Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، از اول تا ۱۴ آذرماه امسال با هدف کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ همزمان با سراسر کشور، محدودیت‌های کرونایی در آذربایجان‌غربی اجرایی شده است و با اعلام قرمز شدن وضعیت کرونایی در استان و برخی دیگر از شهرهای کشور تمام مسوولان و سازمان‌های ذی‌ربط به بیان اقدامات و باید و نبایدهای این شرایط پرداختند، به گونه ای که قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در اطلاعیه ای، کلیات روند اعمال محدودیت‌های مبارزه با کرونا را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعمال محدودیت‌های کرونایی شرایط تعدادی از شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی و برخی دیگر از وضعیت نارنجی به زرد تغییر کرده است؛ اما برآوردهای علمی و تخصصی، براین واقعیت تاکید دارد که شرایط کنونی، به طور کامل شکننده بوده و با کمترین سستی و سهل انگاری در اجرای دستورالعمل‌ها می‌تواند دوباره به حالت نامطلوب قبلی بازگردد و در آن صورت، اعلام مجدد وضعیت قرمز در این شهرها و اجرای کامل محدودیت‌ها و تحمل دشواری‌های ناشی از آن برای عموم مردم اجتناب ناپذیر می‌شود.

طی هفته های گذشته با ادامه روند محدودیت‌های کرونایی به تدریج شاهد کاهش تعداد بیماران بستری شده در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی و تعداد مبتلایان به این بیماری شدیم و اعمال محدودیت‌ها تاثیر خوبی بر کاهش همه گیری بیماری داشته است که برای تدوام این روند، نیازمند برنامه‌ریزی جدی و اهتمام هر چه بیشتر مسوولین و مردم برای مبارزه با این بیماری و کاهش شیوع بیماری هستیم و این امر در سایه رعایت هر چه بیشتر پروتکل های بهداشتی محقق می شود.

 

ابتلا به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی کاهش یافت

استاندار آذربایجان‌غربی به روند نزولی بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اشاره و اظهار داشت: وضعیت فعلی حاصل تلاش و همراهی مردم و متولیان امر در بخش‌های مختلف است ولی اگر این همراهی ادامه نداشته باشد، موج چهارم بیماری بسیار سهمگین‌تر خواهد بود.

محمد مهدی شهریاری با قدردانی از همراهی مردم در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در استان، تصریح کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به ۸۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به نتایج مثبت اجرای محدودیت منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴صبح، بیان کرد: برای کنترل بیماری کرونا محدودیت منع تردد علاوه بر شهر ارومیه در شهرهای خوی و بوکان نیز که جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر دارند، اجرا می‌شود.

شهریاری ادامه داد:  از مردم درخواست می‌شود که اجرای محدودیت‌ها را جدی بگیرند تا شاهد موج جدید کرونا در استان نباشیم.

شهریاری بر نظارت جدی فرمانداران تاکید کرد و افزود: دستیابی به نتایج مثبت در اجرای محدودیت‌ها به ویژه طرح محله محور شهید سلیمانی منوط به نظارت جدی است.

آذربایجان‌غربی وضعیت بحرانی را سپری کرد

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در هشتاد و ششمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت استان، اظهار داشت: در هفته‌های گذشته شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشتیم و استان وضعیت بحرانی را سپری کرد.

جواد آقازاده افزود: پس از موج دوم شیوع کرونا، طبق پیش بینی هایی که شده بود، تصور می کردیم میزان ابتلا و شیوع در آذربایجان‌غربی نسبت به سایر استان‌های کشور بیشتر باشد و سیستم آمادگی لازم برای پذیرش بیماران را داشت.

وی با بیان اینکه در نتیجه اعمال محدودیت‌ها، شیوع بیماری کاهش یافته است، تصریح کرد: شهرهای استان در نتیجه اعمال محدودیت‌ها به جز چند شهر از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت دادند و این در حالی است که سه شهر تکاب، شوط و چایپاره وضعیت قرمز و خطرناکی دارند.

این مقام مسوول درباره کانون شیوع موج سوم کرونا، بیان کرد: به طور میانگین روزانه تعداد یک هزار و 800 تست در استان انجام می‌شد که 80 درصد این تعداد مثبت بودند و در موج سوم ارومیه کانون اپیدمی بود اما با ورود بیمارستان های تحت مدیریت تامین اجتماعی و سایر بیمارستان‌های بخش خصوصی، بخش‌های بستری و تخت‌های بیمارستان‌ها مدیریت شده و هیچ بیماری بدون تخت نمانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: امروز استان در وضعیتی قرار دارد که میزان بستری ها از یک هزار و ۷۰۸ نفر، به یک هزار و ۲۴ نفر کاهش یافته و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها، تعداد بستری روزانه و تعداد مراجعه کننده به درمانگاه‌ها  و در نتیجه تعداد فوتی‌ها نیز کاهش یافته است. 

 

عادی انگاری بیماری توسط مردم بسیار نگران کننده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: عادی انگاری بیماری توسط مردم بسیار نگران کننده است زیرا در صورت سهل انگاری و عادی انگاری شرایط، درگیر طوفانی خواهیم شد که سهمگین تر از طوفان قبلی خواهد بود و براساس پیش بینی‌های اپیدمیولوژی در صورت ورود استان به موج چهارم بیماری، به طور متوسط بیماران بستری در استان ممکن است تا ۳ هزار و ۲۰۰ نفر افزایش یافته و تعداد ۸۰ بیمار در روز جان خود را براثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست خواهند داد.

آقازاده یادآور شد: به منظور پیشگیری از ورود به فاز چهارم بیماری، طرح‌هایی از جمله طرح کنترل محله محور بیماری کرونا آغاز شده است که مشابه این طرح را استان در طرح مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال اجرایی کرده است.

محدودیت ها ترددجاده‌ای در آذربایجان‌غربی  را 42 درصد کاهش داد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تردد جاده‌ای در استان با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی در نیمه نخست آذرماه امسال، 3 میلیون فقره کاهش یافت که نشان‌دهنده همراهی مردم و اجرای کامل این محدودیت‌ها بود.

ارسلان شکری ادامه داد: در این مدت، تردد ورودی و خروجی به آذربایجان غربی نیز با کاهش ۴۳ درصدی همراه بود.

مدیرکل راهداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بیشترین کاهش تردد به ترتیب در محور میاندوآب - ملکان، میانگذر شهید کلانتری و تکاب - بیجار به عنوان مبادی ورودی و خروجی به این استان ثبت شده است.

شکری اضافه کرد: در نیمه آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال  گذشته شاهد کاهش ۱۵ درصدی در تردد خودروهای سنگین، کاهش ۴۲ درصدی تردد انواع خودروهای سواری و کاهش ۲۳ درصدی تردد اتوبوس بوده ایم.

وی یادآورشد: اعمال محدودیت های ورود و خروج خودروهای با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی با تصویب ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا بعد از نیمه آذر ماه امسال همچنان ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود کاهش تردد خودروها نیز به تبع آن در محورهای مواصلاتی استان ادامه یابد.

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی شهید حمل و نقل جاده ای ارومیه محدودیت های کرونایی آذربایجان غربی اعمال محدودیت ها بیمارستان ها بیماری کرونا وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت : این تور یکروزه به منظور بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت تالاب های اقماری استان در شهرستان نقده و انعکاس بخشی از اقدمات و دستاورد های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار گردید .

 حامد برزگری افزود: در جریان این برنامه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آخرین وضعیت تالاب بین المللی شورگل حسنلو ، تالاب بین المللی دورگه سنگی ، تالاب طالقان و تالاب سلدوز شهرستان نقده بازدید کردند. 

وی بیان کرد : خبرنگاران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، رسالت آگاهی‌بخشی و روایت صحیح از دستاورد ها و اقدامات را برعهده دارند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و در هم افزایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان می توانند در زمینه اشاعه و ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،  آبگیری  11 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از بهمن 1402 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و این تالاب ها از لحاظ وضعیت آبی و زیستگاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد