Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@16:45:37 GMT

دومین بسته بزرگ کرونایی اروپا در راه است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۰۴۳۱

منابع خبری از احتمال بالای اجرای بسته محرک نیم تریلیون یورویی در سطح اتحادیه اروپا خبر می دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که احتمال اجرای یک بسته محرک جدید ۹۰۰ میلیارد دلاری در آمریکا برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا قوت گرفته است، منابع آگاه در بانک مرکزی اروپا از تصمیم این نهاد برای اجرای یک بسته ۵۰۰ میلیارد یورویی دیگر در سطح اتحادیه اروپا خبر داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک مرکزی اروپا قرار است تا پیش از پایان سال جاری میلادی یک برآورد جدید از شرایط اقتصادی منطقه یورو و اتحادیه اروپا نیز منتشر کند.

پیش از این کریستین لاگارد- رییس بانک مرکزی اروپا وعده داده بود که این نهاد اقدامات حمایتی بیشتری را از کسب و کارها و بنگاه های اقتصادی در برابر پیامدهای کرونا انجام دهد. اروپا یکی از دو کانون اصلی درگیر با کرونا در جهان است و سطح تولید ناخالص داخلی بیشتر اعضای اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته است به میزان قبل از آغاز همه گیری باز گردد.

بانک مرکزی اروپا در بسته حمایتی نخست خود در مجموع ۱.۳۵ تریلیون یورو اعتبار به اشکال مختلف برای مقابله با کرونا تخصیص داده بود که این برنامه قرار است تا ژوین سال اینده ادامه یابد و بیشتر روی خرید اوراق بدهی متمرکز است. این احتمال وجود دارد که در برنامه حمایتی جدید، تمرکز بیشتر روی ارایه وام های ارزان قیمت به کسب وکارهای کوچک و متوسط باشد.

هنوز مشخص نیست که اجرای این برنامه چه قدر طول بکشد به ویژه این که بر سر اجرای بسته قبلی حدود هشت ماه بین اعضای اتحادیه اروپا بحث شکل گرفت و اخیرا نیز مجارستان و لهستان طرح بودجه بلندمدت اتحادیه اروپا را وتو کرده اند و پیش بینی می شود بانک مرکزی اروپا کار سختی برای جلب رضایت کشورهای شرقی داشته باشد.

انتظار می رود متوسط رشد اقتصادی کشورهای منطقه یورو در سه ماهه پایانی سال ۳.۱ درصد باشد اما دو  ریسک اصلی زمان توزیع گسترده واکسن کرونا و توافق با انگلیس بر سر آینده روابط پس از برگزیت، می توانند این رشد را تا حد زیادی کاهش دهند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی کرونا اروپا فرانسه لایحه بودجه 1400 طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها علی اصغر زارعی بانک مرکزی اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی

اتحادیه‌ اروپا از امضای توافقنامه کمک ۱۷ میلیون یورویی با سازمان بین‌الملی مهاجرت خبر داد و گفت این پول در قسمت از حمایت مهاجران تازه بازگشته از ایران و پاکستان و جوامع میزبان آنها هزینه خواهد شد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد زنان و کودکان در اولویت کمک‌هایش به افغانستان قرار دارند.

این اتحادیه در بیانیه‌ای نوشت که حدود یک‌ونیم میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان و ایران از جنوری پارسال تاکنون بازگشته‌اند.

 اتحادیه اروپا گفته است بازگشت مهاجران افغانستانی که در اوایل آغازگر یک وضعیت اضطراری در مرزهای افغانستان بود اکنون به یک بحران در جوامع میزبان بدل شده است.

به گفته اتحادیه اروپا، کمک جدید این سازمان برای مهاجران تازه بازگشته خدمات اقتصادی، بهداشتی و آموزشی فراهم خواهد کرد.

رافائلا یودیچه، سرپرست اتحادیه اروپا در افغانستان از میزبانی و همسبتگی افغان‌ها با مهاجران تازه‌برگشته ستایش کرد و گفت باید اطمینان حاصل کرد که این جوامع حمایت می‌شوند.

پاکستان در دور نخست روند اخراج مهاجران فاقد مدرک، حدود نیم میلیون افغانستانی‌ را اخراج کرده و حالا مرحله دوم این روند را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان