Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری نیکی آسیا ژاپن،  توکیو تصمیم دارد تا سال ۲۰۵۰ میزان تولید گازهای گلخانه ای در این کشور را به صفر برساند.

بر اساس این گزارش، این اولین باری است که ژاپن چنین معافیت مالیاتی را در زمینه سرمایه‌گذاری در تأسیسات تولیدی در نظر گرفته است.

دولت ژاپن قرار است این معافیتهای مالیاتی را در زمینه‌هایی مانند تولید باتری‌های یون لیتیوم‌، سلول‌های سوختی هیدروژن‌، دستگاه‌های نیمه هادی قدرت برای کنترل ولتاژ و همچنین تجهیزات برق در نظر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است قرار است درآمد حاصل از کسر مالیات، برای گسترش امکانات تولید یا سرمایه گذاری برای کاهش مصرف برق اعمال شود.

همچنین در نظرگرفته شده است از شرکتهای فعال در زمینه تولید انرژیهای سبز و سرمایه گذاری در این شرکتها حمایت شود.

در حالیکه ژاپن می‌کوشد میزان تولید گازهای گلخانه ای را به صفر درصد برساند، در ۲ ژوئن ۲۰۱۷ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، خروج خود را از توافق پاریس به علت آنچه که مغایرت با منافع ملی و رقابت اقتصادی و رونق دادن به بخش صنعت زغال سنگ و نفت کشورش با استفاده بیشتر از سوخت‌های فسیلی اعلام می‌نماید و در ۴ اوت ۲۰۱۷ رسما درخواست خود را به سازمان ملل ارسال نمود.

این اقدام امریکا با مخالفت شدید دیگر کشورها مخصوصا چین و اتحادیه اروپا مواجه شد. البته چین و اتحادیه اروپا به عنوان دو قدرت بزرگ همچنان به پیمان مذکور وفادار هستند.

دو کشور چین با ۳۵ درصد و آمریکا با ۱۵ درصد به تنهایی حدود پنجاه درصد تولید گازهای گلخانه‌ای جهان را بر عهده دارند.

در حال حاضر تولیدکنندگان اصلی گازهای گلخانه ای جهان چین، امریکا، استرالیا، عربستان، کانادا، ژاپن، کره، روسیه وآلمان عنوان شده است.

در حال حاضر صرفا کشورهای نیکاراگوئه، واتیکان و سوریه عضو پیمان پاریس نیستند و تنها عضو خارج شده نیز کشور ایالات متحده امریکا می باشد.

دلیل اطلاق نام گلخانه ای به خاطر شباهت گازهای مذکور با فضای گلخانه ای است . گلخانه یک اتاق شیشه‌ای است که نور خورشید به داخل آن می تابد و هوای داخل آن را گرم می کند اما همین شیشه ‌ها مانند یک عایق اجازه نمی‌دهند که هوای گرم از گلخانه خارج ‌شود و موجب گرمتر شدن هوای داخل گلخانه می شود.

جو زمین هم به علت بالا رفتن غلظت گازهای گلخانه‌ای، مانند فضای یک گلخانه عمل کرده و مانع برگشت امواج برگشتی و حرارت زمین به خارج از جو و در نتیجه تخریب لایه اذن و گرم تر شدن زمین خواهند شد.

گازهای گلخانه ای به مقدار طبیعی در اتمسفر وجود دارد ؛ اما فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و تخریب محیط زیست موجب افزایش غلظت گازها و بروز اختلال در جریان طبیعی اتمسفر می‌شود .

از جمله گازهای گلخانه‌ای می‌توان به بخار آب، دی اکیسید کربن، متان ، ازن، دی مونوکسید نیتروژن، دی نیتروژن اکسید (گاز خنده) ، کلرو فلوئورکربن (که در یخچال های خانگی کاربرد دارد) ، فلورکربن ها اشاره کرد.

 گفتنی است سوخت‌های فسیلی با افزایش دی اکسید کربن ، تخریب جنگل با افزایش دی اکسید کربن و دفن نامناسب زباله و ... باعث افزایش متان می‌شود.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد توکیو اتحادیه اروپا سوریه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نیکاراگوئه واتیکان پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد توکیو اتحادیه اروپا سوریه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نیکاراگوئه واتیکان پاریس سازمان ملل متحد توکیو اتحادیه اروپا سوریه دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نیکاراگوئه واتیکان پاریس اخبار کنکور گازهای گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: معافیت مالیاتی سرمایه گذاری در مناطق محروم باید حداکثری باشد
  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • داستان حذف معافیت مالیاتی باشگاه‌های ورزشی
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد