Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:05:44 GMT

شرایط قم شکننده است، سبک زندگی مردم باید عوض شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۷۸۲۳

شرایط قم شکننده است، سبک زندگی مردم باید عوض شود

ایسنا/قم جلسه شورای اطلاع رسانی قم روز دوشنبه به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم برگزار شد و در آن با اشاره به روند اجرای محدودیت های دو هفته ای کرونا از رعایت پروتکلهای بهداشتی و تغییر سبک و رفتار جمعی به عنوان تنها راهکار قطعی غلبه بر کرونا تاکید شد.

بیژن سلیمان پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم در سی و سومین جلسه شورای اطلاع رسانی قم در سالن کرامت استانداری، اظهار کرد: شکننده بودن وضعیت کرونایی قم قابل انکار نیست چرا که رفتار و جنس کووید19 به گونه ای است که با عادی پنداری عمومی شاهد اوج گیری کرونا می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اجرای دو هفته ای محدودیت های کرونایی در قم سبب شد تا در عرض یک هفته وضعیت قم از قرمز به نارنجی تبدیل شود و تعداد مبتلایان و فوتی ها کاهش یابد.
به گفته سلیمانپور، با تغییر رفتار جمعی و رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی به راحتی می توان این ویروس را مدیریت و کنترل کرد و از شیوع گسترده آن جلوگیری کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم اظهار داشت: شرایط قم با وجود اینکه به سمت مطلوبیت پیش می رود اما شکنندگی وضعیت در آن کاملا محرز است.
سلیمانپور افزود: با توجه به اینکه بیشتر فوتی های کرونا در قم را افراد سالمند شامل می شود باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جامعی از مراقبت های ویژه از این افراد توسط خانواده ها در پیش گرفته شود.
وی عنوان کرد: طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی یک پروژه کلان و بلندمدت در مقابله با کرونا است و باید جامعیت دربرگیری افراد تحت مراقبت در آن علاوه بر افراد پرخطر ثبت شده در سامانه سیب، به افراد جدیدی که اعلام نیاز می کنند هم توسعه پیدا کند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: از ظرفیت مشاوره و روانشناسی در پیشگیری و اطلاع رسانی در حوزه بیماری کرونا در مجموع کم کاری شده است.
سلیمانپور یادآورشد: استفاده از ظرفیت مشاوره و روانشناسی در دوران پساکرونا بشدت نیاز خواهد بود و برای کاهش آلام افراد آسیب دیده از این ویروس باید از هم اکنون برنامه ریزی شود.
وی اظهار داشت: استفاده از ماسک باید تبدیل به هنجار اجتماعی شود به نحوی که فردی فاقد ماسک به عنوان یک فرد هنجار شکن در سطح مردم تلقی گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم کروناویروس معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۷۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جام جم» باز هم تولید می‌شود

فصل جدید برنامه «جام جم» به‌زودی تولید می شود.

روابط عمومی سیما در پی انتشار گمانه‌زنی‌ها درخصوص تولید برنامه «جام جم»، اعلام کرد، فصل جدید این برنامه در دست طراحی است و زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سیما، برنامه «جام جم» که نگاهی نقادانه به رویکردهای کلان حوزه فرهنگ و رسانه دارد، با نگاهی تحلیلی موضوعات بحث‌برانگیزی را که سازمان صداوسیما با آنها مواجه بوده، نقد و بررسی می‌کرد.

گفتنی است فصل جدید برنامه «جام جم» در دست طراحی است، زمانبندی تولید و پخش آن از طریق درگاه‌های رسمی معاونت سیما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • «جام جم» باز هم تولید می‌شود
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی