Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیحی با بیان اینکه ماهیانه ۳۵۰ میلیارد تومان از محل عوارض نفت به سازمان شهرداری‌ها پرداخت می‌شود گفت: سازمان شهرداری‌ها مکلف به توزیع اعتبارات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد مسیحی» ظهر امروز (دوشنبه ۱۷ آذر) در نشست بررسی مشکلات اقتصادی شهرستان‌های مسجدسلیمان و اندیکا، بهترین ابزار تأمین مالی برای دولت‌ها را مالیات دانست و اظهار کرد: کشوری موفق می‌شود که نظام مالیاتی هدفمند با کارکردهای مترتب بر مالیات را ظهور و بروز دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در سطح کلان کشور اقتصاد نفتی و وابستگی به نفت را شاهد هستیم ولی اینکه یک منطقه نفتخیز مثل مسجدسلیمان چنین مشکلاتی را داشته باشد، قصه پرغصه‌ای است افزود: از همکاران مالیاتی خود تقاضا داریم در این شرایط سخت اقتصادی که حاصل اثرات مخرب تحریم‌های ظالمانه و رکود اقتصادی به خاطر شیوع ویروس کرونا است، هوای فعالان اقتصادی را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اهداف اثر توزیع مالیاتی می‌گوید که از سطوح بالای درآمدی و ثروت بگیرید و برای سطوح پایین‌تر هزینه کنید ادامه داد: ارتقای اداره مالیاتی شهرستان مسجدسلیمان یکی از درخواست‌ها بود که در این خصوص با مدیر تشکل‌های سازمان صحبت کردم که در حال برگزاری جلسه با سازمان استخدامی کشور هستند.

 

مسیحی اضافه کرد: ارتقای اداری یک سری شاخص‌ها دارد ولی باز هم راهکارهایی وجود دارد؛ مثلا برای شهرستان اندیکا وسعت جغرافیایی می‌تواند یک ظرفیت برای این ارتقا باشد؛ اگر بحث مسجدسلیمان حل شود و اداره امور مالیاتی آن ارتقا پیدا کند، مشکلات اندیکا، لالی و هفتکل نیز بعد از آن حل می‌شود.

 

 وی تصریح کرد: وقتی اداره امور مالیاتی مسجدسلیمان به معاونت ارتقا پیدا کند، در زمینه تجهیزات اداری نیز می‌توان اقدامات مثبتی را انجام داد.

 

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده ابراز کرد: معمولا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد آن از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود که پیش بینی می‌شود تا پایان سال، ۲۵ هزار میلیارد تومان از این محل وصولی داشته باشیم.

 

وی تاکید کرد: بنابراین همه مشکلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از این محل حل خواهیم کرد هرچند که شهرهای کوچک و روستاها وابستگی بسیاری به عوارض مالیات بر ارزش افزوده دارند.

 

مسیجی با بیان اینکه سهم مالیات بر ارزش افزوده و مالیات‌های مستقیم برابر است اذعان کرد: اگر امسال باید ۱۸۰ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور وصول کنیم، ۹۰ هزار میلیارد تومان آن مالیات مستقیم و ۹۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز مالیات بر ارزش افزوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: با تصویب لایحه اصلاح مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت و شهرداری برابر شده یعنی قبلا نسبت ۶۷ به ۳۳ درصد بوده ولی اکنون ۵۰ درصد به ۵۰ درصد برابر شده است.

 

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه به مناطقی که محروم هستند باید کمک شود بیان کرد: بحث آلایندگی‌ها باید در اولویت رسیدگی اداره کل امور مالیاتی خوزستان باشد؛ هر چند تشخیص آلایندگی‌ها با سازمان محیط زیست است ولی برخی از صنایع یا کارخانه‌ها شاید آلاینده باشند ولی در لیست این سازمان نباشد که نماینده مردم در مجلس می‌تواند پیگیر این موضوع باشد.

 

وی به بخشنامه‌ای در خصوص عوارض آلایندگی نفت اشاره کرد و گفت: این بخشنامه ابلاغ شد و دو سه سالی استان‌های نفتخیز مثل خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد استفاده خوبی از این بخشنامه داشتند.

 

مسیحی در پایان یاد آور شد: در حال حاضر فکر می‌کنم نزدیک به ۳۵۰ میلیارد تومان از محل عوارض نفت ماهیانه به سازمان شهرداری‌ها پرداخت می‌کنیم که مکلف است تا این اعتبارات را توزیع کند.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان مسجدسلیمان امور مالیاتی خوزستان محمد مسیحی مالیات بر ارزش افزوده هزار میلیارد تومان سازمان شهرداری ها میلیارد تومان امور مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تمدید مهلت  تکمیل اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده گفت: چنانچه مؤدیان مالیاتی، اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده زمستان سال ۱۴۰۲ را تا بیست و دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اصلاح، تکمیل و مسترد کنند، از بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم موضوع ماده (۳۷) و بند (ب) ماده (۳۶) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰ تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی، برخوردار می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم