Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@15:54:25 GMT

۴ محصول نوستالژی که در ایران تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۸۳۶۱

اهمیت حمایت از تولیدات داخلی

آیا می‌دانید حمایت از تولید داخلی دارای چه نتایج و ابعادی است؟ مثالی برای شما می‌زنیم. فرض کنید که قصد خرید یک فر برقی را برای تکمیل لوازم آشپزخانه‌‌ی خود دارید. این فر برقی چه قطعاتی دارد؟ قطعا یک بدنه، تعدادی المنت برقی، سینی فر، سیم، دوشاخه و دیگر قطعات الکترونیکی... بیشتر فکر کنید! چه‌چیزهای دیگری در تولید آن ضروری است؟ رنگی که روی بدنه می‌نشیند، کلید‌ها و پیچ‌ ومهره‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. . 
علاوه بر خود قطعات، واحد تولیدی و نیروی کاری برای تولید هریک از آن‌ها لازم است و تولید نهایی و مستقل محصول نیز قطعا در یک یا چند واحد تولیدی با چندین نیروی کار انجام می‌شود. سپس این محصول از طریق واحدها و نیروهای کار دیگری در بازاریابی و توزیع، به دست شما خواهد رسید. چنانچه فر برقی را از محصولات ایرانی انتخاب کنید، به رونق کار و گردش اقتصادی همه‌ی این واحدها در داخل کشور کمک کرده‌اید.
حمایت از تولید داخلی می‌تواند نقشی مهم و غیرقابل انکار در رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی همه‌ی ما داشته باشد. البته دغدغه‌ی مصرف‌کنندگان نیز درخصوص کیفیت و عمر محصولات کاملا به‌جاست. هدف ما نیز در اینجا کمک به شما مخاطبان گرامی در شناخت 4 محصول نوستالژی با کیفیت عالی است که اتفاقا تولید داخل نیز هست.

گل فر یا گوزل فر

گوزل فر یکی از محصولاتی است که طرفداران فراوان دارد و نمونه‌ای از فر برقی با دو المنت است. این فر، یک تکمیل‌کننده‌ی عالی برای مجموعه وسایل پخت و پز شما در آشپزخانه‌ است؛ یک فر برقی کم‌جا، کم‌مصرف از نظر برقی و پرکاربرد. برخی از عزیزانی که از قدیم با این محصول آشنایی دارند، آن را با نام گوزل فر می‌شناسند و محصولی ترکیه‌ای می‌دانند. بله، ایده‌ی نخستین این محصول و اولین نمونه‌های آن مربوط به کشور ترکیه بوده و وارد کشور ما شده است اما هم‌اینک تعدادی از تولیدکننده‌های خوب هم‌وطنمان این محصول را با کیفیتی عالی تولید می‌کنند و به دست عموم می‌رسانند. از بهترین تولیدکنندگان این مدل فر، گل فر است که واحد تولیدی آن در شهر تهران واقع شده و این محصول را به دست مردم عزیز در اقصی‌نقاط کشورمان می‌رساند. 
گل فر امکان پخت بسیاری از خوراکی‌ها و غذاهایی را که نیاز به فر دارند به شما می‌دهد. قابلیت پخت انواع کیک و شیرینی، پیتزا، لازانیا، پیراشکی و حتی مرغ بریان در این فر زیبا و نوستالژی فراهم است. اگر تا پایان مطلب ما را همراهی کنید، خواهیم گفت این محصول را چطور تهیه کنید.

 

ساج (نان‌پز گازی)

اصولا ساج به وسیله‌ای گفته می‌شود که مخصوص پخت نان است و صفحه‌ای فلزی و محدب دارد که خمیر نان به خوبی روی آن پهن می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان و با کیفیتی عالی نان را می‌پزد. این وسیله می‌تواند برقی، گازی یا حتی ساده باشد و روی آتش قرار گیرد اما آن‌چه ما قصد معرفی‌اش را داریم، نمونه‌ی گازی است که تقریبا در همه‌ی خانه‌ها قابل استفاده است. 
استفاده از ساج یا نان‌پز گازی به‌خصوص از دوران شیوع بیماری 2020 رواج بیشتری یافت و شاید تا پیش از آن وسیله‌ای بود که عموم مردم با آن آشنایی نداشتند. اما در این مدت بسیاری از خانواده‌ها برای ملاحظات بهداشتی خود اقدام به تهیه نان در منزل کردند و به ساج اقبال نشان دادند. هرچند امکان پخت نان در فر یا حتی تابه نیز وجود دارد، کیفیت پخت یکنواخت و ویژه‌ای که ساج به نان می‌دهد، با آن وسایل و روش‌ها فراهم نیست.

 بخاری نفتی 

از معروف‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین وسایل منزل نوستالژی می‌توان به انواع چراغ و بخاری نفتی اشاره کرد. هرچند مناطق بسیاری در کشور از گازکشی بهره مندند، این محصول به ‌ویژه در بخش‌های محروم از گازکشی و در فضاهایی مثل منازل، مغازه‌ها و کارگاه‌ها قابل استفاده است. علاوه‌براین حتی در فضاهایی که گازکشی وجود دارد اما مثلا زمانی به صورت اتفاقی گازرسانی یا سیستم گرمایشی دچار اختلال می‌شود، می‌توان از سرمای آن ساعات در امان ماند.
حسن بخاری نفتی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، در سبک و قابل حمل بودن آن است. فضایی که این بخاری کوچک اشغال می‌کند در حدود ربع مترمربع از مساحت با کمتر از 60 سانتی‌متر ارتفاع است. 
از آنجا که مخزن نفت این بخاری در قسمت پایین (پایه) آن واقع شده و یک دستگیره در بالا دارد، نقل و انتقال آن به‌آسانی به هرجا امکان‌پذیر است. این محصول کم مصرف پربازده، با وجود کوچک بودن، فضای گسترده‌ای در اطراف خود را به خوبی گرم می‌کنند. اگر به چنین وسیله‌ای احساس نیاز می‌کنید، نام بخاری نفتی آترا را در ذهن داشته باشید.

سماور زغالی

و این هم گل سرسبد محصولات نوستالژی و خاطره‌انگیز است! سماور ذغالی در کنار گل فر، ساج و بخاری نفتی، مجموعه‌ی ایرانی، دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز شما را تکمیل می‌کند. سماورذغالی تنها کاربرد دکوراتیو ندارد و می‌توانید با آن چای واقعی خوش‌طعمی برای خانواده فراهم کنید. این محصول برای دورهمی‌های صبحانه و عصرانه و اصلا برای تمام زمان‌ها عالی است زیرا یک ایرانی اصیل بساط چایی همیشه به‌راه دارد! اگر از حالا به فکر چیدمان شب یلدای خود هستید، فراموش نکنید که سماورذغالی برنجی درخشش خاصی در میان این بساط زیبا خواهد داشت.
 
الوعده وفا! هر چهارمحصول، شامل گوزل فر، ساج، بخاری نفتی و سماور ذغالی را می‌توانید از sarachin.net تهیه کنید. و آن‌ها را در منزلتان تحویل بگیرید. در سایت می‌توانید تصاویر بیشتر و جزئیات کامل‌تری از انواع محصولات را مشاهده کنید و بسته به علاقه‌مندی و نیاز خود اقدام به خرید نمایید.

منبع: الف

کلیدواژه: بخاری نفتی فر برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • زورآزمایی JAC با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴
  • شوآف «خودرو‌های برقی» در ایران
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود