Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محبتی گفت: چه اتفاقی در دولت افتاده است که فردی در سطح معاون رئیس جمهور اظهاراتی سخیف و توهین آمیز را علیه امام (ره) انجام می دهد و سکوت عالی ترین مقام اجرایی کشور را به دنبال دارد، این شخص را نه تنها عزل نکردند بلکه در برابر توهین های وی سکوت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتری علوم سیاسی درباره توهین عیسی کلانتری به ساحت امام (ره) که در روزهای اخیر انجام شد، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: این شخص 3 دهه از عمر انقلاب اسلامی را در سطح کلان مسئولیت داشت، یعنی در 3 دولت هاشمی، خاتمی و روحانی در بالاترین سطح اجرایی کشور دارای سمت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن محبتی با اشاره به اینکه کلانتری بدهکار انقلاب است، افزود: وی از پائین ترین سطح سواد برخوردار بود اما به واسطه روابط خاصی که با برخی حضرات اصلاح طلب داشت بر کرسی قدرت نشست، زمانی که یک شخص با این سطح دانش در یکی از مسندهای اجرایی قرار می گیرد می توان متوجه شد که وی حتی معنی ناخلف را نمی داند.

وی عیسی کلانتری را فرزند ناخلف مجموعه اصلاح طلبان دانست و اظهار داشت: وقتی شخصی طی چند سال از آبشخور قدرت برخوردار شود انتظار نمی رود از روی دانش سخنانی را علیه امام به زبان بیاورد. در واقع وی به پشتوانه برخی اصحاب قدرت به جایی رسیده است همانند غلامی که در دربار، روزی وزیر شود.

محبتی تصریح کرد: متاسفانه برخی متولیان موسسه نشر آثار امام هم این روزها سخت درگیر مسائل سیاسی هستند و گویا یادشان رفته است که این مجموعه چه وظیفه ای دارد، آیا وظیفه آنها حفظ حراست از حرمت امام (ره) نیست؟ آنقدر بدهکار اصلاح طلبان شده اند که سر در قفای خود فرو برده اند. 

وی گفت: عجیب است که چرا این متولیان سکوت کردند، باید حتما از کلانتری شکایت می شد، یک آمریکایی یا صهیونیست به امام (ره) توهین نکرده که به مجامع بین المللی شکایت کنیم، بلکه آدمی این حرف ها را زده است که سر سفره حلال انقلاب به این وضع درآمده است.   محبتی افزود: سوال ما این است که در دولت روحانی چه می گذرد؟ چه اتفاقی در دولت افتاده است که فردی در سطح معاون رئیس جمهور اظهاراتی سخیف و توهین آمیز را علیه امام (ره) انجام می دهد و سکوت عالی ترین مقام اجرایی کشور را به دنبال دارد، این شخص را نه تنها عزل نکردند بلکه در برابر توهین های وی سکوت کردند.   وی اظهار داشت: سکوت در زبان عامیانه ایرانیان به معنای رضایت است و سکوت روحانی در برابر این اظهارات کلانتری به معنای رضایت از این وضعیت خواهد بود، متاسفانه آقایان سوار بر اسب بازی های سیاسی شده و بر افکار و اذهان خدشه دار شده مردم می تازند.   محبتی تصریح کرد: عیسی کلانتری یک فسیل اجرایی است و حتی آلزایمر سیاسی هم شامل وی نمی شود، فهم وی که در این سطح از رانت سیاسی استفاده کرد کجاست که سخنانی توهین آمیز علیه امام (ره) به زبان آورد؟ نباید گفته شود که چون وی بی سواداست نباید به این شخص خرده گرفت، اتفاقا باید بیشترین ایراد را به مرحوم هاشمی گرفت که از همان ابتدا کلانتری را انتخاب کرد.   وی با اشاره به اینکه خاتمی به عنوان یقه‌ خاکستری اصلاح طلبان هم در برابر اظهارات موهن کلانتری سکوت کرد، گفت: برای مردم و جوانان ما سوال است افرادی که در جماران نشسته و دم از حفظ آثار امام می زنند چرا سکوت کرده اند؟ باید بیانیه داده و حرمت امام زاده را حفظ می کردند.   محبتی گفت: امروز برخی افرادی که از مواهب جماران بودجه میلیاردی دریافت کرده اند باید پاسخ اظهارات سخیف کلانتری را بدهند، اینجاست که ایراد به مرقد عزیز امام(ره) گرفته خواهد شد که چرا مجلل است، باید گفت این عوارض مجلل شدن مرقد است که متولیان یقه در گریبان فرورفته و حتی جرات نکنند از امثال کلانتری ایراد بگیرند چون قطعا به اصلاح طلبان بدهکار هستند.   وی با اشاره به اینکه امام (ره) هیچگاه مایل به داشتن مرقدی مجلل نبودند، افزود: وظیفه انقلابی گری این است که به صورت صریح بیان کنیم واقعا باید بررسی شود آقایانی در سطح کلانتری چرا مصونیت دارند؟ چرا قوه قضائیه ورود نمی کند تا بررسی شود این شخص عامل کجاست.   دکتری علوم سیاسی در خاتمه خاطرنشان داشت: باید نهادهای امنیتی ابعاد سخنان عیسی کلانتری را بررسی کرده و اجازه دهند این پرونده وارد قوه قضائیه شود چرا که وی از جایی خط می گیرد، لذا لازم است نگاهی امنیتی به این مسئله داشت.
     

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عیسی کلانتری اصلاح طلبان علیه امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ادعاهای اخیر مهدی نصیری در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی که خواستار آن شده بود اپوزیسیون شکاف بین مصطفی تاج‌زاده و رضا پهلوی را با یک اتحاد پر کنند، با واکنش هایی همراه شده است. او مدعی است که پادشاهی مشروطه و جمهوری‌خواهی می‌توانند متحد شوند.

عباس عبدی، تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگویی با خبرگزاری خبرآنلاین، ضمن آنکه تاکید دارد «براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست»، می گوید؛«مشکل آقای نصیری این است که به دلائل پیش‌گفته و سوابق موجود، احتمال کمی وجود دارد که افکار عمومی با گزاره‌های اعلام شده ایشان همدلی کند، لذا همه در پی یافتن طرح و برنامه‌ای پیچیده در پشت ماجرا هستند. با این حال باید منتظر بود تا حقیقت روشن شود.»

عبدی به سکوت اصولگرایان نیز کنایه می زند و می گوید؛ «واقعیت این است که در این مورد خاص اصولگرایان عزیز هستند که باید موضع‌گیری صریحی می‌کردند اما...»

مشروح گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با عباس عبدی را بخوانید؛

*****

*آقای عبدی! پس از گفتگوی آقای نصیری با بی‌بی‌سی انتقادهای زیادی بویژه از سوی اصلاح‌طلبان داخلی مطرح شد، تحلیل شما چیست؟

واقعیت این است که در این مورد خاص اصولگرایان عزیز هستند که باید موضع‌گیری صریحی می‌کردند، آنان که درباره همه چیز برای اعلام موضع پا به رکاب هستند در این مورد سکوت کرده‌اند. ولی چون نمی‌خواهند به انتساب گذشته ایشان اشاره شود یا به این علت که به درستی گمان می‌کنند موضع‌گیری آنان فاقد نفوذ است زحمت این کار را بر دوش اصلاح‌طلبان انداخته‌اند.

عبور نصیری از منتهی الیه حکومت به منتهی الیه اپوزیسیون به سرعت رخ نداده است

*فکر می‌کنید که چرا آقای نصیری فرایند عبور از منتهی‌الیه حکومت را تا منتهی‌الیه اپوزیسیون طی کرده است؟ و چرا با ایشان برخورد نشد و به راحتی اجازه خروج هم داشتند.

واقعیت این است که گرچه عبور این فاصله از سوی آقای نصیری موجب تعجب است ولی خیلی هم فوری رخ نداده است و چند سال طول کشیده است. این پدیده در میان جناح اصولگرایان حاکم مسبوق به سابقه است و تا کنون افراد زیادی این مسیر را رفته‌اند.

علت هم این است که آنان از نزدیک شاهد موارد بی‌صداقتی یا توطئه‌چینی و دودوزه‌بازی و در نهایت عمق اندک افکار در آن سو هستند. ابتدا خود را توجیه می‌کنند و می‌گویند انشاالله گربه است ولی وقتی زیاد شد از درون خالی می‌شوند و کافی است یک تجربه منفی شخصی هم پیدا شود و به یکباره از آنها عبور نمایند.

درباره عدم برخورد و آزادی خروج هم بیش از آن که نکته‌ای متوجه آقای نصیری باشد مربوط به تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های رفتاری جاری است که موجب می‌شود کسانی را برای زدن کوچکترین حرفی احضار کنند و برای انتقاد از حجاب اجباری چنین تحت فشار قرار گیرند، دیگران با بیان تندترین مواضع آزاد باشند. در واقع باید با همه همینگونه با سعه صدر مواجه شوند. امیدواریم که چنین شود. مبنای رفتار نباید سیاسی باشد باید قضایی محض باشد.

*فارغ از اینها به نظر شما ایشان چرا رفت؟

ما وظیفه داریم همان را که گفته باور کنیم مگر این که شواهد دیگری در نقض آن بیان شود. ولی مشکل آقای نصیری این است که به دلائل پیش‌گفته و سوابق موجود، احتمال کمی وجود دارد که افکار عمومی با گزاره‌های اعلام شده ایشان همدلی کند، لذا همه در پی یافتن طرح و برنامه‌ای پیچیده در پشت ماجرا هستند. با این حال باید منتظر بود تا حقیقت روشن شود.

*به نظرتان آن طرف از او استقبال خواهند کرد؟

پاسخ به این پرسش سخت است. آن طرف نیروهای پراکنده و با وابستگی‌ها و کارفرمایان سیاسی و فکری و حتی مادی گوناگونی هستند. بعلاوه در سطح اظهار نظر که افراد حرف‌های خودشان را می‌زنند ولی در سطح همکاری بعید می‌دانم که با وجود چنین وضعی اعتماد کسی برای اقدام عملی جلب شود.

براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست

*به عنوان آخرین سوال فکر می‌کنید ایده او برای کسانی جذاب است؟

دنیای سیاست بیش از این که دنیای ایده‌ها باشد دنیای قدرت است. میان قدرت و ایده باید رابطه نزدیکی باشد. این حرف‌ها را دیگرانی هم در خارج زده‌اند ولی بسرعت به حاشیه رفته‌اند. در شرایط کنونی همان کسانی که علیه آنان حرف می‌زد، قدری از این فضا بهره‌مند می‌شوند.

به نظرم یک دو راهی قرار خواهد داشت که هر دو سویش زیان است. ولی ایده او بیشتر ناشی از این است که سیاست به امری شخصی تقلیل یافته و گویی اراده‌های افراد به تنهایی منشأ اثرات تعیین کننده است. بعلاوه براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست.

فارغ از این که با کدام‌یک موافق باشیم یا خوب بدانیم راه میانبری هم وجود ندارد. برخی خواسته‌اند تحت عنوان تحول‌خواهی راه میانه نشان دهند در حالی که تحول‌خواهی بر مضمون و محتوا تاکید دارد که هم می‌تواند شامل اصلاح‌طلب شود و هم برانداز. در حالی که این دو شیوه فعالیت سیاسی هستند. مثل زمان انقلاب که همه برانداز شدند با محتواهای کاملا متفاوت و حتی متضاد از یکدیگر. شیوه‌ و راهبرد سیاسی قابل میانبر زدن نیست.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901376

دیگر خبرها

  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • مرغ آمریکایی‌ها غاز است!
  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟