Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های من معرفی توان واقعی داوران والیبال ایران و دفاع از حق و حقوق آن‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، فرهاد شاهمیری ضمن تشکر از داورزنی رئیس فدراسیون و ابراهیم فیروزی رئیس کمیته داوران برای پیگیری جدی و عالی در رابطه با انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا و عضویتش در کمیته داوران آسیا، اظهار داشت: جایگاه والیبال ایران در آسیا و جهان، بسیار خوب است و تیم ملی کشورمان قهرمان آسیاست، اما متاسفانه داوران ایران از چرخه داوری آسیا و جهان عقب ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که کشورهای حاشیه خلیج فارس که در آسیا سطح بالایی در والیبال ندارند، در زمینه داوری از ایران پیش هستند و نمایندگان آنان در مسابقات مختلف جهان قضاوت می کنند، تصریح کرد: نبود نماینده‌ای از ایران در کمیته داوری کنفدراسیون آسیا برای دفاع از حق و حقوق داوران ایرانی، یکی از دایل مهم این اتفاقات است.

عضو کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های من، معرفی توان واقعی داوران والیبال ایران و دفاع از حق آنان است تا در آینده، داوران با درجه بالا داشته باشیم که در رویدادهای مختلف جهانی قضاوت کنند.

فدراسیون جهانی والیبال، داوران را بر اساس عملکرد آنان در رقابت‌های مختلف، به درجات مختلف تقسیم‌بندی کرده است.

تا کنون ۲۰۵ داور جهان از ۲۱۰ کشور عضو فدراسیون جهانی والیبال، دارای درجه شده‌اند که فرهاد شاهمیری از ایران دارای درجه A است. ابراهیم فیروزی درجه B، علیرضا قریب درجه B۲، نرگس افشین و مسعود یزدان‌پناه با درجه C، دیگر داوران ایرانی دارای درجه‌بندی هستند.

شاهمیری در پاسخ به این پرسش که قبلا امیدوار حاتمی در کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا عضو بود، چرا در آن زمان موفق به دفاع مناسب از داوران ایرانی نشدیم، گفت: در آن زمان، موضوع درجه‌بندی داوران (کتگوری) مطرح نبود و اواخر همکاری ایشان با کمیته داوری آسیا این موضوع مطرح شد و زمان کافی برای حمایت نبود. در چند سال اخیر نیز نماینده‌ای از ایران در کمیته عضو نبوده و خلأ چند ساله، این مشکلات را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنم همان‌گونه که والیبال ایران جایگاه خود را در جهان به دست آورده است، داوران والیبال هم بتواند به جایگاه واقعی خود برسند؛ البته نکته مهم‌تر، خود داوران هستند که باید شرایط لازم را داشته باشند. داوران باید از نظر آمادگی جسمانی، زبان انگلیسی، آشنایی کامل با قوانین و مقررات داوری و … در  سطح خوب باشند و در رویدادهای مختلف نیز خوب قضاوت کنند تا امکان ارتقای درجه آنان فراهم شود. شاید با پیگیری بتوان یک یا دو داور ایرانی را برای ارتقای رتبه معرفی کرد.

عضو کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا، درباره برنامه‌های این کمیته گفت: تا کنون جلسه‌ای برگزار نشده و تنها چند مکاتبه داشتیم. البته با توجه به دوره کرونا، این مشکلات به دور از ذهن نیست. سونگساک از تایلند کماکان رئیس کمیته داوران آسیا است و شیمویاما از ژاپن نیز دبیر کمیته داوران آسیا است که قبلا هم حضور داشتند.

شاهمیری ادامه داد: کمیته در حال حاضر ۹ عضو دارد و از نکات جالب این دوره کمیته داوران آسیا، این است که کشورهای کره‌جنوبی و بحرین که از ابتدای فعالیت کنفدراسیون، عضو کمیته داوران بودند، در این دوره دیگر عضو نیستند. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت جایگاه ایران در کمیته داوران آسیاست.

وی تصریح کرد: پیش از برگزاری انتخابات، از کشورهایی مانند کره، بحرین، کویت و… به من توصیه می‌شد که چون هنوز امکان قضاوت در مسابقات را دارم، از عضویت در کمیته داوران آسیا انصراف دهم، یعنی من را تشویق به انصراف می‌کردند و حالا متوجه شدم که انصراف من، شانس عضویت آنان را بالاتر می‌برده و این توصیه‌ها به همین دلیل بوده است.

عضو کمیته داوران کنفدراسیون والیبال آسیا با یادآوری ۲۰ سال تجربه قضاوتش در رویدادهای مختلف، تاکید کرد: حق والیبال ایران این است که ریاست کرسی‌ها را در آسیا داشته باشد. امیدوارم این رشته ورزشی ایران، در آینده جایگاه‌ بهتری نیز داشته باشد تا داورانش نیز رشد و توسعه مناسبی را تجربه کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته داوران آسیا کمیته داوران والیبال ایران داوران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟

 

تابناک _ با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی، رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

 بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات، موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روز‌های پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده، اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبر‌ها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

به نوشته ایسنا و برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیدا‌های آنان در بهارستان، انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تن‌ها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیدا‌های هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تن‌ها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

دیگر خبرها

  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • جلسه کمیته فوتسال آسیا به رهبری تاج
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک