Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسنوند، عضو هیات علمی و مدرس تاریخ دانشگاه لرستان گفت: استکبارستیزی ویژگی جنبش دانشجویی است و سال‌ها پیش حرکت‌های دانشجویی برای مبارزه با استعمار و تحولات آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام رهنما حسنوند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: بررسی تحولات تاریخ نشان می دهد که در بسیاری از حوادث تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دست انگلیس در کار بوده و سبب شده بود تا وابستگی هایی را برای کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انگلیس در کنار برخی از کشورهای غربی برای حفظ منافع و قدرت خود، دست به هر کاری می زد و پس از سالها زورگویی و منفعت طلبی کشورهای غربی، حرکت ها و جنبش هایی علیه دخالت بیگانگان و عدم وابستگی به آنها صورت گرفت.

عضو هیات علمی و مدرس تاریخ دانشگاه لرستان تصریح کرد: تحولات مبارزه با استعمار از همان سالها آغاز شد و در حالی که غرب تلاش برای سلطه داشت اما بسیاری از این حرکت ها بر علیه آنها صورت گرفت و استکبار ستیزی از سال ۳۲ آغاز شد.

حسنوند عنوان کرد: در نهایت تفکری که برخاست، اسلام شیعی بود که بعد از سالها تلاش و مبارزه با استکبار، در سال ۵۷ آغاز شد و این نوع تفکر، مخالف‌هایی را از سوی دیگر کشورهای غربی به دنبال داشت چرا که ترس از این داشتند که منافعشان به خطر بیفتد.

وی با اشاره به شهادت تعدادی دانشجو در اعتراضات دانشگاه گفت: در سال ۳۲ تعدادی از دانشجویان در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا دست به اعتراض زدند و تعدادی در این راه به شهادت رسیدند و دانشجویی که در همان سال اعتراض کرد، نگاهی داشت که امروز دانشجویان همان نگاه و روحیه استکبار ستیزی را دارند.

عضو هیات علمی و مدرس تاریخ دانشگاه لرستان گفت: حکومت پهلوی مجبور بود که به هر شکلی و به هر طریقی حتی کشتار دیگران، موقعیت خود را حفظ کند و در هر اعتراضی دست به مقابله می زد و تعدادی به شهادت می رسیدند، اما در نهایت پیروزی از آن ملت ایران شد و نشان دادند که با ایستادگی، مقاومت و روحیه استکبار ستیزی به موفقیت رسیده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۰۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند

در جریان جنبش دانشجویی فلسطین در سراسر آمریکا که از هفته گذشته آغاز شده است، نیروهای امنیتی این کشور صدها نفر را دستگیر کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

ریشه حمایت دانشجویان آمریکایی از غزهخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا"سرکوب دختران دانشجو در آمریکا" یک رسوایی است

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی