Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات رسمی لیوبلیانا از جوانان خلاق شهر دعوت کرده‌اند ایده‌های خود را برای طراحی بهتر شهری ارائه دهند تا بهترین طرح به مرحله اجرا در آید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بهبود زیست‌پذیری شهری یکی از مهم‌ترین اهدافی است که شهردار پایتخت اسلوونی طی دوران مدیریت خود در پیش گرفته است. در همین راستا، از جوانان شهر خواسته شده است خواسته‌ها و ایده‌های خلاقانه خود را برای افزایش کیفیت زندگی به شهرداری تحویل دهند تا از بین آن‌ها، بهترین طرح‌ها پیاده‌سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به فضاهای سبز و مکان‌هایی برای ایجاد ارتباط هر چه بیشتر بین شهروندان از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که جوانان باید در طرح‌های پیشنهادی خود در نظر گیرند.

مقامات ارشد لیوبلیانا اعلام کرده‌اند که تمام زنان و مردان جوان داوطلب بین ۱۸ تا ۲۹ سال می‌توانند در ارائه ایده‌های خود برای افزایش زیست‌پذیری شهر شرکت کنند. در عوض، شهردار نیز از سرمایه‌گذاری لازم برای برگزاری کارگاه‌های آموزش طراحی برای این افراد و بودجه لازم برای پیاده‌سازی پروژه‌های برگزیده خبر داده است. این کار نه تنها مزایایی برای شهر در بر خواهد داشت، بلکه به افزایش مهارت جوانان برای یافتن شغل کمک زیادی خواهد کرد.

البته این اولین باری نیست که مقامات محلی لیوبلیانا از جوانان برای توسعه بهتر شهر بهره می‌گیرند؛ پیش از این نیز بسیاری از تصمیمات شهری بر اساس نگرش و خواسته‌های شهروندان اتخاذ شده و در واقع این پنجمین سالی است که جوانان در طراحی‌های شهری مشارکت می‌کنند. با این حال، برنامه‌های امسال متفاوت با سال‌های گذشته است و شرکت‌کنندگان باید یکی از مؤلفه‌های خلاقیت، ایجاد پیوند بین شهروندان و افزایش فضاهای سبز را برای آغاز طراحی خود انتخاب کنند.

تا کنون تعداد زیادی از طرح‌های برگزیده به شهردار لیوبلیانا تحویل داده شده و قرار است پس از برگزاری چندین جلسه بین اعضای شورای شهر، با حضور شهردار، بهترین طرح‌ها برای پیاده‌سازی معرفی شود.

کد خبر 385504

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لیوبلیانا اسلوونی شهرهای جهان شهرداری طراحی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است

شهردار خوی گفت: تمامی افتخارات شهرداری خوی درسطح استانی و کشوری مرهون تلاش‌های تک تک اعضای شورای شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جلسه شورای اسلامی شهر خوی با بیان اینکه تجلی اراده مردم در مدیریت شهری در شوراهای شهر تبلور می‌یابد، اظهار کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که در بیشتر حوزه‌های شهری گام‌های خوب و موثری جهت رفاه حال مردم برداشته‌ایم.

وی با اشاره به مسیر گشایی‌ها، نهضت آسفالت معابر و نیز کمربندی شهید سلیمانی افزود: در طول تاریخ شهرداری این حجم از مسیرگشایی‌ها بی‌بدیل بوده و مسیرگشایی خیابان شیخ نوایی تا جاده قطور نمود اقدامات زیرساختی شهرداری است.

شهردار خوی در ادامه با اشاره به معدود سیاه‌نمایی‌های رسانه‌ای در مورد عملکرد شورا و شهرداری گفت: امروزه شهرداری در جایگاهی قرار دارد که مدیران شهری و شوراهای شهر با فراغ بال پاسخگوی مطالبات مردمی هستند و در میز خدمت اخیر مدیریت شهری این امر بر همگان ثابت شد و تمامی اقدامات مجموعه شهرداری با اراده و حمایت قاطعانه اعضای شورای شهر محقق شده است و نمود ادعای ما کسب عناوین مختلف استانی و ملی برای شهر ما خوی است.

نصرالله‌پور در خاتمه با مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه و خبرنگاران حاضر در جلسه شورا تصریح کرد: عملکرد شهرداری خوی در اکثر حوزه‌ها و به خصوص عمرانی و فرهنگی با کلانشهرهایی نظیر تبریز، اصفهان و ارومیه قابل مقایسه است، چرا که معتقدم همکارانم در شهرداری و شورای شهر با تمام توان در مسیر موفقیت و سربلندی شهر خوی قدم برمی‌دارند.

کد خبر 749189

دیگر خبرها

  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • میدان ۱۲ فرودین، نماد ناکارآمدی مدیریت شهری در سنندج + گزارش پیگیری
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • گزینه‌های خارجی هدایت تیم ملی بسکتبال
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی