Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@02:32:05 GMT

دستگیری اعضای باندجعل مدرک تحصیلی در اراک

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۰۸۴۳

دستگیری اعضای باندجعل مدرک تحصیلی در اراک

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باندی که تحت پوشش صدور مدرک تحصیلی از 36 شهروند اراکی در حدود 3 میلیارد و 500 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند،‌خبر داد.

سردار "حسن مفخمی شهرستانی"در بیان جزئیات این خبر بیان داشت:‌ در چند هفته اخیر با اعلام شکایت هایی از سوی تعدادی شهروند اراکی مبنی بر کلاهبرداری از آنان از سوی یک آموزشگاه در یکی از مناطق شهر اراک، بررسی تخصصی این موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اظهارات شاکیان این پرونده مشخص شد که این افراد در شبکه های اجتماعی با تبلیغی برای دریافت مدرک تحصیلی برخورد کرده و با مراجعه به این آموزشگاه و پیشنهاد کارکنان آن مبالغی بین 80 الی 150 میلیون ریال برای ثبت نام جهت اخذ مدرک تحصیلی به صورت آنلاین پرداخت می کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد:‌ با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس، مشخص شد که این آموزشگاه بدون مجوز و به صورت غیرقانونی فعالیت داشته و با این شگرد از افراد متقاضی تحصیل آنلاین برای دریافت مدرک تحصیلی دیپلم کلاهبرداری کرده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد:‌ با به کارگیری روش های عملی و تخصصی از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس، سرانجام در مدت زمانی کوتاه، سرنخ هایی از دست داشتن یک زوج کلاهبردار در این پرونده ها به دست آمد.

سردار مفخمی اضافه کرد:‌ در تکمیل تحقیقات پلیس محل سکونت این زوج که متواری بودند، در یکی از محله های شهرستان اراک شناسایی و هر دو نفر در عملیاتی دستگیر شدند و در ادامه نیز خانمی که به عنوان منشی آموزشگاه با آنان همکاری داشت نیز دستگیر شد.

وی در ادامه بیان داشت: تاکنون 36 نفر از شهروندان که در حدود 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از آنان کلاهبرداری شده است، شناسایی شده اند و تحقیقات تکمیلی از آنان همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان با بیان اینکه اعضای این باند کلاهبرداری با دستور قضائی روانه زندان شدند، خاطر نشان کرد:‌ با توجه به احتمال کلاهبرداری های دیگر از سوی این افراد، شهروندانی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده است، می توانند برای طرح شکایت به پلیس آگاهی استان مراجعه داشته باشند.#پلیس 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدرک تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سردار "سعيد دادگر" اظهار داشت: بدنبال شکايت تعدادي از شهروندان مبني بر کلاهبرداري از آنان توسط فردي در گرگان، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي افزود: در بررسي هاي اوليه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادير هنگفتي پول از آنان دريافت کرده اما بجاي پرداخت سود، به مکاني نا معلوم متواري شده است.
فرمانده انتظامي استان گلستان گفت: با توجه به اهميت موضوع، اقدامات تخصصي پليس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتي موفق به شناسايي محل تردد متهم شدند.
سردار دادگر تصريح کرد: پس از هماهنگي با مرجع قضائي، در عملياتي غافلگيرانه متهم در مخفيگاهش دستگير و به مقر پليس آگاهي منتقل شد.
اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: متهم در تحقيقات اوليه به کلاهبرداري 200 ميليارد ريالي از شهروندان اقرار و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • دستگيري عامل کلاهبرداري 200 ميلياردي در گرگان
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی در کرمانشاه
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند