Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@11:49:29 GMT

افزایش ۷۰ درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۷۳۳۰

افزایش ۷۰ درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران اظهار داشت: بعضی از اقلام به علت کمبود و افزایش نرخ ارز نسبت به خرداد ماه ۵۰ درصد و نسبت به قبل از کرونا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

مهدی کاظمی در گفتگو با ایلنا، در مورد اوضاع بازار لوازم یدکی کشور اظهار داشت: ابتدا اینکه اعضای اتحادیه حق فروش قطعات دست دوم ندارند و فروش آن جرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر یکی از همکاران لوازم دست دوم بفروشد ضمن اینکه مجازات می‌شود، مغازه او نیز به مدت ۱۵ روز پلمپ می‌شود.

وی افزود: در برخی از اقلام به علت کمبود و افزایش قیمت ارز نسبت به خرداد ماه ۵۰ درصد و نسبت به قبل از کرونا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشتیم، اقلامی که در ایران تولید می‌شوند نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد گران‌تر شده‌اند.

سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با تاکید بر اینکه ثبات قیمت ارز مهم‌تر از کاهش یا افزایش آن است گفت: علت گرانی امروز بازار لوازم یدکی، افزایش قیمت ارز است. کاهش قیمت ارز تاثیر چندانی بر قیمت لوازم یدکی نداشته، اما اگر قیمت ارز ثابت بماند، می‌توانیم اطمینان دهیم که لوازم یدکی خودرو نیز با افت قیمت مواجه خواهد شد. ۴۰ تا ۵۰ درصد مواد اولیه تولیدکنندگان نیز وارداتی است که قیمت ارز روی قیمت تمام‌شده آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

وی در مورد واردات قطعات خودرو خاطرنشان کرد: به علت شیوع کرونا واردات ما از کشور‌هایی که با آن‌ها مراوده داشتیم، کاهش پیدا کرده است، چند ماهی به طور کلی واردات قطع شده بود، اما امروز ۳۰ تا ۴۰ درصد واردات قطعات خودرو برقرار شده، بنابراین نسبت به قبل از کرونا ۶۰ تا ۷۰ درصد با کاهش واردات مواجه هستیم ضمن اینکه تغییرات قیمت ارز نیز تاثیرات مهمی در این زمینه دارد و همین کمبود نیز باعث گرانی می‌شود و بازگشت به شرایط اولیه مستلزم کمک دولت به خصوص گمرک و سازمان صمت است.

کاظمی افزود: ما می‌توانیم از بسیاری از کشور‌ها قطعه خریداری کنیم، اما به علت تحریم‌ها نمی‌توانیم وارد کنیم؛ در حال حاضر واردات ما از طریق کشور‌های همسایه مثل عراق، امارات، ترکیه، آذربایجان و بیشتر از چین است.

وی با اشاره به اهمیت واردات کالای باکیفیت یادآور شد: برای جلوگیری از واردات کالای کم‌کیفیت نیازمند یاری سازمان صمت هستیم، اگر بخش ثبت سفارش سازمان صمت با اتحادیه‌ها از جمله اتحادیه لوازم یدکی همکاری کند، ما می‌توانیم قطعاتی که را که قرار است ثبت سفارش شوند، کارشناسی کنیم تا اجازه ورود کالا داده شود. اکنون مطلقا چنین همکاری بین اتحادیه‌ها و سازمان صمت وجود ندارد؛ اگر امروز کالای بی‌کیفیت وارد کشور می‌شود ما خودمان را مقصر نمی‌دانیم بلکه مقصر آن وزارت صمت، گمرک و سازمان استاندارد است.

کاظمی همچنین اظهار کرد: تقاضا ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است. بسیاری به علت افزایش قیمت‌ها نمی‌توانند خودروی خود را تعمیر کنند، از طرفی تردد نیز کاهش پیدا کرده و خودرو‌ها کمتر آسیب می‌بینند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارزش سهام عدالت قیمت سکه قیمت دلار قیمت پراید لوازم یدکی خودرو بازار خودرو قطعات خودرو لوازم یدکی خودرو افزایش قیمت سازمان صمت قیمت ارز ۷۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد