Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در یادداشتی در روزنامه «ماسکوفسکی کامسامولتس» با موضوع ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند دفاعی و هسته‌ای ایران نوشت: سال‌هاست ایرانیان عزم خود را برای مقاومت در برابر فشارهای غیرقانونی و اقدامات یکجانبه قهرآمیز و تحریم‌های روزافزون اقتصادی، علمی و فناوری راسخ کرده‌اند و بر خواست خود مبنی بر حق اولیه توسعه و زندگی عزتمندانه ثابت قدم مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسیر، دستیابی به انرژی هسته‌ای و بهره بردن از کاربردهای حیاتی و انسانی آن از حقوق اساسی کشورهاست که در مراجع و نهادهای ذیربط بین‌المللی و از جمله توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاهده منع اشاعه (NPT) مورد تأیید و تأکید قرار گرفته است. حق مسلمی که مدت‌هاست دستمایه غرض ورزی‌های سیاسی و اعمال فشار از سوی برخی قلدرهای جهانی بر ایران قرار گرفته است.

*ترور شهید فخری زاده مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض آشکار حقوق بین‌الملل

در این یادداشت آمده است: ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای شهید دکتر محسن فخری زاده از سلسله اقدامات بزدلانه تروریستی برای سلب حقوق اولیه ملت ایران در پیشرفت و شکوفایی برنامه‌های صلح آمیز علمی، فناوری و هسته‌ای در سال‌های گذشته بوده است. دکتر فخری زاده، دانشمند برجسته‌ای در حوزه پدافند هسته‌ای و شیمیایی و از مدیران موفق در صنایع نوین بوده و دارای سوابق علمی درخشان در این حوزه‌ها می‌باشد. از آخرین خدمات ایشان به ملت ایران، تولید کیت‌های تشخیص کووید- ۱۹ و مدیریت یک پروژه ملی تولید واکسن این بیماری است. ترور بی رحمانه ایشان، علاوه بر ابعاد غیرانسانی و غیراخلاقی، مصداق بارز تروریسم دولتی، نقض آشکار حقوق بین‌الملل، قانون بین‌المللی حقوق بشر و مخالف صریح منشور ملل متحد و هنجارهای شناخته شده بین‌المللی است. 

* کشورها و نهادهای بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم واکنشی اصولی به این اقدام شرورانه نشان دهند
سفیر ایران در مسکو در این یادداشت عنوان کرده است: ایرانیان انتظار دارند تمامی کشورها و نهادهای بین‌المللی به خصوص مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم واکنشی اصولی و قابل ملاحظه به این اقدام گستاخانه و شرورانه نشان داده و حساب خود را از دولت‌های تروریست و رژیم‌های منحوسی چون رژیم صهیونیستی اسرائیل جدا کنند؛ دولت‌هایی که علی‌رغم ادعاهایشان مخالف صلح، ثبات و امنیت جهانی و ابزار انسانی دیپلماسی و گفت‌وگو بوده و مروج خشونت، افراط گرایی، ناامنی و انواع و اقسام تروریسم در منطقه خاورمیانه و کل صحنه بین‌المللی هستند.

کاظم جلالی در این یادداشت خاطرنشان کرده است: جمهوری اسلامی ایران جامعه بین‌المللی را به کنار گذاشتن استانداردهای دوگانه و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی و اجرای عدالت در مورد بانیان آن فرا خوانده و حق طبیعی پاسخ مقتضی و راهبردی به این اقدام وحشیانه را برای مردم ایران محفوظ می‌دارد. 

به گزارش فارس، شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه در پی اقدام تروریستی عناصر تروریست مسلح به شهادت رسید. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محسن فخری زاده کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه بین المللی فخری زاده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر

منافقین تروریست پس از حمله به منزل شهید نوری تاجر و ترور وی منزل مسکونی این شهید را پیش چشمان مادرش به آتش کشیدند. - اخبار رسانه ها -

مروری بر جنایات گروهک تروریستی منافقین؛ ترور یک نوجوان پیش چشمان مادرش و آتش زدن خانه

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، شهید سعید نوری تاجر در سال 1342 در خانواده‌ای مذهبی متولد شد.

در روزهای انقلاب این شهید در صحنه‌های مبارزه با رژیم شاه با حضور در راهپیمایی‌ها، حمل پلاکاردها و توزیع اعلامیه‌ها مشارکتی فعال شد.

شهید نوری تاجر پس از پیروزی انقلاب علاوه بر فعالیت در سنگر مدرسه و زمینه های هنری و فرهنگی و تبلیغاتی به جهاد سازندگی پیوست و به اتفاق جمعی دیگر از جهادگران عازم روستاهای محروم کردستان شد.

وی پس از آغاز جنگ تحمیلی به همراه جمعی از جهادگران به منظور سمپاشی و ضد عفونی کردن محیط جبهه عازم مناطق عملیاتی شد.

این شهید گرچه از لحاظ جسمی در وضعیتی مناسب به سر می‌برد ، اما آنچنان در اشتیاق انجام وظیفه فعال بود که عاقبت در اثر گرمای سوزان بیابان های دشت ذهاب و قصرشیرین با تنی رنجور و تب شدید به وسیله همرزمانش به تهران بازگردانیده شد.

وی پس از بهبودی و گذراندن دوره نقاهت به آرزوی شهادت به جبهه بازگشت.

شهید نوری تاجر گرچه به عنوان شاگرد ممتاز در امتحانات گزینش دانشکده تربیت معلم قبول شده بود اما جبهه را به دانشکده ترجیح داد و به عنوان عضوی از بسیج گاهی به پاسداری از حوالی بیت امام خمینی (ره) مشغول می‌شد.

روز شهادت

حوالی اذان مغرب در روز بیست و دوم تیر 1361، نزدیک افطار دو نفر از تروریست‌های منافق به منزل آن‌ها می‌روند، سعید در کنار مادرش بر سر سفره افطار در انتظار نوای اذان نشسته بود، زنگ به صدا در آمد و سعید از جا بلند شد و درب را باز کرد و در همان لحظه اول با مشاهده تروریست‌ها به ماهیت آن‌ها و نقشه شومی که در سر داشتند، پی برد و درب را به روی آن‌ها بست.

در این لحظه یکی از تروریست‌ها از فرصت استفاده کرده و پایش را جلوی درب گذاشت و چند تیر به سوی سعید شلیک کرد، سعید با تمام قوا درب را نگه داشت اما به دلیل جراحات وارده و درد و خونریزی با پیکری خون آلود بر زمین افتاد، سپس تروریست‌ها به درون خانه هجوم آورند و پس از بازرسی منزل، خانه را به آتش کشیدند.

مادر سعید سراسیمه پیکر پاک فرزند مجروح را در آغوش کشید و سر وی را بر بالین خود گذاشت، منافقین در همین حال گلوله‌ای به گلوی این شهید شلیک کردند و در حالی که خانه در شعله‌های آتش می سوخت، از صحنه فرار کردند.

روایت روزنامه اطلاعات از این جنایت

دو موتور سوار زنگ می‌زنند و سعید نوری پاسدار بسیجی 19 ساله‌ای که دیری نیست از جبهه آمده است علیرغم همه دقت‌های امنیتی که همواره بدان معتقد بود و مراعات می‌کرد اینبار با اندکی غفلت در را کمی باز می‌کند.

منافقین لوله اسلحه را از شکاف در به داخل آورده و سعید را به رگبار می‌بندند. سعید روزه دار بود و با خون خود افطار کرد. آن سو‌تر مادر مقاوم او بود که همراه کودک یک ساله اش تازه بر سر سفره افطار نشسته بود و منتظر سعید بود و دیگر هیچ کس در خانه نبود. در نیمه باز، صدای شلیک نیز همچنان بلند، شیشه‌ها شکسته، بچه یک ساله با شدت تمام فریاد زنان و پیکر خونین و رشید سعید فرو افتاده بر خاک و چه غریب و چه قهرمان و چه مظلوم. طنین اذان هنوز در فضاست و هوا رو به تاریکی است و سفره افطار همچنان گسترده و منافق تروریست اتاق‌ها و کمد‌ها را می‌چرخد که بقیه کجایند؟ غریبانه‌تر از این چگونه ممکن است؟ خانه را به آتش می‌کشند و در آخرین لحظات مغز سعید را با تیر خلاص می‌کوبند و می‌گریزند و این فاجعه پیش چشمان مادری رخ می‌دهد که پیکر پر خون فرزندش را در آغوش کشیده است و آن‌ها با قساوت یک جلاد خود فروخته مسخ شده حتی همین صحنه را نیز می‌بینند و بازهم از سعید نمی‌گذرند و تیری دیگر به او شلیک می‌کنند.

منبع:‌ میزان

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود