Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:32:09 GMT

مشکل آب ۳۳ روستای خراسان شمالی حل شد 

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۸۱۵۰

مشکل آب ۳۳ روستای خراسان شمالی حل شد 

غلامحسین ساقی روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت:  امسال و با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، حل مشکلات تامین آب روستاها مورد توجه قرار گرفت، در ابتدا بیش از ۳۰۰ روستا با تنش آبی روبه رو بود اما اکنون با اقدامات انجام شده، ۳۳ روستا از منابع آب پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: بیشتر این روستاها، مناطق پرجمعیت هستند که در مجموع ۱۴۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی با کیفیت بالا،  برای آنان تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره حل مشکل تامین آب در شهرهای استان خاطرنشان کرد: تامین آب در شهرهای تیتکانلو، فاروج و زیارت با مشکلاتی روبه رو بود اما منابع آب در این نقاط هم پایدار شده و اکنون تامین آب در شهرهای استان مشکلی ندارد.  

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره برنامه ها برای گذر از مشکلات در تابستان ۱۴۰۰ گفت: یکی از پروژه های مهم در این زمینه، اجرای قوس شمالی آبرسانی به بجنورد است که در راستای تکمیل طرح انتقال آب سد شیرین دره به مرکز استان، در حال اجرا است.

وی گفت: بخشی از خط انتقال این پروژه پیش از این توسط شرکت آب منطقه ای استان اجرا شده است اما اجرای ۲۲ کیلومتر دیگر به وسیله این شرکت در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.  

وی گفت: حفر ۵۱ حلقه چاه برای تامین آب آشامیدن از دیگر برنامه ها است که  ظرفیت آن ۶۴۶ لیتر بر ثانیه است و تاکنون ۱۲ حلقه چاه حفر شده است.  

ساقی با تاکید بر اینکه منابع آب در شهرهای استان پایدار است اظهار داشت: این چاه ها، برای تامین آب در شرایط اضطرار و روز های مبادا حفر می شود و به نوعی، چاه ها و منابع آب پدافندغیرعامل به شمار می رود.  

وی گفت: اکنون ساکنان در ۸۳ روستای استان به وسیله تانکر آبرسانی می شوند که بنا است آبرسانی پایدار به ۵۰ روستا و رفع تنش کیفی و کمی در این مناطق در سال ۱۴۰۰ حل شود.  

ساقی اظهار داشت: ساخت تصفیه خانه آب  با ظرفیت هفت هزار و ۶۰۰ مترمکعب و انتقال آب سد چندیر برای آبرسانی به مجتمع کهنه جلگه از دیگر برنامه های سال آتی است.  

کمک بنیاد علوی و سپاه در آبرسانی به روستاها

وی گفت: با استفاده توان خیران و نیز با ورود بنیاد علوی، قرارگاه پشرفت و آبادانی و قرار گاه بسیج مستضعفان آبرسانی به ۲۷ روستای استان در شهرستان های راز و جرگلان و مانه و سملقان انجام می شود.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی صرفا برای کمک به آبرسانی به روستاهای شهرستان مانه و سملقان ورود دارد افزود: پیگیر هستیم تا بنیاد برکت هم برای کمک به آبرسانی به روستاهای استان ورود پیدا کند.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای سرعت دادن به حل مشکل تامین آب سالم و بهداشتی برای روستاییان به کمک خیران نیازمند هستیم و از نیکوکاران انتظار می رود کمک های خود را به این بخش اختصاص دهند.  

وی اظهار داشت: اصلاح ۱۸۰ کیلومتر از شبکه های فرسوده شهر و روستا در سال آتی از دیگر برنامه ها برای کاهش مشکلات آبرسانی است، با این اقدام از هدررفت آب و میزان آب بدون درآمد کاسته می شود.  

ساقی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در استان شناسایی شده است گفت: بیشتر انشعاب های غیرمجاز در روستاها است و از این افراد درخواست می شود نسبت به تبدیل به مجاز کردن انشعاب آب اقدام کنند.  

وی گفت: برای نخستین بار در کشور، در این استان تسهیلاتی برای تبدیل به مجاز کردن انشعاب های غیرمجاز برنامه ریزی شده است و بر این اساس، افرادی که از اول دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه امسال برای مجاز کردن انشعاب آب خود اقدام کنند، از بخشودگی جریمه ها بهره مند می شوند.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بخشودگی جریمه انشعاب های غیرمجاز، برای نخستین بار در کشور، در این استان اجرایی می شود و شهروندان و روستاییان می توانند از این فرصت استفاده کنند.  

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.  

برچسب‌ها بجنورد شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی خراسان شمالی مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی خراسان شمالی مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی بجنورد شرکت آب و فاضلاب کشور توسعه روستایی خراسان شمالی مدیرعامل شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی شركت آب و فاضلاب خراسان شمالی اخبار کنکور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی آب در شهرهای تامین آب برنامه ها منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.

وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.

به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد