Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@18:40:49 GMT

برگزاری ۲۰۰ مسابقه شطرنج آنلاین در استان

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۷۲۸۷

برگزاری ۲۰۰ مسابقه شطرنج آنلاین در استان

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: از ابتدای پاییز توسط هیات شطرنج خراسان رضوی و در شهرستان‌های مختلف استان حدود ۲۰۰ مسابقه آنلاین و رایگان برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علیرضا پاشانجاتی با اشاره به میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی شطرنج آسیا اظهار کرد: مسابقات قهرمانی دانشجویان آسیا به میزبانی ایران به صورت آنلاین و مجازی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته مسابقات انتخابی تیم ملی شطرنج دانشجویان ایران برگزار شد که مرصاد خداشناس در بخش آقایان و وصال حامدی‌نیا در بخش بانوان به عنوان قهرمانی دست یافته و به عضویت تیم ملی دانشجویان ایران جهت حضور در مسابقات آسیایی درآمدند. تیم ملی در هر بخش چهار سهمیه دارد، اما به دلیل میزبانی ممکن است سهمیه ایران افزایش یابد.

وی در خصوص وضعیت هیات شطرنج خراسان رضوی و اقدامات صورت گرفته از تابستان سال جاری خاطرنشان کرد: یک دوره داوری درجه سه و یک دوره مربی‌گری درجه سه به صورت حضوری برگزار کردیم. مربیان و داورانی که در این دو دوره نمره لازم برای قبولی را کسب کردند، مدارک خود را دریافت نموده‌اند. همچنین از ۲ تا ۸ آذر دوره داوری درجه دو فدراسیون شطرنج که شخصا تدریس آن را بر عهده داشتم، برای نخستین‌بار به صورت مجازی برگزار شد.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار با همکاری ناحیه ۴ آموزش‌وپرورش مشهد، ۱۰ مسابقه مختلف از دوره ابتدایی تا بخش فرهنگیان در بخش‌های آقایان و بانوان به مدت سه هفته و با حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد. همچنین در ۱۲ آذر ماه کارگاهی ویژه فرهنگیان آموزش‌وپرورش خراسان رضوی به صورت مجازی برگزار کردیم که ۳۰۰ نفر از شهرستان‌ها و مناطق مختلف خراسان رضوی شرکت کردند تا با نحوه برگزاری مسابقات آنلاین آشنایی پیدا کنند.

پاشانجاتی با اشاره به فعالیت سایر شهرستان‌های خراسان رضوی گفت: از ابتدای پاییز تا کنون از طریق هیات شطرنج خراسان رضوی حدود ۲۰۰ مسابقه آنلاین و رایگان برگزار شده است. شهرستان‌های سرخس، جوین، سبزوار، کاشمر، قوچان، درگز، کلات و نیشابور نیز مسابقات خود را به صورت آنلاین و حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کرده‌اند.

وی در خصوص برنامه‌های هیات شطرنج استان در زمینه استعدادیابی عنوان کرد: برای استعدادیابی در سال گذشته برنامه‌ مدونی پیاده کرده بودیم که با شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و به مشکلات متعددی برخوردیم، اما برنامه دیگری آغاز کرده‌ایم و افراد منتخب در مسابقات آنلاین را به اردوهای تیم خراسان رضوی دعوت می‌کنیم. مسابقات هیات شطرنج خراسان رضوی به طور مرتب و به صورت روزانه و هفتگی برگزار می‌شود. نفرات برتر در پایان ۱۰ دور به صورت رایگان به اردوهای تیم منتخب استان دعوت می‌شوند.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی در خصوص مسابقات کشوری و استانی تصریح کرد: فدراسیون شطرنج تا پایان سال هیچ برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات حضوری ندارد. مسابقات قهرمانی رده‌های سنی ۶ تا ۲۰ سال در دو بخش آقایان و بانوان در بهمن‌ ماه به صورت مجازی برگزار خواهدشد. مسابقات قهرمانی بزرگسالان آقایان و بانوان و چند تورنمت آزاد کشوری نیز در پیش است که قطعا در تمام مسابقات کشوری حضور خواهیم داشت.

پاشانجاتی در خصوص وضعیت ملی‌پوشان خراسانی بیان کرد: ۶ نوجوانان شطرنج‌باز خراسانی در ابتدای پاییز برای نخستین بار به اردوهای تیم ملی ایران دعوت شدند که هر هفته در اردوهای تیم ملی حضور می‌یابند. این اتفاق در ۱۰ سال گذشته برای شطرنج خراسان رضوی بی‌سابقه بوده است. در ۱۰ سال گذشته تعداد ملی‌پوشان خراسانی در رده‌های سنی از دو یا سه نفر بالاتر نرفته بود. همچنین در پاییز سال جاری تعداد زیادی از قهرمانان دانش‌آموزی خراسانی به مسابقات کشوری راه یافتند که در مسابقات دانش‌آموزی جهان نیز شرکت کردند. ۶ نفر از قهرمانان خراسانی در این مسابقات جزو ۴۰ شطرنج باز برتر جهان قرار گرفتند.

وی در پایان گفت: در دوران شیوع کرونا جزو هیات‌های ورزشی فعال خراسان رضوی بوده‌ایم و سعی داریم مسابقات و برنامه‌های هیات به صورت مجازی و آنلاین پیش رود. امکانات هیات را به صورت رایگان در اختیار ورزشکاران و شطرنج‌بازان قرار داده‌ایم. در این مدت حقوق تمام اعضای هیات شطرنج خراسان رضوی را پرداخت کرده‌ایم، اما حتی یک ریال هم از اداره کل ورزش‌وجوانان دریافت نکرده‌ایم. شرایط سختی را در این مدت گذرانده‌ایم اما سعی داریم با برگزاری مسابقات به صورت مجازی، روحیه و انگیزه خوبی به ورزشکاران خراسانی تزریق کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شطرنج مسابقات آنلاین شطرنج هیات شطرنج خراسان رضوی مسابقات قهرمانی صورت مجازی مجازی برگزار اردوهای تیم برگزار شد تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع طی دهه کرامت در قزوین

ابوالفضل نژادفر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان قزوین اظهار کرد: مؤسسه جوانان رضوی در دهه کرامت نزدیک به ۲۰۰ برنامه در استان قزوین برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دهه کرامت از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت اجرا خواهد شد، افزود: دو برنامه کلان و مهم در شهرستان قزوین به مناسبت این ایام برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشن‌های زیر سایه خورشید با بیان اینکه جشن «مثل معصومه» ویژه روز دختر در روز ۲۲ اردیبهشت در سالن شهید بابایی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین جشن ولادت امام رضا (ع) نیز در شب میلاد آن حضرت در آستان مبارک امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می‌شود.

نژادفر با تاکید بر اینکه بیش از ۶۰ برنامه در این ایام در شهرستان قزوین برگزار می‌شود، ادامه داد: بیش از ۱۴۰ برنامه نیز در ۵ شهرستان دیگر استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی در پایان از حضور خادمین حرم مطهر رضوی در استان قزوین نیز خبر داد و تاکید کرد: گروهی از خدام حرم مطهر رضوی فردا پنجشنبه وارد استان قزوین خواهند شد و در دهه کرامت در استان حضور دارند.

کد خبر 6100464

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه متنوع طی دهه کرامت در قزوین
  • خراسان رضوی ، قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران .
  • کرمان و خراسان رضوی فاتح وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان کشور
  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • بهترین نوجوانان و جوانان مسابقات کشوری وزنه برداری مشخص شدند
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • احتمال برگزاری انتخابی بین یزدانی و قاسمپور/ شروع تمرینات زارع
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور