Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امیر ارجمند اظهار کرد: این آثار شامل دشت ریواس ماهنشان، لاله‌های واژگون ماهنشان، چشمه نمک خدابنده، جفت درخت اُرس جمال آباد طارم، درخت اُرس شیلاندر طارم و جنگل اُرس جِیش‌آباد طارم است.

وی ادامه داد: پرونده این ۶ اثر طبیعی تهیه، تدوین و به شورای ثبت ارسال شده است که البته برای تایید نهایی و ثبت در فهرست میراث طبیعی کشور باید در شورای ثبت میراث فرهنگی کشور به تصویب برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری آمار ثبت میراث طبیعی در استان زنجان افزایش چشمگیر داشته و با ثبت این آثار، تعداد آثار طبیعی ملی استان به ۱۳ اثر می‌رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر مجموع آثار ثبت‌شده استان در فهرست آثار ملی به عدد ۸۴۷ اثر رسیده که شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.

کد خبر 570935 برچسب‌ها میراث طبیعی استان زنجان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: میراث طبیعی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۳۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، آیت الله معلمی در آئین عزاداری و دسته روی سالروز شهادت بنیانگذار فقه جعفری و مکتب تشیع حضرت امام صادق (ع) گفت: همان طور که امام حسین (ع) با قیام و ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان برای همیشه تاریخ بشریت جاودانه شد، امام صادق (ع) با خدمات علمی و فرهنگی و دینی در برابر انحرافات فکری و فرهنگی دوران سلطه بنی امیه خدمات جاودانه به جوامع دینی و اسلامی کرده است.

امام جمعه قائم شهر افزود: امام صادق (ع) بعد از حاکمیت و سلطه بنی امیه بر جامعه اسلامی و دینی برای گشودن باب فرهنگی و قرآنی چه در مسائل اعتقادی و عملی تلاش‌ها و خدمات فوق العاده به جهان اسلام داشته است.

آیت الله معلمی با اشاره به نقش بسیار مهم امام ششم شیعیان برای حفظ اسلام و اهل بیت (ع) گفت: حقیقتا امام صادق (ع) آثار رسول الله را حفظ و برای آیندگان به امانت گذاشته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، سالروز شهادت امام صادق (ع) را برای همه پیروان و شیعیان مکتب اهل بیت (ع) روز بسیار مهم و بزرگی دانست و افزود: باید ارزش‌های گذشته را قدر بدانیم و با استفاده از این فرصت ها، توجهات را به مکتب امام صادق (ع) که مکتب اسلام و قرآن و عترت پیامبراعظم (ص) است بیشتر کنیم.

دیگر خبرها

  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • امام صادق (ع) حافظ آثار رسول الله برای جهان اسلام بوده است
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟