Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@02:40:15 GMT

آیا می‌توانم گوشی همسرم را چک کنم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۳۹۹۲۶

آیا می‌توانم گوشی همسرم را چک کنم؟

بسیاری از زوجین به دلایل مختلفی تمایل دارند تا به اطلاعات گوشی همسرشان دسترسی داشته باشند و با این کار احساس امنیت خاطر بیشتری می‌کنند. برای مثال برخی این کار را برای پیشگیری از خیانت همسر انجام می‌دهند. اما معمولاً افراد از این رفتار استقبال نکرده و این را دلیلی بر بی اعتماد بودن طرف مقابل می‌پندارند؛ به همین خاطر برخی این کار را پنهانی و دور از چشم همسر خود انجام می‌دهند و ممکن است پس از آن احساس گناه و عذاب وجدان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بسیاری از مواقع این رفتار‌های کنترل کننده با انتقال پیام‌هایی مبتنی بر بی اعتمادی، شک و تردید به طرف مقابل، روابط زوجین را دستخوش تعارضات و درگیری‌های زیادی می‌کند که به شک و تردید‌های بیشتری می‌انجامد.

به این ترتیب زن و شوهر در یک چرخه معیوب گرفتار می‌شوند. به گونه‌ای که چک کردن‌های مدام منجر به رنجش و واکنش‌های طرف مقابل می‌شود. این واکنش‌ها شک و تردید را تشدید می‌کند و دوباره رفتار‌های کنترل کننده بیشتر می‌شود و این مسئله به همین شکل ادامه می‌یابد و در نهایت ممکن است در زندگی به یک بحران تبدیل شود.

  آیا به لحاظ اخلاقی شما حق چک کردن گوشی همسر خود را دارید؟
در ۹۹.۹ درصد موارد شما حق چنین کاری را ندارید. هر انسانی حق حفظ حریم شخصی خود را دارد. این حریم برای سلامت روان و امنیت ما ضروری است. در برخی از کشور‌ها چک کردن گوشی همسر غیر قانونی است و مگر در مواردی که مجوز قانونی صادر شده باشد، با مجازات همراه است.

شاید خود را قانع می‌کنید که برای اطمینان از خوب بودن همه چیز به این کار نیاز دارید؟ شاید معتقدید با این کار او را از خطرات دور نگه می‌دارید؟ و تنها چیزی که به دنبال آن هستید اثبات این مسئله است که او با کس دیگری نیست؟ اما آیا تضمینی وجود دارد که پس از انجام این کار، دیگر نیازی به تکرار آن نخواهید داشت؟  
عادت به چک کردن گوشی همسر:
چک کردن گوشی همسر و لباس‌های شخصی او می‌تواند تبدیل به یک عادت شود. یک اعتیاد یا وسواسی که کنترلش از دست شما خارج خواهد شد.

به تدریج به تلفن همراه خود می‌چسبید و هر حرکت او را زیر نظر می‌گیرید. منتظر یک اشتباه می‌مانید. از بین حرف‌ها و پیام ها، به دنبال معنای پنهانی هستید. در آخر برای توجیه شک و تردید خود، چیزی در زندگی او پیدا می‌کنید که از نظر شما خطاست. زمانی که چک کردن گوشی همسر به یک عادت و وسواس تبدیل شده است، به عبارت دیگر نمی‌توانید در برابر آن مقاومت کنید، باید از یک مشاور برای ترک آن کمک تخصصی دریافت کنید.

پیش از چک کردن گوشی همسر از خود این سوالات را بپرسید:
آیا اگر او این کار را در مورد شما انجام دهد، ایرادی ندارد؟
آیا آماده بحرانی شدن زندگی زناشویی و رابطه خود، پس از کشف این موضوع از سوی همسرتان هستید؟
دلیل شما برای عدم اعتماد به همسرتان چیست؟
من باید بدانم همسرم کجا می‌رود و چه می‌کند!
در یک رابطه زناشویی سالم، شما و همسرتان باید یکدیگر را در مورد امور روزانه خود باخبر سازید. اگر همسرتان چیزی را از شما مخفی می‌کند یا به شما دروغ می‌گوید، باید علت زمینه ساز آن مشخص شود. چک کردن گوشی همسر راه حل مشکل شما نیست. شما باید مشکل اصلی را در زندگی خود پیدا کنید و با تلاش برای رفع آن به دنبال اعتماد سازی دوباره در رابطه خود باشید.

چه زمانی چک کردن گوشی همسر اشکالی ندارد؟
در برخی موارد، چک کردن وسایل شخصی همسر و جستجو در امور او ایرادی ندارد، زیرا خود وی چنین اجازه‌ای را داده است. برای مثال، در بسیاری از موارد، پس از خیانت یکی از زوجین و بخشش از سوی دیگری، برای جلب اعتماد دوباره در رابطه چنین توافقی بین طرفین انجام می‌شود.

در ابتدا، همسر خیانت دیده هر زمان که بخواهد می‌تواند فعالیت‌ها و حرکات همسرش را بررسی کند. پس از طی شدن این دوره و اعتمادسازی دوباره در رابطه، بررسی حرکات همسر به طور طبیعی کمتر می‌شود.  
چک کردن گوشی همسر به خراب شدن رابطه ختم می‌شود:
زمانی که با بی اعتمادی به همسر خود نگاه کنید، تمام فعالیت‌های او مشکوک به نظر می‌رسد. این نوع نگاه، شما را به سمت رفتار‌های پارانوئید سوق می‌دهد که خود باعث تشدید شک و تردید شما می‌شود. آیا تا به حال پیام‌ها و ایمیل‌های خود را با چنین نگاهی ارزیابی کرده اید؟ با این دید، حتی در بین پیام‌های خودتان هم بالاخره چیز مشکوکی پیدا خواهید کرد. زمانی که به دنبال چیزی هستید، قطعا آن را پیدا می‌کنید.  
به جای چک کردن گوشی همسر چه باید کرد؟
افرادی که به چک کردن گوشی همسر خود اعتیاد دارند، به خصوص اگر اشتباهی از سوی همسرشان موجب تحریک این رفتار در آن‌ها نشده باشد، دارای اعتماد به نفس پایین و حس حسادت بیش از حد هستند. زندگی در چنین شرایطی بسیار متزلزل و شکننده است. این شما هستید که باید راه حلی برای پایان دادن به این مشکل پیدا کنید. در مجموع یکی از گزینه‌های زیر را باید انتخاب کنید:

اگر به همسرتان اعتماد ندارید، به رابطه خود با او پایان دهید.
تلاش کنید با همکاری یکدیگر دوباره به همسرتان اعتماد کنید.
برای حل مشکل بی اعتمادی و وسواس فکری خود از یک مشاور کمک بگیرید.
هوشیاری نسبت به زندگی مشترک ایده خوبی است. اما چک کردن مداوم امور شخصی همسرتان راهکار آن نیست. شما برای حفظ پایه‌های زندگی خود تلاش می‌کنید. بنابراین، بهتر است که این کار را از راه صحیح، یعنی ابراز عشق، اعتماد، احترام، کسب مهارت‌های زندگی مشترک، ایجاد آرامش و رضایت در زندگی انجام دهید.

به جای چک کردن گوشی همسرتان با او در مورد رفتار‌هایی که موجب آزار شما هستند صحبت کنید و از او بخواهید در مورد آن‌ها توضیح دهد.  
۱۸ راهکار برای افزایش خود باوری و اعتماد به نفس
راه حل مشکلات زناشویی خود را در سایت‌های تبادل نظر و افراد فامیل جستجو نکنید. مشکلات زناشویی باید بین شما حل شود و اگر غیر قابل حل هستند، بهترین گزینه دریافت کمک از یک مشاور است.

از داستان، فیلم و سرگذشت‌های مربوط به خیانت فاصله بگیرید. این نوع داستان‌ها موجب جوانه زدن شک و تردید نسبت به همسرتان در شما می‌شوند.

اگر به تمام رفتار‌ها و اتفاقات کوچک و بزرگ زندگی خود شک دارید، احتمالا فرد شکاکی هستید. در صورتی که تا به حال رفتار نامناسبی از سوی همسرتان ندیده اید و بی دلیل و در اثر وسواس فکری به چک کردن گوشی او عادت دارید، به احتمال زیاد شک شما پایه و اساس ندارد. چنانچه نمی‌خواهید در اثر رفتار اشتباهتان رابطه زناشویی خود را خراب کنید، هر چه سریع‌تر برای درمان شک و تردید خود اقدام کنید.       منبع:ساعدنیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: همسر پارسی خبر گوشی همسر چک کردن گوشی همسر شک و تردید بی اعتماد همسر خود رفتار ها پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان

عکسی از جمیله علم الهدی (همسر ابراهیم رئیسی) در کنار همسران روسای جمهور چند کشور از جمله ترکیه و ازبکستان در فضای مجازی منتشر شده است.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • (عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • مرد نقاش، راز آتش زدن همسر و فرزندش را فاش کرد