Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان نرم افزاری را پیاده سازی کردند که با ساخت تصویر سه‌ بعدی از این گیرنده‌ها، بهترین ترکیب شیمیایی ممکن برای ساخت دارو متناسب با گیرنده‌های فرد را پیشنهاد می‌دهد.

به گزارش ایسنا، علی حاجی ابراهیمی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت، بیشتر در حوزه فناوری اطلاعات و انفورماتیک مرتبط با علوم پزشکی و داروسازی متمرکز است و در این زمینه محصولات مختلفی را عرضه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله محصولات این شرکت یک وب اپلیکیشن است که خدمات پسا درمان مختلفی از جمله یادآوری زمان آغاز تجویز، زمان اتمام تجویز و بسیاری اطلاعات دیگر مرتبط با بیماری را به بیمار عرضه می‌کند. 

حاجی ابراهیمی افزود: از جمله دیگر خدمات این وب اپلیکیشن، ارائه اطلاعات داروها و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی است. همچنین یکی از محصولات اصلی دانش‌بنیان شرکت یک نرم‌افزار پیشرفته در حوزه کمک به پژوهش‌های دارویی است. این نرم‌افزار به محقق و پژوهشگر کمک می‌کند که در زمان سریع‌تری به ترکیبات مورد نیاز برای ساخت دارو دست یابد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در بدن هر فرد گیرنده‌هایی وجود دارند که این گیرنده‌ها مسئول دریافت ترکیبات دارویی هستند، یادآور شد: این نرم‌افزار با ساخت تصویر سه‌ بعدی از این گیرنده‌ها، بهترین ترکیب شیمیایی ممکن برای ساخت داروی مورد نظر را که با این گیرنده‌ها سازگار است را به محقق پیشنهاد می‌دهد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، حاجی ابراهیمی با اشاره به تحقیقات انجام گرفته در این شرکت خاطر نشان کرد: نمونه مشابه خارجی این نرم‌افزار با حق اشتراک ماهیانه نزدیک به ۱۲۰ دلار عرضه می‌شود، اما این شرکت دانش‌بنیان این نرم‌افزار را با قیمت ۷۰ درصد کمتر عرضه کرده است. استفاده از این نرم‌افزار به اعضای واحد R&D شرکت‌های داروسازی، کمک می‌کند تا زمان کمتری را برای پیدا کردن ترکیبات شیمیایی مورد نظر برای ساخت دارو صرف کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نرم افزار گیرنده ها دانش بنیان برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان

دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان در اصفهان، ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل و با شرکت شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه حمل و نقل در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد حمل و نقل دانش‌بنیان همراه با دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان با با همت معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری این نمایشگاه و رویداد حمل و نقلی با حضور شرکت‌های دانش بنیان، فناور، دانشجویان، اساتید و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های دولتی از ۱۱ اردیبهشت ماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۴ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد؛ کاهش آلودگی هوا، وسایل برقی و تجهیزات شارژ، هوشمندسازی و هوش مصنوع، مدیریت ترافیک و اطلاع رسانی تجهیزات حمل و نقل ریلی از محورهای برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان است.

برگزاری این نمایشگاه با حضور مسئولان و متخصصان حمل و نقل ملی و استانی و کلان شهرها همراه با برگزاری پنل‌های ارائه طرح و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های جانبی در محل سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه صنعتی اصفهان صورت می‌گیرد و ساعات بازدید از نمایشگاه ۹ صبح الی ۱۸ بعد از شهر است و علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 748890

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟