Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به انتقال مصدوم در مسمومیت با گاز Co به فضای باز، گفت: اقدامات ساده ای برای جلوگیری از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن مانند چک کردن لوله بخاری و خروجی آن در پشت بام وجود دارد که باید رعایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی فراهانی با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما  در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به حوادث و مسمومیت هایی که در فصل سرما رخ می دهد، اظهار داشت: هرسال بخشی از فعالیت اورژانس 115 استان در فصل زمستان به مسمومیت با گاز CO مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: متاسفانه ماموریت کارکنان اورژانس در سطح کشور در خصوص این مسئله بسیار زیاد است و آمار خوبی در این مورد نداریم علیرغم اینکه در خصوص این بحث اطلاع رسانی های خوبی در کشور و استان انجام می شود اما بازهم شاهد آمار بالای مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن هستیم.
سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم با اشاره به سطح بندی مسمومیت ها با این گاز، گفت: مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در سطح ضعیف و خفیف فقط باعث کاهش سطح هوشیاری فرد می شود، در این سطح از مسمومیت، افراد اگر اصول نوع برخورد با این نوع مسمومیت را بدانند می توانند آسیب کمتری ببینند.
وی اضافه کرد: افرادی که در این مواقع مصدوم را می بیند باید او را به فضای باز منتقل کند تا اکسیژن کافی به مصدوم برسد که با این عمل به راحتی درمان می شود.
فراهانی در ادامه با اشاره به مسمومیت‌های شدیدتر، بیان داشت: در سطوح بالاتر و قوی تر متأسفانه بعضی مواقع منجر به مرگ مغزی و در نهایت هم منجر به فوت فرد می شود که در این موارد هرچه سریعتر باید اورژانس و پزشک به محل حادثه برسد البته افرادی که زودتر به بالین مصدوم می روند میتوانند مصدوم را به فضای باز منتقل کنند.
وی ابراز داشت: یکی از وسایلی که بسیار حادثه می آفریند استفاده از وسایل گرمایشی مانند پیک نیک در فضاهای بسته می باشد که باعث مسمومیت با گاز co  می شود و از طرفی هم ممکن است حریق ایجاد کند.
سخنگوی اورژانس ۱۱۵ قم با اشاره به راه های مقابله با مسمومیت گاز مونواکسید کربن، خاطرنشان کرد: گاز منواکسید کربن گازی خطرناک است که دارای عارضه های بسیاری می باشد که اگر در مقابله با آن دقت نشود تبعات جبران‌ناپذیری خواهد داشت و برای مقابله با آن اقدامات بسیار ساده ای نیاز می باشد.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از مسمومیت با گازCO باید لوله های بخاری به دقت کنترل شود، خروجی در پشت بام بازدید شود، نحوه سوخت شعله بخاری چک شود و اتصالات هم به طور کامل برقرار باشد که از جمله مسائل پیش‌پا افتاده‌ای است که پیچیده و وقت‌گیر نیست.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسمومیت با گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: آتش‌سوزی و انفجار گاز در یک باب منزل مسکونی یک فوتی و یک مصدوم برجای گذاشت.
سید حمیدحسینی افزود:پس از اطلاع مرکز ارتباطات اورژانس پیش‌بیمارستانی نیشابور آمبولانس پایگاه یک شهری به صحنه حادثه اعزام شد.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: پس از حضور کارشناسان فوریت‌های پزشکی در صحنه حادثه و در تریاژ اولیه، تعداد مصدومان حادثه ۲ نفر ارزیابی شد که یکی از مصدومین جوانی حدودا ۴۰ ساله بر اثر شدت جراحات وارده در صحنه حادثه قبل از رسیدن اورژانس فوت کرده بود.
وی افزود: اقدامات پیش بیمارستانی برای مصدوم دیگر حادثه خانمی ۶۰ ساله انجام شده و پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی به مرکز آموزشی، بهداشتی و درمانی حکیم منتقل شد.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • یک کشته و دو مصدوم بر اثر واژگونی خودروی سمند در پل شهید ذاکر ارومیه
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی/ اورژانس هشدار داد
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور