Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@09:06:38 GMT

فشار آمریکا برای آزادی هفت هزار زندانی طالبانی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۸۵۲۷

به گزارش ایرنا، «راس ویلسن» به خبرنگاران در کابل گفته است که بخش مشخصی در ارتباط به این مورد در توافق‌نامه مریکا با طالبان جا داده شده‌است.

وی افزوده است که هرچند از در ذهن من تاریخی مشخصی برای آن وجود ندارد اما این دیدگاه ماست و از آنجای که مربوط به ما می شود همه بخش های توافق نامه آمریکا و طالبان با یکدیگر گروه خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلسن تأکید کرده است که دولت نمی تواند تنها یک بخش از توافقنامه را اجرا کند.

محمد نعیم، سخنگوی هیئت مذاکره کننده طالبان در قطر هم گفته است که در دیدار اخیر با زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با اعضای گروۀ طالبان نیز در خصوص آزادی زندانیان این گروه گفت‌وگو شده‌است.

این در حالیست که تعدادی از مقامات دولت افغانستان و سیاستمداران با انتقاد از آزادی پنج هزار زندانی طالبان گفته اند تعداد زیادی از زندانیان آزاد شده به میدان نبرد باز گشته اند.

طالبان تعهد داده بود که هیچیک از زندانیان آزاد شده به میدان جنگ باز نمی گردند.

اشرف غنی پیش از این گفته بود که آزادی زندانیان پیش از دستیابی به صلح خط قرمز خود است ولی وی با فشار آمریکا مجبور به آزادی زندانیان طالبان شد.

این بار نیز دولت ترامپ در تلاش است که پیش از ترک کاخ سفید تعهد خود برای آزادی هفت هزار زندانی دیگر طالبان را بدون دستیابی به صلح محقق کند.

«محمدعارف رحمانی» نماینده استان غزنی در مجلس نمایندگان می گوید که این خواسته طالبان و آمریکا بطور کامل نادرست است و اگر دولت به این خواسته تن دهد باج دهی پیش از صلح به طالبان خواهد بود.

رییس‌جمهور افغانستان هم در نخستین نشست شورای عالی مصالحه ملی گفت که حکومت افغانستان با رهایی بیش از پنج‌هزار زندانی طالبان تعهدش را برای صلح ادا کرده‌است و اکنون نوبت طالبان است که به تعهدات خودعمل کرده و آتش‌بس اعلام کنند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود

معلم آنها آقای رضا صادقلو، وقتی متوجه قصد دانش آموزان می‌شود، به آنها درسی پسندیده می‌دهد.

آقا معلم، دانش آموزان را تشویق می‌کند به جای تهیه هدیه، هزینه آزادی یکی از زندانی‌های جرائم غیرعمد را جمع آوری کنند.

با مشارکت همه دانش آموزان و نیز معلمان و کادر مدرسه، این مبلغ تهیه و با حضور مسئولان جهت آزادی یکی از زندانی‌های جرائم غیرعمد تحویل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • طالبان: بازداشت دانشجویان در آمریکا سرکوب دموکراسی است
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد