Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ عضو کمیسیون اصل۹۰ مجلس با بیان اینکه در تهران بعضی از مبادلات با دلار انجام می‌شود، گفت: ‌اقتصاد ایران از فدرال رزرو آمریکا کنترل می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین میرزایی در نشست خبری و رونمایی از دو کتاب "نظریه پول طلا" و "احیای پول طلا"در رابطه با جهان امروز و تمدن حاکم بر کشورهای سراسر دنیا اظهار داشت: ابتدا باید این سوال را مطرح کنیم که آیا وضع کنونی جهان با تمدن و فرهنگی که با محوریت ایالات متحده آمریکا بر تمامی کشورهای شرق و غرب حاکم است را می‌پسندید یا نه، سپس اگر این جهان مطلوب مردم و ما نبود باید برای تحقق جهان و تمدن نوین اسلامی مطلوب تفکر و تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته تمدن نوین اسلامی با تمدن لیبرال دموکراسی قابل جمع شدن نیست و تمدن غرب با الگوی توسعه پایدار در سه محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی که سند 2030 دستور کار اجرایی این تمدن در کل دنیاست، بیش از 90درصد در تعارض با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: هدف از ایجاد تمدن جدید نوین اسلامی بازگشت به روزهای ابتدایی اسلام نیست بلکه در این تمدن، مزیت‌هایی از روزهای ابتدایی اسلام، مزیت‌هایی از تمدن امروزی بخصوص علوم فنی و مهندسی را داشته و مواردی را اضافه می‌کنیم که در تمدن‌های قبلی بشر نبوده و یکی از اجزای این تمدن جدید نظریه پولطلا است.

وی بااشاره به عناوین اصلی تمدن و اهمیت اقتصاد در ایجاد یک تمدن تصریح کرد: درهنگام صحبت پیرامون ایجاد تمدن باید نظرات و راهبردها در حوزه دارایی، دانایی، زیبایی، توانایی و اراده و اختیار بعنوان 5 محور اصلی حیات بشر ارائه کرده و اگر قرار شد تمدنی به‌وجود بیاوریم، شاخص آن تمدن موجود نیست و اگر ادعا کردیم که قصد ایجاد اقتصاد تازه‌ای را داریم، نباید دررابطه با نظر اقتصاددان سوالی بپرسد چراکه اقتصاددان مبتنی بر تمدن امروز فکر و نظر دارد، ولی مشکل مبنایی است نه بنایی و مسلما وقتی هدف و راهکار با ایده شما متفاوت باشد، به نتیجه نخواهید رسید.

حجت‌الاسلام میرزایی گفت: اقتصاد موجود دنیا که با واژه نظام اقتصادی اشرافی‌گری تعبیر می‌شود، به تبع خود یک فرهنگ و ادبیات را نیز به‌وجود آورده و محرک اصلی این فرهنگ ربا و نزول و مانند آن است، درمقابل این نظام اقتصادی، فرهنگ و تمدن اسلامی بجای ربا از قرض‌الحسنه می‌گوید و ویژگی دیگر نظام اقتصادی کنونی این است که معتقد است هرکس از هر روشی می‌تواند ثروت کسب کند ولی نباید به دیگران ضرری برساند درحالیکه فرد قدرتمند به ضرر رساندن یا نرساندن فکر نکرده و برای کسب پول و ثروت از هرراهی اقدام می‌کند.

وی دررابطه با نظام اقتصادی اشرافی‌گری حاکم بر جهان خاطرنشان کرد: با نظامی روبرو هستیم که لذت‌جویی حداکثری دنیایی را مدنظر داشته و درمقابل آن تمدن اسلامی معتقد است که باید درکنار حفظ دنیای بصورت عادلانه و خردمندانه مراقب آخرت هم باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: ابزار کار اقتصادی نظام تمدنی موجود بانک است که کارکردهای بانک مختلف بوده و بیشتر این کارکردها در تمدن نوین جدید قابل قبول نخواهد بود چراکه امروزه کسانی در بانک‌ها سپرده‌گذاری می‌کنند که ثروتی دارند و بانک همان ثروت را با سودش به فرد برمی‌گرداند و این‌گونه غنی را غنی‌تر می‌کند درحالیکه ضعیفان به‌دلیل نداشتن ثروت وام می‌گیرند و در فرایند بانک باید چندبرابر اصل پول را برگردانند و این باعث می‌شود که ضعیفان ضعیف‌تر شوند و آثار ربا را مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در چنین منطقی کار کردن اوج بی‌عقلی بوده و افراد خوش و خرم کسانی هستند که اهل عیاشی و جمع‌آوری پول و سپرده‌گذاری در بانک هستند که دراین صورت استثمار و غارت اموال اتفاق افتاده و روحیه کار کردن از جامعه رفته و تنبلی حاکم می‌شود ازطرفی به‌دلیل شکاف طبقاتی ایجاد شده، آرامش از جامعه می‌رود چراکه طبقات پایین‌تر همواره درتلاش برای رسیدن به طبقه بالاتر و طبقه بالا همواره درتلاش برای کسب قدرت بیشتر بوده و نتیجه اخلاق این سیستم اقتصادی تربیت گرگ‌ صفتی و ازبین رفتن خصوصیاتی از قبیل گذشت، ایثار، محبت و انس است.

میرزایی با اشاره به سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه قیمت ارز در اختیار دولت است، تصریح کرد: دزدی و غارت‌گری سیستمی، دولتی و حکومتی شکل گرفته و وقتی پول اعتباری رایج باشد دولت برای ایجاد این پول هیچ زحمتی نمی‌کشد چراکه در این شرایط تولید پول فقط با یک دستور انجام می‌پذیرد ولی تولید طلا فرایند طولانی را باید طی کند، طبق گفته رئیس جمهور دولت برای تایین قیمت ارز کاری به معادلات اقتصادی نداشته و نتیجه این می‌شود که برای مثال قیمت دلار از 3 هزار تومان به 18هزار تومان رسیده و ثروت دولت چند برابر افزایش پیدا کند، تورم بالا برود و درنهایت می‌توان گفت که جیب دولت پر و جیب مردم خالی می‌شود.

وی افزود: برده‌داری نوین یکی دیگر از معایب نظام اقتصادی کنونی است چراکه در زمان‌های قبل یک شخص زمینی دراختیار داشته است که فردی به عنوان برده در آن کار می‌کرده و صاحب کار در ازای کار به او محل سکونت، غذا یا پول می‌داده است و امروز هم بانک در ازای دریافت هزینه تسهیلات یا بهره که همن ربا است، به افراد وام می‌دهد و این یعنی فرد در ازای پولی که بدست آورده، ثروتی تولید نکرده و کار خاصی انجام نداده است و مال‌دار شدن به ناحق اتفاق می‌افتد.

طرح اصلاح نظام بانکداری کشور به‌زودی از کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس فرستاده می‌شودرمز یکبار مصرف بانکداری اینترنتی در اپلیکیشن همرازتسهیل دسترسی دارندگان تلفن همراه آیفون به خدمات بانکداری الکترونیک بانک رفاه کارگران

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم اسراف و قمار را از دیگر تماثیل اقتصاد امروز دانست و گفت: زندگی مسرفانه نتیجه اقتصاد کنونی است که در تمدن اسلام زندگی که در آن مصرف به اندازه بوده و غیر مسرفانه است را مدنظر دارد و مدیریت این اقتصاد بجای اینکه ثروت‌مندانه باشد، هوس‌مدارانه بوده و جاهایی از این نظام صریحا قمار است که شکل‌های تازه این بازی در بازارهای پول اتفاق می‌افتد و نتیجه قمار دشمنی بین بازیکنان، کینه و غضب است که به خشونت، ترور و قتل ختم می‌شود که به صورت سیستماتیک به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: تا یک زمانی، ارز ما دربرابر ارزهای خارجی توان داشت و می‌توانست کارکردهای پولی موردنیاز ما را تامین کند ولی امروز توان حفظ ارزش کالا و خدمات را نداشته و در تهران بعضی از مبادلات با دلار انجام می‌شود که این یعنی اقتصاد ایران از فدرال رزرو آمریکا کنترل می‌شود و این موضوع عواقب امنیتی، امنیت غذایی و خطرات بسیاری را به‌دنبال دارد و باید جایگزین دلار در کشور به‌وجود بیاید و آن چیزی جز طلا و نقره و فلزات ارزشمند نیست.

میرزایی در رابطه با نظریه پولطلا و فواید آن اظهارداشت: پولطلا چندین سال در جوامع مختلف بشری وجود داشته و مورد اعتماد همه بشر است، تولید طلا فرایند طولانی داشته و به شکل طبیعی اموال و اقتصاد مردم حفظ می‌شود و اگر پول کشور به طلا تبدیل شد، آرام آرام بازارهای مالی و پولی کشورهای دیگر نیز اشغال می‌شود چراکه اعتبار جهانی داشته و تحریم‌پذیر نیست چون اگر آمریکا قصد بازی کردن با طلای ایران را داشته باشد، باید با طلای کل جهان و حتی کشور خود بازی کند.

وی افزود: بعضی معتقد هستند که تبدیل پول به پولطلا عملیاتی و امکان‌پذیر نیست درصورتیکه عمده حجم پول موجود در کشور ما شبه پول است و ذخایر طلای ما چند برابر ذخایر ارزی است ازطرفی در کنار طلا برای جایگزین‌های اندک از نقره هم می‌توان استفاده کرد؛ طبق گزارشات به‌دست آمده تقریبا سالانه چند تن طلا در کشور تولید می‌شود و اکتشافات بسیاری نیز باید صورت بگیرد چراکه بسیاری از ذخایر طلا در کشور شناسایی نشده‌اند، همچنین تمامی مردم کشور به طلا، پولطلا و مبادلات آن اعتقاد دارند از این‌رو تبدیل طلا به پول فقط یک همت قوی می‌خواهد.

عضو کمیسیون اصل90 خاطرنشان کرد: نتیجه به جنگ خدا رفتن بسیار بد بوده و وقتی گرد یک سیستم ربوی از طریق بانک‌ها روی تمامی خانواده‌ها پخش می‌شود، یعنی اعلام جنگ با خداوند صورت گرفته و نتیجه این جنگ را در دهه‌های اخیر می‌بینیم پس باید راه غلط را برگردیم تا هر دم از این باغ بری نرسد.

انتهای پیام/174/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظام اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در مجلس برگزار شد.

آنگونه که فارس روایت کرده، قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تاثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تاثیر تصمیم های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و روسای کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

حجت‌الاسلام بحرینی نماینده مشهد نیز در این جلسه صدای فردی را پخش کرد که در تماس با دفتر ارتباطات مردمی خود، انتقادات صریحی را علیه سیاست‌های کنونی مطرح کرده و تاکید می‌کرد که این رویکرد به تولید کننده و مصرف کننده آسیب زده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899486

دیگر خبرها

  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد
  • منتظر برنامۀ بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم