Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت در تشریح آخرین وضعیت اجرایی طرح شهید سلیمانی در گیلان اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی که به کمک سپاه و بسیج در سطح استان در حال انجام هست تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار خانوار و بیش از ۶۸۰ هزار نفر غربالگری شده‌اند.

وی با اشاره به حضور هزاران تن از بسیجیان و کادر سلامت در اجرای این طرح، افزود: در حال حاضر بیش از شش هزار و ۷۰۰ تن از بسیجیان و دو هزار و ۳۰۰ تن از همکاران بهداشتی در سراسر استان در طرح شهید سلیمانی همکاری مستمر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت تیم‌های سه‌گانه در قالب طرح شهید سلیمانی، گفت: بیش از دو هزار و ۷۰۰ تیم حمایتی، بیش از ۲۴۰ تیم مراقبتی و همچنین ۱۰۰ تیم نظارتی در قالب طرح شهید سلیمانی روزانه در گیلان فعال هستند.

سالاری با بیان اینکه اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی به‌خوبی در گیلان در حال پیش روی است، تصریح کرد: امیدواریم همچون طرح غربالگری بسیج ملی، در طرح غربالگری شهید سلیمانی نیز موفق عمل کنیم.

وی از همکاری مردم استان با تیم‌های عملیاتی، مراقبتی و حمایتی در فرایند طرح غربالگری شهید سلیمانی ابراز خرسندی کرد و افزود: علیرغم همکاری خوب مردم استان، روند بیماری در استان به سبب سردی هوا و تهویه نامناسب در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم تأکید کرد و گفت: مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از شب‌نشینی و مراودات بی‌مورد به جدیدت بپرهیزند.

سالاری با هشدار از سیر صعودی مبتلایان و شمار بستری‌شدگان در مراکز بیمارستانی، تصریح کرد: اگر روند مبتلایان به همین شکل ادامه داشته باشد سیستم سلامت به جهت خسته شدن و تضعیف روحیه پرستاران و پزشکان پاسخگوی پذیرش و درمان بیش‌ازحد بیماران نخواهند بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید گیلان غربالگری دانشگاه علوم پزشکی ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان طرح شهید سلیمانی طرح غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، بهزيستي در اين طرح کار ارجاع و پرداخت کمک هزينه براي جراحي و خريد عينک را بر عهده دارد.
شهبازي مدير کل بهزيستي استان کرمانشاه گفته :طرح غربالگري بينايي در سنين طلايي 3 تا 6 سال موجب ميشود تا با تشخيص و درمان زود هنگام مشکلات بينايي / از معلوليت کم بينايي و نابينايي پيشگيري شود .
به گفته شهبازي قرار است بهزيستي استان کرمانشاه درصورت نياز کودکان به درمانهاي بعدي /مانند جراحي وعينک براي خانواده هاي تحت پوشش همه هزينه ها و براي ديگر خانواده ها هم بخشي از هزينه ها را پرداخت کند
آنطور که شهبازي مي گويد پارسال 66 هزار کودک کرمانشاهي در پوشش طرح غربالگري بينايي قرار گرفتند . از اين شمار 700 کودک که نيازمند درمان هاي بعدي بودند به مراکز تخصصي ارجاع شدند کمک هزينه هاي درمان از 2 تا سي ميليون تومان به آنان پرداخت شده است .
غربالگري بينايي و شنوايي نوزادان و کودکان و همچنين غربالگري ژنتيک از راهکاري هاي پيشگيرانه بهزيستي براي کاهش و درمان معلوليت هاي جسمي و حرکتي است .
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مانند اعتياد آموزش هاي پيش از ازدواج و مهارت هاي زندگي هم در بخش آموزش دنبال ميشود

دیگر خبرها

  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • دانشگاهیان گیلانی در حمایت از دانشجویان آمریکایی چه گفتند؟
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا