزادان نارس قرار می‌گیرد.

شاعر مقدم با اشاره به اینکه مشارکت مادرانی که شیر بیشتر از نیاز فرزند خود دارند در بانک شیر میتواند موجب دلخوشی و آرامش مادرانی شود که به هر دلیلی امکان شیردهی به فرزند خود را ندارند، بیان کرد: قبل از اینکه مادری در پروسه اهدای شیر قرار بگیرد از او چکاب رایگانی در خصوص بیماری‌های مختلف مثل اچ آی وی، هپاتیت بی وسی به عمل می‌آیدکه در شرایط کرونایی امروز این ازمایشات بدون نیاز به حضور مادر و در منزل از وی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه آموزش‌های لازم در خصوص شستشوی دست، دوشیدن شیر و شستشوی سینه به مادر از طریق شبکه مجازی ارائه می‌شود، تصریح کرد: اولویت در اهدای شیر به نوزادان نارس کمتر یا بیشتر از ۱۵۰۰ گرم است.

مسئول بانک شیر بیمارستان ام البنین (س) تاکید کرد: مصرف شیر خشک برای نوزادان نارس باعث عفونت روده و مرگ ومیر نوزادان می‌شود از همین رو از مادران خیری که با اهدای شیر اضافی خود باعث نجات جان طفل دیگری هستند کمال قدردانی را داریم و از حضور پر رنگ آن‌ها در این امر خداپسندانه استقبال می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بانک شیر نوزاد نارس نوزادان نارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما،  شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلمی از بخش نوزدان بیمارستان حضرت معصومه  در قم به خبرگزاری صداوسیما مدعی شده درمان و بهداشت  در این بیمارستان نامناسب  است.

.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

چند روز است که فرزندم  در بیمارستان کودکان قم در بخش نوزادان بستری است  و شاهد وضع تاسف بار بهداشت در این بخش هستیم بخشی که نوزادان در آن بستری هستند و باید بیشترین دقت در کنترل عفونت انجام شود.بیمارستان حضرت معصومه قم.بخش نوزادان

دیگر خبرها

  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • ️پوشش ۱۰۰ درصدی طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد