Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور درباره عدم بهره‌گیری از جمعیت زیاد اساتید حق‌التدریس برای تدریس و ارتباطش با درخواست آن‌ها برای بیمه‌شدن و رسیدگی به مشکلات‌شان توضیح داد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محیا معصومی- روز‌ها می‌گذرد و سرمای پاییز و سوز از دور رسیده یلدای زمستان هم نتوانسته داغ مشکلات‌شان را سرد کند، همچنان مصرانه پیگیر هستند و برای رسیدن به مطالبات‌شان بر هر دری می‌زنند تا بلکه از مقام و مسئولی یا حتی نهاد و سازمانی روزنه امیدی باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
آری، اساتید حق‌التدریس که چندی است صدای اعتراضات و گلایه‌مندی‌هایشان به گوش می‌رسد هنوز در انتظار پاسخی روشن برای سوالات خود هستند.

گلایه‌های اساتید حق‌التدریس از دانشگاه پیام نور و بی‌مهری‌های مسئولانش بسیار است از رد شدن درخواست‌شان برای بیمه شدن در دانشگاه، پرداخت‌های با تاخیر و بعضا قسطی دستمزد‌های ناچیز در این روزگار تورم و گرانی و حتی کنار گذاشته شدن‌شان از کار در این روز‌های کرونایی و بازار داغ آموزش‌های مجازی! در این میان ما گوش شنوای اساتید شدیم و مشکلات‌شان را از مسئولان پیگیری کردیم. با در دسترس‌ترین و البته پاسخگوترین مسئول دانشگاه پیام نور ارتباط گرفتیم و مشکلات را گفتیم، پاسخ‌ها را در ادامه بخوانید:  
امکان بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت اعضای هیئت علمی با آموزش‌های مجازی
امیرحسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت حق‌التدریسی‌ها در تدریس دروس بیان کرد: برای استفاده از اساتید مدعو در دانشگاه پیام نور هیچ محدودیتی وجود ندارد؛ البته با توجه به شرایط خاصی که بیماری کرونا برای کشور رقم زده است، اعضای هیئت علمی با شیوه مجازی و آنلاین این ظرفیت را در اختیار دارند تا پوشش تدریسی بیشتری برای دانشجویان داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور ادامه داد: اگر استادی در ترم‌های گذشته یک عنوان درس را برای دو تا سه گروه از دانشجویان داشت با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طبق مجوز‌ها و سیاست‌های وزارت علوم از آنجایی که این گروه‌ها بعضا دارای یک محتوا بودند با یکدیگر تجمیع شدند و این موضوع باعث شد تا از ظرفیت اساتید هیئت علمی بیشتر و موثرتر استفاده شود؛ لذا دیگر کمتر به کمک اساتید مدعو یا حق‌التدریسی در این زمینه نیاز شد که پیش‌تر همراهی خوبی را با دانشگاه پیام نور داشتند.

بهره‌مندی از حق‌التدریسی‌ها اولویت سوم دانشگاه پیام نور است
بهروز با بیان اینکه دانشگاه پیام نور با بیش از ۴۰۰ واحد حدود ۴ هزار عضو هیئت علمی دارد، اظهار داشت: در بحث بهره‌گیری از توان اساتید برای تدریس دروس به ویژه در آموزش‌های مجازی این نکته لازم توجه است که در درجه اول باید عضو هیئت علمی تکالیف موظفی و ساعات تدریس خود را به طور کامل تکمیل کند و سپس در صورت نیاز از اساتید مدعو کمک گرفت، چون حقوق دولت به اعضای هیئت علمی پرداخت می‌شود و نمی‌توان بدون تکمیل موظفی آن‌ها از دیگر نیرو‌ها استفاده کرد.  
وی چنین مسئله‌ای را فرآیند طبیعی در هر دانشگاهی دانست و در پاسخ به این سوال که چرا بعد از درخواست حق‌التدریسی‌ها برای بیمه شدن از سوی دانشگاه تنها افرادی که از قبل بیمه بودند به کار گرفته شدند، گفت: سیاست ما این است که برای حفظ کیفیت آموزشی دانشگاه و پیش آمدن تشریک مباحث و توانمندی‌های علمی بین اساتید اولویت بهره‌گیری با اعضای هیئت علمی در سایر مجموعه‌ها و دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم بعنوان حق‌التدریس است و اگر این ظرفیت در مرکزی جوابگوی نیاز تدریس نبود به سراغ اساتید مدعو یا حق‌التدریسی‌هایی می‌رویم که مدرس یا هیئت علمی دانشگاهی دیگر نباشند.

عدم به‌کارگیری به‌خاطر تقاضا و درخواست بیمه؟
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور افزود: این حرکت و سیاست شاید این موضوع را در ذهن مجسم می‌کند که چرا افراد تازه‌کار یا افرادی که تاکنون عضو هیئت علمی دانشگاهی نبودند برای تدریس در پیام نور جایی ندارند، اما واقعیت درصورتی که پس از هیئت علمی دانشگاه و اساتید مدعو (مدرس یا هیئت علمی دانشگاه‌های دیگر) نیاز به اساتید باز هم احساس شود حتما از ظرفیت این دسته از افراد بهره‌مند خواهیم شد بنابراین چنین اقدامی نباید اینطور مطرح شود که، چون بیمه ندارند دیگر به کار گرفته نشده‌اند.

کاهش دانشجویان بر موظفی‌های اعضای هیئت علمی تاثیر دارد
بهروز یادآور شد: مسئله این است که اعضای هیئت علمی باید ساعات موظفی مشخصی را که براساس تعداد دانشجویان نیز محاسبه می‌شود، بگذرانند یعنی به عنوان مثال اگر یک درس برای دانشجو دو واحدی است، اما برای استاد دو واحد از موظفی‌اش نیست و هرچقدر که تعداد دانشجویان این درس دو واحدی کمتر شود از ساعات تدریس موظفی استاد هم کم خواهد شد لذا اعضای هیئت علمی باید به اندازه حقوق و موظفی خود در ماه فعالیت و تدریس داشته باشند و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد نمی‌توانیم از نیرو‌های دیگر استفاده کنیم.  
به گفته وی، درحال حاضر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار داوطلب کنکور تنها ۵۰ درصد انتخاب رشته کرده و راهی دانشگاه می‌شوند (یعنی تعداد دانشجویان کم شده است)، اما تعداد نیرو‌های پشتیبان از جمله اعضای هیئت علمی و کارکنان مانند سابق است که باید حداکثر بهره‌وری را براساس وظایفشان داشته باشند و حقوق‌شان پرداخت شود.

پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها به موقع انجام گرفته است
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با اشاره به موضوع پرداخت با تاخیر و حتی قسطی اساتید حق‌التدریس تاکید کرد: دانشگاه پیام نورمعوقه پرداختی ندارد و تا نیمسال دوم ۹۹-۹۸ تمامی دستمزد‌ها پرداخت شده است درواقع تنها نیمسال دوم ۹۹-۹۸ باقیمانده که آن هم باید اساتید نمرات را به طور کامل ثبت سپس آموزش مراکز و واحد‌های پیام نور نمرات را بررسی کنند و آنگاه حوزه مربوطه آن‌ها را تائید و برای پرداخت دستمزد به بخش مالی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: پرداخت حقوق اساتید حق‌التدریس بدین صورت نیست که وقتی تدریس واحد به پایان رسید سریعا پرداخت شود چرا که دانشجو با استاد تا تکمیل تقویم آموزشی درگیر است و پس از اتمام تقویم پرداختی‌ها انجام می‌شود.

بهروز همچنین درباره نوشتن قرارداد برای بهره‌گیری از توان اساتید حق‌التدریس و شفاف‌سازی آن‌ها بیان کرد: برای به کارگیری حق‌التدریسی‌های قرارداد و چارچوب مشخصی داریم که در ابتدای کار به امضا و تایید حق‌التدریسی‌ها می‌رسد. تاکنون برای ارائه یک نسخه از قرارداد مشکلی نداشته‌ایم و اگر موردی درخصوص عدم ارائه قرارداد و شفاف‌سازی آن باشد باید پیگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اساتید حق التدریس دانشگاه پیام نور امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور اعضای هیئت علمی اساتید حق التدریس هیئت علمی دانشگاه حق التدریسی ها بهره گیری اساتید مدعو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دولت سیزدهم برای استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش‌های مختلف برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، صبح امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت_ وارد شهر یاسوج شد.

وی در بدو ورود به شهر یاسوج در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند، می‌ستایم و از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند.

زلفی‌گل افزود: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند، معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت.

وی در خصوص حمایت از نخبگان، گفت: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای مختلفی انجام شده‌است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با همکاری بنیاد نخبگان آئین‌نامه جذب نخبگان را به عنوان عضو هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از این به بعد دیگر نخبگانی که بنیاد نخبگان معرفی می‌کنند، نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیم به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

زلفی‌گل افزود: در توافق‌نامه‌ای که با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم، سال گذشته ۱۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه شدند مخصوصاً آن‌هایی که المپیادی هستند و مدال دارند.

وی گفت: اگر در رشته‌های مرتبط خود درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیئت علمی استخدام می‌شوند.

وزیر علوم دولت سیزدهم تصریح کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم، هم در سال گذشته و هم در سال‌جاری در دفترچه کنکور خواهد آمد و با اتاق بازرگانی هم جلساتی داشته‌ایم و تلاش می‌کنیم از طرق مختلف برای بورس کردن رتبه‌های برتر استفاده کنیم که نگران آینده شغلی خود نباشند و در کشور بمانند.

وی خاطرنشان کرد: جدای از این‌ها تلاش می‌کنیم دانشگاه فنی حرفه‌ای با یک کنسرسیوم یا ائتلاف اشتغال را با صنایع مختلف شکل دهیم که تکنسین برای آنها تربیت کند و همچنین دانشگاه علمی و کاربردی در رایزنی با صنایع مختلف حدود چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال برای اساس نیاز صنایع آموزش می‌دهد.

وی گفت: دولت چنین اقداماتی را انجام داده است تا نخبگان دغدغه‌ای نداشته باشند و در کشور بمانند.

کد خبر 748324

دیگر خبرها

  • پروفسور‌های ضداسرائیل
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده