Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر همه دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها امثال شهید فخری‌زاده باشند و محصول دانشگاه‌های کشور، دانشمندان این چنینی باشند و سالانه هزاران دانشجوی اثرگذار و حق مدار از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شوند، چقدر اوضاع کشور بهبود پیدا خواهد کرد و به چه جایگاه ملی و فراملی خواهد رسید؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ شاید بد نباشد در کنار تواریخ مختلف مانند تاریخ سیاسی کشور، تاریخ ادبیات، تاریخ علوم و غیره، تاریخ دانشجویی نیز به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و منتشر شود بدین شکل که همگان بدانند چه گروهی از دانشجویان با تفکرات خاص خود، به کجاها رسیده و چه خدمات و اثراتی در کشور از خود به جای گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارت دیگر در بین گروه دانشجویان انقلابی و گروه دانشجویان غیرانقلابی و یا گروه دانشجویان ضدانقلاب کدام یک بیشترین خدمات را به جامعه کرده‌اند و به عنوان مثال در رشته‌های تخصصی خود علوم را به پیش برده‌اند. در این رابطه همچنین می‌توان محاجّه کرد و یا حتی ساده‌تر از آن نگاهی به جامعه کرد و شخصیت‌های اثرگذار را دید که از بین کدام گروه هستند.

اما چه کسی می‌تواند ادعا کند فلان شخصیت واقعاً برای کشورش قدم برداشته و خدمات فلان شخصِ دیگر از بقیه بیشتر بوده است!؟ این سؤال، سخت و پرشبهه است اما می‌توان از روی تحول آفرینی و اثرگذاری غیر قابل انکار برخی افراد به این مسأله رسید.

 

محبت عاشقانه عموم ملت ایران نسبت به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از همین جنس است. حاج قاسمی که تا چند سال پیش شناخته شده نبود و طی چند سال گذشته نیز خیلی پشت تریبون و جلو دوربین‌ها نیامده بود اما به دلیل اقدامات و اخلاصش با شهادتش امت اسلام و ملت ایران و بسیاری از کشورهای جهان و عموم آزادگان جهان را متألّم کرد.

این‌ها نشانه‌های بدیهی حقانیت این افراد است که در هفته گذشته نمونه دیگر آن در جریان شهادت شهید محسن فخری‌زاده مشاهده شد. دانشمند هسته‌ای کشورمان که مدیر مرکز پژوهش‌های وزارت دفاع بود.

حجت الاسلام مجید گشول در این رابطه به صاحب نیوز گفت: راز ماندگاری شهدا، اخلاص و خداخواهی است. خدا باقی و ماندگار است و کسانی هم که برای خدا در راه خدا خالصانه حرکت می‌کنند خدا از نور، جلال و عزت خود به آن‌ها عطا کرده و آن‌ها را تحول بخش و انسان‌ساز می‌کند.

این کارشناس مذهبی با بیان عبارت من کان لله کان الله له که هر کس برای خدا باشد خدا هم برای او است و هر کس برای خدا حرکت کند خداهم پشتوانه او است، عنوان کرد: خدا با همه جاه و جلال و عظمت و جلال و کمال و با همه وجود بی‌نهایتش برای شهیدی است که در راه خدا و برای خدا حرکت کند.

این موضوع راز اثبات حقانیت آن گروهی است که امثال محسن حججی و محسن فخری‌زاده‌ها را در خود دارد. گروهی که در جامعه انقلابیون و در دانشگاه، دانشجوی انقلابی نامیده می‌شود و ویژگی‌های آن با نام دانشجوی تراز انقلاب اسلامی برشمرده می‌شود.

 

آخرین شهید انقلاب اسلامی تا به امروز که در مکتب امام خمینی -رحمة الله علیه- پرورش یافته بود، به عنوان یکی از ۵ شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی معرفی شده است. نام فخری‌زاده به عنوان دانشمند هسته‌ای در سال ۲۰۰۷ میلادی در فهرست تحریم‌شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیماً در شوی تبلیغاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحات اتمی کار می‌کرده است. منابع غربی القابی مانند اوپنهایمر ایران، عبدالقدیرخان ایران یا پدر برنامه هسته‌ای ایران را به محسن فخری‌زاده داده‌اند. اما ما چقدر از این جایگاه اطلاع داشتیم!؟ چرا همواره دشمن از خود ملت ایران در شناخت مفاخرش پیشتاز بوده است!؟ چرا از بین این همه شخصیت علمی، سیاسی، فرهنگی و غیره دشمن این دانشمند را برای ترور انتخاب می‌کند؟

اگر همه دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها امثال شهید فخری‌زاده باشند و محصول دانشگاه‌های کشور، دانشمندان این چنینی باشند و سالانه هزاران دانشجوی اثرگذار و حق مدار از دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شوند، چقدر اوضاع کشور بهبود پیدا خواهد کرد و به چه جایگاه ملی و فراملی خواهد رسید؟

شاید امروز بتوان مهمترین مشکل کشور را مسأله اقتصاد دانست. آیا در سال‌های اخیر مسئولان اقتصادی کشور از بین اقتصاددانان انتخاب نشده‌اند و یا این که کشور راه حلی برای برون رفت از فشار اقتصادی کنونی را ندارد. پاسخ سؤال اول که با نگاهی به مدارک دانشگاهی مسئولان مذکور قابل فهم است و غالباً از بین فارغ التحصیلان رشته‌ای مرتبط انتخاب شده‌اند.

پیمان مولوی، اقتصاددان و مشاور عالی اقتصادی شرکت‌های بزرگ دولتی و خصوصی داخل و خارج کشور، در گفتگو با صاحب نیوز اظهار کرد: اقتصاد کشور با شرایط و دارایی‌های کنونی و با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها قابل تغییر و بهبود است؛ می‌توان تورم را در آن مانند کشورهایی همچون عراق و سوریه جنگ زده و بحران زده که به ترتیب نرخ تورم صفر و 1.8 دارند، تک رقمی کرد.

پس در حالی که هم فارغ التحصیلان رشته‌های اقتصاد بر سرکار هستند و هم اقتصاد کشور قابل بهبود و اصلاح است، حلقه مفقوده اصلاح و بهبود اوضاع اقتصادی چیست؟

یکی از شاخصه‌های نیروهای انقلابی تعهد است؛ تعهد به حق الناس و حق الله. تعهدی که عقل را پرورش می‌دهد و حکمت و تدبیر به همراه می‌آورد. این نبود تعهد است که موجب شده علم منجر به عمل مثبت نشود. دانشگاه آن گاه که انقلابی باشد و در کنار تخصص، تعهد را نیز به دانشجو بدهد، می‌تواند منشأ آثار شگفت شود و همچون شهید فخری‌زاده، شهید شهریاری، شهید رضایی‌نژاد و شهید علیمحمدی را پرورش دهد که کشور را در رشته خودشان جزء چند کشور برتر دنیا کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: محسن فخری زاده فارغ التحصیل دانشگاه ها برای خدا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار قیدری صبح سه شنبه در دیدار با خانواده شهید مسعود مهدیزاده اظهار داشت: تاریخ اسلام، حیات و جاودانگی خویش را مرهون خون عزیزترین و شجاع ترین مردان و زنانی می داند که با نثار خون خویش نهال اسلام را آبیاری کرده و در راستای دین و ایمان با الهام از سیره نبوی و با الگو گیری از حماسه ی ماندگار عاشورا چراغ راه ما و آیندگان شده اند.

جانشین سپاه ناحیه شبستر، همدلی با خانواده شهداء را وظیفه تک تک مسئولان عنوان کرد و تصریح نمود: در جامعه انسانی ما خانواده شهداء دارای ارج و قرب فراوانی هستند، بطوریکه پدران و مادران، برادران و خوهرانی که نشانه جاودان از ایثار شهداء هستند به یادگار داریم.

وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت کنونی حاصل رشادت ها و ایثارگریهای شهداء است اضافه کرد: وظیفه ماست تا ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای عزیز مراتب سپاس و قدردانی خویش را به خاطر صبر و بردباری و همکاری و همراهی خانواده شهداء که چشمه های فروزان معرفت و قله های صبر و بردباری هستند اعلام نماییم.

وی خانواده شهداء را به عنوان بوستانی خواند که چنین گل های خوشبو را در دامان خویش تربیت کرده اند.

شهید مسعود مهدیزاده متولد ۱۳۴۱، از شهدای جنگ تحمیلی و در عملیات فتح المبین سال ۱۳۶۱ در دشت عباس به شهادت رسیده بود از مقام و منزلت خانواده این شهید والا مقام با حضور روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده حوزه کارگری و کارمندی تقدیر شد.

کد خبر 6092984

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • بازگشت پدر به خانه
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد