Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@07:18:27 GMT

دور نخست دیدار وزیران خارجه ایران و سوریه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۸۳۷۰

ساعت 24-دور نخست دیدار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در تهران آغاز شده است.

 فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه روز گذشته برای انجام یک دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است و لحظاتی قبل وی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دور نخست دیدار خود را آغاز کردند.

وزیر خارجه سوریه که به دعوت محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده، قرار است با مسوولان ایران در باره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المقداد در این سفر همچنین با مقام‌های بلند پایه ایران در باره تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، گفت وگو و درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی رایزنی خواهد کرد. این دیپلمات کهنه‌کار و ۶۶ ساله سوری دوم آذرماه در پی درگذشت «ولید المعلم» وزیر امورخارجه فقید سوریه، با حکم بشار اسد، سکان دستگاه دیپلماسی کشورش را به دست گرفت.

براساس این گزارش، فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه فردا -سه شنبه- در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره مسائل دوجانبه و آخرین تحولات منطقه به ویژه مبارزه با تروریسم در اشکال جدید آن گفت و گو خواهد کرد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: امور خارجه وزیر امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین