Web Analytics Made Easy - Statcounter

جدیدترین اخبار اروپا حاکی از آن است که بسیاری از مقام‌های دولت آلمان درباره شرایط وخیم کرونایی این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار تشدید محدودیت‌ها شده‌اند و تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از مرز ۶۰ هزار نفر عبور کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کشورهای اروپایی همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشدید محدودیت‌ها در دیتور کار ایالت زاکسن آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که ایالت زاکسن آلمان با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا محدودیت های بیشتر در زندگی عمومی شهروندان را در دستور کار قرار داده است. نخست وزیر این ایالت اعلام کرده که اقدامات بیشتر ضرورت دارد و از این رو اعمال می شود.

وزیر اقتصاد آلمان: محدودیت‌های فعلی برای مهار کرونا کافی نیست

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان هم با نگاهی به آمارهای بالای پایدار مبتلایان به کرونا اقدامات فعلی برای مهار کرونا را کافی ندانسته و اعلام کرد: در هفته های آینده باید مشاوره های بسیار فشرد‌ ای انجام شود. تغییر و تحولات در آمارها خیلی کمتر از انتظارات ما است. می توان و باید گفت که اقدامات قبلی برای شکستن موج دوم کرونا کافی نیست.

درخواست رئیس دفتر مرکل برای تشدید محدودیت‌ها

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در آلمان "هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان تشدید محدودیت های ضد کرونایی در بخصوص مناطق خطر را فورا ضروری دانسته است.

وی تاکید کرد که تصور نمی کند واکسن کرونا در سال جاری میلادی در آلمان قابل استفاده باشد. وی در این باره گفت: من انتظار دارم که این اتفاق در روزهای ابتدایی سال آینده آغاز شود.

براین که خود پزشکی حرفه‌ای است اعلام کرد که شخصا به واکسیناسیون شهروندان کمک خواهد کرد و در این راستا اعلام همکاری کرد.

براین که در گفتگو با نشریه بیلد آلمان سخن می گفت تصریح کرد: از آنجایی که قرنطینه فعلی در دراز مدت کارساز نیست حداقل محدودیت ها باید در نقاط قرمز کرونایی تشدید شود.

رئیس دفتر صدر اعظم آلمان با اشاره به در پیش رو بودن کریسمس و عید پاک تاکید کرد که هیچ مهمانی و پارتی نباید برگزار شود.

وی پیش بینی کرد که این بیماری در سال 2021 به صورت گام به گام وحشت خود را از دست بدهد. وی در عین حال گفت که هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند تا کجا پیش خواهیم رفت.

درخواست وزیر بهداشت آلمان برای حفظ همبستگی اجتماعی

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به شرایط متشنج کرونایی در کشور همبستگی بیشتر در جامعه را درخواست کرد و از شهروندان خواست در دوران کریسمس مراقب همدیگر باشند.

هشدار مشاور مرکل درباره 25 هزار مرگ کرونایی دیگر تا آخر ژانویه

یکی از مشاوران دولت آلمان هم آمارهای کرونایی در کشور را نگران‌کننده دانسته و خواستار اعمال قرنطینه سخت در این کشور شده و درباره 25 هزار قربانی کرونایی دیگر تا آخر ژانویه در غیر این صورت هشدار داده است

""کارل لایترباخ"، از سیاستمداران بخش بهداشت و سلامت حزب سوسیال دموکرات و یکی از مشاوران دولت مرکل خواستار اعمال قرنطینه سخت در آلمان برای مهار کرونا شده است

آخرین آمار ابتلای به ویروس کرونا در ترکیه/ کاهش سرعت تعداد مبتلایان بد حالآخرین آمار جهانی کرونا/ عبور شمار مبتلایان آمریکایی از 15 میلیون نفر + جدول تغییراتدرخواست مشاور "مرکل" برای اعمال قرنطینه شدید/ هشدار درباره افزایش چشمگیر مرگ‌های کروناییبحران کرونا شکاف‌های شبکه تامین اجتماعی اروپا را نمایان کردکرونا در اروپا| از وخامت اوضاع بیمارستان‌های آلمان تا نگرانی انگلیس درباره اختلال در روند تحویل واکسن

"لایترباخ" این مسئله را قابل قبول ندانست که آلمان هر روز حدود 500 مرگ کرونایی داشته باشد.

وی قرنطینه موردی را که از اول نوامبر در کشور برقرار شده است یک موفقیت نیمه‌کاره دانست که تنها توانسته است رشد این بحران را کمی کُند کند.

147 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 12332 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و 147 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

174 مرگ کرونایی روزانه در فرانسه

موارد ابتلا و مرگ های کرونایی در فرانسه هم کاهش پیدا کرده است. نهادهای بهداشتی فرانسه از ابتلای 11022 مورد جدید به کرونا و 174 مرگ کرونایی در عرض 24 ساعت خبر داده‌اند.

نهادهای بهداشتی فرانسه هم از 17272 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت و 231 مرگ کرونایی در این مدت خبر داده‌اند.

در ایالت تورینگن آلمان هم به دلیل آمار روزافزون مبتلایان به کرونا احتمالا هیچ گونه کاهش محدودیت ها برای تعطیلات کریسمس وجود نخواهد داشت.

ملکه انگلیس جزو اولین نفرات دریافت واکسن کرونا خواهد بود

ملکه الیزابت دوم 94 ساله و همسرش فیلیپ با 99 سال جزو اولین نفراتی خواهند بود که واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

از روز سه شنبه قرار است روند واکسیناسیون در انگلیس آغاز شود و ملکه الیزابت دوم و همسرش مشترکا با شهروندان بالای هشتاد سال انگلیس جزو اولین کسانی خواهند بود که این واکسن را دریافت خواهند کرد.

انگلیس آماده شروع روند واکسیناسیون سراسری است. ده ها بیمارستان سهم دوزهای واکسن محصول مشترک شرکت بیونتک و فایرز را دریافت کرده‌اند. در روز سه شنبه روند واکسیناسیون اولویتها در این کشور شامل کادر درمان و متخصصین و افراد بالای هشتاد سال آغاز می شود.

به این ترتیب، زوج سلطنتی انگلیس قصد دارند افراد بیشتری را به واکسیناسیون علیه کرونا تشویق کنند. ملکه 94 ساله و دوک 99 ساله پیشنهاد دریافت واکسن را به توصیه پزشکان معالج خود پذیرفتند.

کارشناسان بهداشت عمومی بر این عقیده‌اند که اگر الیزابت دوم و پرنس فیلیپ در مورد واکسیناسیون علنی صحبت کنند، برای مقابله با اطلاعات نادرست منتشر شده توسط نظریه پردازان توطئه کمک زیادی خواهد کرد. در انگلیس، این نگرانی وجود دارد که گزارش های نادرست از ویروس کرونا و واکسن، منجر به امتناع گسترده شهروندان از واکسیناسیون شود.

به نوشته رسانه های انگلیسی در سال 1957 هم الیزابت دوم اعلام کرد که فرزندانش، پرنس چارلز و پرنسس آن علیه فلج اطفال واکسینه شده‌اند. به این ترتیب وی می خواست ترس از واکسن را برطرف کند.

کاهش محدودیت‌های کرونایی در اتریش

در اتریش هم از روز دوشنبه کاهش محدودیت های کرونایی در دستور کار قرار گرفته و مدارس، موزه ها و کتابخانه ها باز می شوند.

هشدار درباره از بین رفتن صدها هزار شغل در آلمان

اتحادیه صنعتی (IG BAU) آلمان هم درباره از دست رفتن صدها هزار شغل در بحران کرونا هشدار داده است.

عبور آمار مرگ‌های کرونایی در ایتالیا از مرز 60 هزار نفر

تعداد مرگ های کرونایی در ایتالیا هم از مرز 60 هزار نفر عبور کرده است. بر اساس آمارهای رسمی در 24 ساعت در این کشور 18887 نفر به کرونا مبتلا شده و 564 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ابراز نگرانی سخنگوی دولت آلمان درباره آمار بالای مبتلایان

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان هم آمارهای اخیر کرونایی در آلمان را دلیلی برای نگرانی دانسته و گفته است: آمارها همچنان بالا است و افزایش می یابد. روند معکوس این شرایط انتظار نمی رود. مشاوره دولت و ایالات در هر زمانی امکان پذیر است.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تا به حال حدود 2292497 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده و 55155 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1728878 نفر به کرونا مبتلا شده و 60078 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در اسپانیا هم 1699145 نفر به کرونا مبتلا شده و 46252 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 1185093 نفر به کرونا مبتلا شده و 19166 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا اروپا ویروس کرونای جدید ویروس کرونا نفر به کرونا مبتلا شده مبتلایان به کرونا تشدید محدودیت ها مرگ های کرونایی الیزابت دوم مرگ کرونایی دولت آلمان آلمان هم هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و اشاره کرد که نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل دیدگاه خود در مورد احتمال رویارویی هسته‌ای را به تشدید تنش‌ها بین شرق و غرب نسبت داد و بر لزوم باز نکردن دوباره آنچه به عنوان جعبه جنگ توصیف کرد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: رقابت‌های تجاری شرق و غرب به دلیل عدم اعتماد در حال تبدیل شدن به درگیری است و اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی خود و اتکا به روسیه، خود را تضعیف کرده است.

جوزپ بورل پیشتر گفته بود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهر‌های نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهر‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. 

بورل در سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: تعداد شهر‌های غزه بیشتر از شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

او افزود: می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی غزه آسیب دید که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • پرطرفدارترین بازیکن حال حاضر جهان به بایرن مونیخ می‌رود؟
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان