Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ماه گذشته مشهد آبستن حوادث تلخ زیادی بود تا جایی که به گفته مدیر عامل آتش‌نشانی مشهد، در این ماه ۶۱۵حادثه در شهر رخ داده است.    مسعود ظهوریان مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد گفت: در این مدت آتش‌نشانان موفق به مهار ۵۷۹ مورد آتش سوزی و ۳۶۶مورد عملیات امداد و نجات شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در ۴۹۱ مورد که مرتبط با خدمات ایمنی و پیشگیری از وقوع حادثه بود، امدادگران ما نقش فعالی داشتند. حریق ضایعات و وسایل نقلیه صدرنشین آتش‌سوزی‌ها او با اشاره به اینکه حریق‌های کوچک ضایعات و زباله‌های خارج از ساختمان و وسایل نقلیه بیشترین علت وقوع آتش‌سوزی‌های مشهد هستند، افزود: منشأ این آتش‌سوزی‌ها نیز استفاده از کبریت، فندک، شمع و زغال افروخته بوده است.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد به دلایل وقوع دیگر حوادث پرداخت و ادامه داد: عملیات‌های امداد و نجات ما نیز بیشتر حول محور اتفاقات آسانسور و محبوسی افراد در اماکن مختلف می‌چرخد که امدادگران با گشودن در و قفل به حادثه‌دیدگان کمک کردند. به گفته این مقام مسئول، دفع حشرات مزاحم، رهایی حیوانات گیرکرده و نشت مایعات اشتعال‌پذیر از سایر عواملی بوده که امدادگران را به نقاط مختلف شهر کشانده است. نجات ۱۴۴نفر از دل خطر ظهوریان با توجه به تعداد ۱۰جان‌باخته و ۱۴۴مصدوم در این حوادث، بیان کرد: خوشبختانه در این مدت همکاران ما توانستند ۴۶۱شهروند را از خطرات حتمی نجات دهند. ۵۲هزار تماس با آتش‌نشانی او تعداد تماس‌های صورت گرفته با آتش‌نشانی در ماه گذشته را ۵۲هزار و ۲۵۹مورد اعلام کرد و تصریح کرد: از این تعداد تماس ۲۶هزار و ۸۴۰مورد مزاحمت و ۱۴هزار و ۲۳۹مورد نیز اشتباهی بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد تاکید کرد: گذشته از ۳ هزار و ۲۰مورد تماس مشاوره‌ای و ۶هزار و ۴۴۵تماس در سایر بخش‌ها، تنها ۱۷۱۵تماس مرتبط با وقوع حوادث بوده است. اعلام ساعت حوادث ظهوریان با بیان اینکه ساعت چهار تا شش عصر اوج مأموریت‌های آتش‌نشانی در شهر است اظهار کرد: بیشتر مأموریت‌های امداد و نجات نیز بین ساعات ۱۸تا ۲۰رخ می‌دهد.   او افزود: در ماه پیش آتش‌نشانان ۵ هزار و ۳۷۲بار برای کمک به شهروندان به سطح شهر اعزام شده‌اند.
انتهای پیام//ا.د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانان ماموریت امدادی حادثه مرگبار امدادو نجات آتش نشانی مشهد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران

به گزارش خبرنگار مهر، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: ساعت ۱۹:۳۴ دقیقه عصر امروز وقوع آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر بالاتر از میدان ولیعصر به نیروهای آتش نشانی اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله نیروهای دو ایستگاه آتش نشانی همراه با نردبان و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده شد حادثه در طبقه منهای ۱ یک ساختمان ۵ طبقه اقامتی بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این طبقه یک انباری بوده که کارتون نگهداری می‌شده و در ۷ تا ۸ متر آن جوشکاری در حال انجام بوده حادثه حریق رخ داده که خوشبختانه در اسرع وقت حریق اطفا شد و حادثه مصدوم و تلفات جانی و همراه نداشته است.

ملکی گفت: حریق اطفا شده دود گرفتگی نداشته‌ایم و خوشبختانه مرکز اقامتی در حال ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.

کد خبر 6090365 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • حریق یک مرکز اقامتی در میدان ولیعصر تهران
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد