Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@05:59:34 GMT

گاف عجیب پرسپولیس در پرونده شکایت از شجاع

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۰۴۲۹

گاف عجیب پرسپولیس در پرونده شکایت از شجاع

پس از فسخ قرارداد شجاع خلیل زاده با باشگاه پرسپولیس، این باشگاه در اقدامی عجیب طبق نظر مسئول یا مشاوران حقوقی خود لایحه‌ای تنظیم کرده و با ارسال آن به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال از این کمیته درخواست کردند ضمن محرومیت ۴ تا ۶ ماهه این بازیکن، جریمه مالی هم برای وی در نظر بگیرد.

به گزارش تابناک ورزشی، طرح شکایت از خلیل زاده در یک مرجع داخلی در شرایطی رقم خورد که با توجه به انتقال این بازیکن به تیم الریان قطر، بسیاری از کارشناسان حقوقی کشورمان اقدام باشگاه پرسپولیس برای پیگیری پرونده مدافع سابق این تیم در کمیته وضعیت را زیر سوال برده و اعتقاد داشتند حتی اگر رای به سود سرخ‌پوشان صادر شود، رای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ایران هیچ ضمانت اجرایی از سوی فیفا ندارد و خلیل زاده بدون اینکه دچار دردسر شود، همچنان برای تیم الریان بازی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته امیر ساعدوکیل، مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس مدتی قبل در گفتگو با فارس درباره دلیل طرح دعوی علیه خلیل زاده در کمیته وضعیت اظهار داشت: متأسفانه درباره این موضوع اشتباه بزرگی پیش آمده است. طبق قرارداد شجاع خلیل‌زاده با پرسپولیس، در صورت اختلاف در قرارداد و فسخ یکطرفه باید طبق روال متعارف کمیته وضعیت برای رسیدگی به قانونی یا غیرقانونی بودن فسخ قرارداد اقدام کند. اشتباهی که در فضای مجازی مطرح شده ناشی از این است که آیا باشگاه پرسپولیس علیه باشگاه الریان قطر هم طرح دعوا کرده است؟

وی افزود: اگر می‌خواستیم علیه باشگاه قطری طرح دعوا کنیم باید این اقدام را در ارکان قضایی فیفا انجام می‌دادیم. زیرا کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ایران برای طرح دعوا موضوعیتی ندارد، اما فعلا موضوع این است در چارچوب رابطه قراردادی باشگاه پرسپولیس با شجاع خلیل زاده آیا فسخ قرارداد این بازیکن مجاز بوده یا خیر؟

حال صبح امروز جمشید نورشرق، رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال هم در گفت و گویی تلویزیونی رسیدگی به پرونده خلیل زاده را به دلیل درمیان بودن پای یک فدراسیون خارجی در صلاحیت فیفا دانسته و ضمن اعلام بی صلاحیت بودن این کمیته برای بررسی پرونده اظهار داشت: طبق ماده ۲۲ آیین نامه نقل و انتقالات نظر ما این است باشگاه پرسپولیس برای پرونده خلیل زاده باید به فیفا شکایت کند، زیرا مرجع رسیدگی نیستیم.

با این شرایط به نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها که در سال‌های اخیر بار‌ها از اشتباهات حقوقی در پرونده‌های مختلف ضربه خورده اند بار دیگر دچار یک گاف شده باشند که می‌تواند ضرر بزرگی به این باشگاه وارد کند. این درحالی است که مسئولان این باشگاه همچنان منتظر دریافت نامه رسمی از سوی فدراسیون فوتبال برای اعلام بی صلاحیت بودن کمیته وضعیت هستند تا کار را در فیفا پیش ببرند.

رسول باختر کارشناس حقوقی درباره این اقدام باشگاه پرسپولیس می گوید: روز اولی که شنیدم پرسپولیس در فیفا طرح دعوی نکرده برای من و خیلی‌های دیگر که در این حوزه کار می‌کنند چنین سوالی پیش آمد چرا این باشگاه برای شکایت از خلیل زاده در فیفا طرح دعوی نکرده است، اما وقتی مصاحبه دوستان را خواندم متوجه شدم آن‌ها می‌خواهند با طرح دعوی در کمیته وضعیت، از حکم این کمیته در فیفا استفاده کنند.

وی افزود: بر فرض اگر کمیته وضعیت و آقای نورشرق به پرونده رسیدگی کرده و حکمی هم صادر می‌کردند این رای از نظر فیفا هیچ اعتباری نداشت. به همین دلیل رئیس کمیته وضعیت به درستی اعلام کرد به دلیل صلاحیت نداشتن به پرونده رسیدگی نمی‌کنیم. برای اینکه متوجه شویم پرسپولیس از این اقدام هیچ نتیجه‌ای نگرفته است نیاز به دانش حقوقی نداریم بلکه فقط با این طرح دعوا هزینه‌ای پرداخت شد و مهلتی هم گذشت، اما در نهایت این باشگاه یکی از بدیهی‌ترین مطالب در حقوق فوتبال را به عنوان جواب دریافت کرد. در حقیقت نتیجه این حرکت از قبل مشخص بود.

این کارشناس حقوقی به فارس گفت: اشتباه بزرگی که پرسپولیس در این پرونده مرتکب شد و قطعا الریان از آن استفاده می‌کند، این است که با وجود شکایت از خلیل زاده در فدراسیون فوتبال، باشگاه قطری را طرف دعوا قرار نداد. این اقدام شاید از نظر مسئولان این باشگاه درست باشد، اما اگر اکنون پرسپولیس در فیفا طرح شکایت کند، الریان هم به این موضوع استناد کرده و می‌گوید این باشگاه می‌دانسته ما مشکلی نداشتیم و خلیل زاده را اغوا نکردیم.

باختر درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس نمی‌توانست از ابتدا با طرح دعوا در فیفا جلوی صدور ITC خلیل زاده را بگیرد و البته زمان را هم از دست ندهد، گفت: این باشگاه به هیچ وجه نمی‌توانست جلوی صدور ITC خلیل زاده را بگیرد و تحت هر شرایطی این مدرک برای بازی کردن وی در تیم الریان قطر صادر می‌شد. البته باشگاه پرسپولیس از زمان بروز این مشکل برای طرح شکایت در فیفا دو سال زمان داشت و به همین دلیل زمان خاصی را هم با طرح شکایت در کمیته وضعیت از دست نداد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی پرسپولیس شجاع خلیل زاده فیفا کمیته تعیین وضعیت لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس کمیته وضعیت خلیل زاده خلیل زاده طرح شکایت طرح دعوا طرح دعوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • استقلال از شکایت ۴۲میلیاردی یک ایجنت تبرئه شد
  • تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت