Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-  یکی از برنامه های مبارزه با کرونا و پیشگیری از ابتلای ایرانیان به این ویروس منحوس، طرح شهید سلیمانی است که حالا به محله ها و درب منازل رسیده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، اخبار کرونا همچنان سرآمد همه اخبار ایران و جهان است و مسئولان و مردم به دنبال مبارزه با این ویروس منحوس هستند و فراز و فرودهایی را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از برنامه های مبارزه با این بیماری خطرناک طرح شهید سلیمانی است که حالا به محله ها رسید ه است.
پیرحسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی امروز  در نشست خبری گفت: در اجرای این طرح ما به محله‌ها می‌رویم و هرخانه را به یک پایگاه سلامت تبدیل می‌کنیم.ما در این گام به همت وزارت بهداشت، بسیج و همکاری سایر دستگاه‌ها بحث بیماریابی، جدا سازی و اموزش مبتلایان به کرونا را با هدف کاهش مبتلایان کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در دست داریم.ر طرح شهید سلیمانی، تصمیم داریم بیماریابی کنیم. ما به محله‌ها می‌رویم و هرخانه را به یک پایگاه سلامت تبدیل می‌کنیم.
رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید سلیمانی افزود: این طرح در سراسر کشور شروع شده است. در این مرحله از طرح، افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و امکان جداسازی آن‌ها از سایر اعضای خانواده وجود ندارد، امکاناتی را برایشان فراهم کرده ایم.

تفاهم نامه ای چندجانبه برای مبارزه با کرونا
این طرح در یازدهم آبان‌‌‌ماه سال جاری، در قالب تفاهم‌‌نامه‌‌ای میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت با هدف بیماریابی سریع‌‌تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به شیوه محله‌‌محور و خانواده‌‌محور و با استفاده از ظرفیت نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور و ظرفیت بسیج محلات و مساجد امضا شد و اصول اجرای این طرح مبتنی بر مشارکت بسیج و مردم، محله‌‌محور و خانواده‌‌محور بودن، ارائه فعال خدمات و مراقبت‌‌ها، جلب مشارکت بین‌‌بخشی و بهره‌‌گیری از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت است.ارائه مراقبت‌‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کووید19 و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله سیاست‌‌هایی است که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال می‌‌شود. با انتصاب پیرحسین کولیوند از سوی سعید نمکی وزیر بهداشت  به‌عنوان رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا ، مقرر شد تا هلال احمر تمام ظرفیت‌های نقاهتگاهی اعم از مهمانسراهای هلال و اردوهایشان را در اختیار این طرح قرار دهند و حتی منابع انسانی این نهاد را هم برای این طرح به قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا بدهند.رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: رئیس جمعیت هلال احمر لیست و پیش‌نویس اولیه اجرای طرح را آماده کرده و به تمام مدیرهای هلال احمر در سراسر استان‌ها ابلاغ کردند و همکاری‌شان با این قرارگاه‌ها آماده شد.

حفظ شأن مردم ، اولویت اصلی در اجرای طرح
کولیوند می گوید:البته ما در فاز اول اجرای برنامه‌ها به شدت بر روی حفظ شأن مردم تأکید داریم و سعی می‌کنیم تا جایی که بشود از هتل‌ها و مهمان‌سراها استفاده کنیم. یعنی به سمت هتلینگ برویم اما اگر خدای نکرده تعداد مبتلایان بالا رفت، مجبور می‌شویم در فازهای بعدی از سالن‌های ورزشی و دیگر مکان‌ها استفاده کنیم.در جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم قرار شد این وزارتخانه همانطور که همیشه در حوادث و بلایا پیشتاز بوده این بار هم پای کار بیاید و تمام سالن‌های ورزشی را که امکان تبدیل شدن به نقاهتگاه  دارد، در اختیار قرارگاه قرار دهد و سلطانی فر اعلام کردند که در سطح استان‌ها خوابگاه‌هایی دارند که از این خوابگاه‌ها هم می‌توان به عنوان نقاهتگاه و ایزولاسیون استفاده کرد که دستور همکاری استان‌ها با قرارگاه هم صادر شده است.

استفاده از بخش خصوصی هتل‌ها  
به گفته رئیس سازمان اورژانس کشور قرار است تمامی هتل‌های بخش گردشگری و بخش خصوصی با امکانات ارزان در اختیار قرارگاه قرار گیرد تا بتوان با همت مردم و تمامی دستگاه‌ها بر شیوع گسترده این بیماری در کشور مقابله کرد.

غربالگری خانه به خانه کرونا در اجرای طرح شهید سلیمانی
در یک مرحله بحث بیماریابی، جدا سازی و اموزش مبتلایان به کرونا را با هدف کاهش مبتلایان کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کرونا در دست اقدام بوده و دیگر اینکه افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و امکان جداسازی آن‌ها از سایر اعضای خانواده وجود ندارد، امکاناتی را برایشان فراهم کرده اند.
حالا طرح "حاج قاسم سلیمانی" به مرحله غربالگری خانه به خانه کرونا رسیده و طیف دیگر افرادی هستند که اگر با فرد مبتلا به ویروس کرونا مواجه شده اند و امکان جدا سازی درخانه هایشان وجود ندارد از این افراد در نقاهتگاه هایمان مراقبت می شود. آن افرادی که به کرونا مبتلا ، درمان و ترخیص شده اند ولی همچنان حامل ویروس کرونا هستند اگر امکان جداسازی آنان در منزل نباشد ، جزو جامعه هدف هستند .
به گفته کولیوند در مراکز مراقبتی سلامت تاکنون 98 هزار تخت را در کل کشور در نظر گرفته شده و روسای دانشگاه های علوم پزشکی پیگیر اصلی این کار هستند .
وی افزود : در این مراکز پزشک ،پرستار و کارکنان فوریت های پزشکی حضور دارند و مرتب افراد مبتلا کنترل و مراقبت می شوند و اگر نیاز به درمان داشته باشند به اورژانس 115 منتقل می شوند و این افراد تا زمانی که عاری از ویروس شوند از انها مراقبت می شود و بعد از اینکه آزمایش آنها منفی شد به خانواده هایشان برمی گردند .


اجرای طرح شهید سلیمانی در روستاها و بودجه طرح
رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح "حاج قاسم سلیمانی" می گوید:در این کار دستگاه های مختلف مثل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ورزش، قوه قضاییه ، سازمان اوقاف ، بنیاد مستضعفین و هلال احمر و... هر مکانی را که توانسته اند در اختیار ما قرار دادند تا ما بتوانیم به اهداف اولیه برسیم. این امر بازمی گردد به اینکه مردم در اجرای این طرح کمک کنند و آن را جدی بگیرند . ما عزم و اراده محکمی با کمک بسیج به ویژه بسیج جامعه پزشکی داریم و مطمئن هستیم به حرمت خون شهدایمان موفق خواهیم بود . هر موقع مردم به ما کمک کردند، ما موفق و پیشرو بودیم.
او درخصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در روستاها نیز گفته که برای مراکز اقامتی سلامت چند فاز داریم، فاز اول هتل‌ها و مهمان‌سراهای دولتی است، فاز دوم هتل‌های خصوصی و خوابگاه‌ها و پس از آن مساجد و اماکن زیارتی و زائرسراها مدارس و سالن‌های ورزشی در نظر رگفته شده است. در روستاها نیز از امکانات در دسترس استفاده می‌شود و تا جایی که امکان داشته باشد برای حفظ کرامت قرنطینه در هتل‌ها انجام می‌شود، برای اینکه بیماری را از روستا به بیمارستان منتقل کنیم می‌توانیم با فاصله زمانی انتقال دهیم، به محض تماس بیمار با اورژانس توسط آمبولانس مخصوص کرونا به بیمارستان منتقل می‌شود، در مراکز سلامت نیز آمبولانس وجود دارد طبیعتا غالب افرادی که مبتلا به کرونا هستند با قرنطینه و جداسازی بهبود پیدا می‌کنند و نیازی به درمان‌های بیمارستانی نیست.
 امکانات لازم برای مناطق سیل‌زده در نظر گرفته شده است و این کار در این مناطق متوقف نمی‌شود بلکه کارهای ما با دشواری بیشتری انجام می‌شود اما طرح متوقف نمی‌شود، سامانه آنلاین اورژانس در این مناطق فعال است و در صورت تماس ارائه خدمات انجام می‌شود.
 درخصوص هزینه‌های اجرای این طرح نیز گفته شده که اجرای این طرح هیچ هزینه‌ای برای مردم ندارد و هزینه آن از سوی دولت پرداخت می‌شود، 98 هزار تخت قرنطینه در هتل‌ها و خوابگاه‌ها برای مبتلایان در نظر گرفته شده است و 40 هزار تخت دیگر نیز برای این کار در نظر گرفته خواهد شد. این کار محله محور است و با شعار هر خانه یک پایگاه سلامت در حال انجام است. از پایگاه‌های بسیج و مساجد و بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی برای این طرح استفاده شده است.

مراجعه نیروهای آموزش دیده با کارت شناسایی به درب منازل
دانشگاه‌های علوم پزشکی با هتل‌ها قرارداد می‌بندند و اسامی این مراکز به رؤسای دانشگاه‌ها اعلام شده است به دلیل اینکه فرد مبتلا به کرونا با معرفی بیمارستان یا مرکز جامع سلامت به هتل و اقامتگاه معرفی شوند و نمی‌توانند شخصا درخواست قرنطینه در این اماکن را داشته باشند.
رئیس امور پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: در این طرح با توجه به زمانبندی که تعریف شده است سقف بودجه برای آن در نظر گرفته نشده است. در این طرح نیروهای آموزش دیده با کارت شناسایی به درب منزل مراجعه و کار غربالگری انجام می‌شود همچنین نیروهای بسیجی با کمک‌های مومنانه از افراد نیازمند حمایت می‌کنند، این طرح در سراسر کشور آغاز شده است و کار به صورت جدی در حال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح طرح شهید سلیمانی یک پایگاه سلامت اجرای این طرح قاسم سلیمانی انجام می شود ویروس کرونا خوابگاه ها محله ها اجرای طرح هلال احمر شده اند هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرشیدی افزود: مراکز سراج در ۴۰ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۵ استان کشور راه اندازی شده است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به سمت درمان مشکلات اجتماعی پیش می‌رویم با مشارکت‌های مردمی، سعی کردیم که ارتباطجامعه با روانشناسان را تقویت کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: طی سال گذشته غربالگری سلامت روان با ۸ شاخص برای غربالگری اختلالات اضطرابی و خلقی اجرا شده و ۱۲ و ۶ دهم درصد باید تکمیل شود که تاکنون به ۸ و ۴ دهم درصد رسیده است. به گفته مسئولان بیمه سلامت ۶ خدمت از خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار گرفته­ و این پوشش دهی در حال افزایش است. مصلحی از فعالیت سه هزار و ۳۰۰ روانشناس در شبکه بهداشت و درمان کشور خبر داد و گفت: خدمات سلامت روان به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت در سراسر کشور ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان