Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «راس ویلسون»، کاردار سفارت آمریکا در کابل اظهار داشت: گروه طالبان بر اساس توافقنامه قطر انتظار دارد که تا اواسط ماه دسامبر ۷ هزار زندانی دیگر این گروه آزاد شوند.

این در حالی است که طالبان در دیدار‌های اخیر با مقامات آمریکایی نیز بار‌ها بر مسئله "آزادی زندانیان باقیمانده" و اجرای توافقنامه قطر تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلسون در این باره گفت: بخش مشخصی درباره ۷ هزار زندانی طالبان در توافقنامه آمریکا-طالبان وجود دارد و اگر محاسبه شوند طالبان طبق مفاد این توافقنامه انتظار دارد که تقریباً اواسط ماه دسامبر این زندانیان آزاد شوند.

وی همچنین تاکید کرد: همه بخش‌های توافقنامه با یکدیگر گره خورده و تلاقی دارند، شما نمی‌توانید تنها یک مورد را بیرون بیاورید و بگویید این یکی باید رعایت شود بدون دیگر جنبه‌ها عملی شود.

دولت افغانستان که در پی فشار‌های آمریکا پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بیش از ۵ هزار زندانی طالبان را آزاد کرده تاکید دارد که تعهدش را برای صلح انجام داده و اکنون نوبت طالبان است که با اعلام آتش‌بس جدیت خویش را در روند صلح نشان دهد.

کاردار آمریکا درحالی از خواست طالبان برای آزادی ۷ هزار زندانی دیگر این گروه می‌گوید که «امین احمدی» عضو تیم مذاکره کننده دولت فاش کرده این تیم توافقنامه قطر را به عنوان مبنای مذاکرات بین‌الافغانی پذیرفته است.

براساس توافقنامه قطر روند آزادی زندانیان طالبان باید ادامه یافته، اسامی سران این گروه از فهرست تحریم‌های سازمان ملل خارج شوند و نیرو‌های خارجی نیز خاک افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان افغانستان توافقنامه قطر ۷ هزار زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم

ایسنا/سمنان نیکو کاران شاهرودی در روز معلم با آزادسازی یک معلم با تجربه که به‌دلیل مشکلات مالی در زندان بود درس محبت به دانش‌آموزان آموختند.

امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) از آزادی یک معلم با سابقه در روز معلم خبر داد و اظهار کرد: یک زن معلم با سابقه به‌دلیل مشکلات مالی به زندان شاهرود افتاده بود و تلاش برای آزادی‌اش انجام شد.

وی با بیان اینکه با همت و پیگیری مددکاران زندان و رئیس زندان شاهرود چند جلسه با شکات برگزارشد، گفت: این جلسات با حضور معتمدان، مددکاران و رئیس زندان شاهرود برگزار شد تا زمینه آزادی این زن معلم فراهم شود، اما رضایت گرفته نشد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به اینکه تلاش همکاران ما در زمینه آزادی این معلم متوقف نشد، ادامه داد: با پیگیری‌های متعدد رئیس زندان شاهرود و همت خیران، ۳۰۰ میلیون تومان توسط یک مرکز خیریه پرداخت و ۳۶۷ میلیون تومان دیگر توسط خیران و ستاد دیه استان برای آزادی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: معلمان جایگاه بسیار والایی دارند و جایگاه آنها، کلاس درس است. به همین دلیل با همت خیران این معلم آزاد و در جمع دانش‌آموزان خود حاضر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • هدیه متفاوت به معلم
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر