Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «اکبرمختاری» افزود: این پویش با مشارکت بی نظیر خیرین از ابتدای شیوع بیماری کرونا و مشکلات معیشتی به منظور یاری رساندن به خانواده های کم برخوردار آغاز به کار کرد است و تاکنون در سه مرحله اسفندماه سال گذشته، ماه مبارک رمضان و دهه ولایت به صورت متمرکز و گسترده اجرا شده است.

وی با اشاره به آغاز مرحله چهارم این رزمایش مومنانه گفت: ۱۹ هزار بسته معیشتی، غذای گرم، گوشت، شیرخشک و بسته های بهداشتی در نواحی هفتگانه میان خانواده های کم برخوردار توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختاری با اشاره به اینکه در این مرحله از کمکهای مومنانه ۷ فقره جهیزیه برای آغاز زندگی ۷ زوج جوان تهیه و تحویل آنان شد گفت: این اقدام در راستای ترویج ازدواج آسان و کمک به شکل گیری بنیان خانواده انجام شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه گفت: این کمک ها به همت بسیجیان، خیرین، شورایاری، معتمدین محله ها، سازمانهای مردم نهاد، روحانیون و هیات امنای مساجد انجام شد و تا پایان بحران کرونا ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه محدودیتی در مشارکت شهروندان، خیرین و سازمان های مردم نهاد وجود ندارد، گفت: هدف از مشارکت شهرداری در این طرح ایجاد هم افزایی بین شهروندان، خیرین و سازمان های مردم نهاد است تا با مدیریت و همکاری آنها لیست یکسانی از نیازمندان واقعی تهیه و نیازهای آنان برآورده شود.

مختاری از مردم نیکوکار و خیر برای پیوستن به این پویش و کمک مومنانه به خانواده های نیازمند و کم بضاعت دعوت کرد.

عملیات برف روبی در شمال تهران
«سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک تهران گفت: عملیات برف روبی با ماشین های مکانیزه برف روب، شن پاشی و حضور  کامل نیروهای ستاد برف روبی شهرداری منطقه یک در شمال تهران  به خصوص نواحی شمالی با جدیت در حال انجام است.

وی اظهار داشت: با اقدامات شبانه روزی ستاد برف روبی شهرداری این منطقه و آماده باش ۱۱ سایت، عملیات برف روبی در نواحی شمالی منطقه که از بارش بیشتری برخوردار بوده  در حال انجام است و هیچ مشکلی در تردد شهروندان و وسایل نقلیه وجود ندارد و همه معابر باز و تردد روان است.

شهردار منطقه یک تهران گفت: با استقرار بیش از۵۰۰ مخزن ویژه مشارکت شهروندان در برفروبی،   جایگذاری بیش از ۲۰۰ هزار کیسه شن مخصوص در مخازن زرد رنگ و دپو فله ای در یک هزار نقطه، تامین ماشین الات و پاشنده های مکانیزه مجهز به تیغه برفروب و اپراتورهای مجهز و آموزش دیده مورد نیاز، منطقه آماده خدمات رسانی در روزهای برفی است.

موسوی اظهارداشت: با توجه به بوستان های بزرگ و فرامنطقه ای، عملیات برف روبی معابر، المان ها و برف تکانی درختان با حضور نیروهای برف روب فضای سبز، در  بوستان های شمال تهران به خصوص بوستان های برفگیر منطقه از جمله بوستان های آبک، گلابدره، جمشیدیه، نیاوران، گلریزان، رحمان آباد در حال انجام است.

بزرگداشت هفته ملی افراد دارای معلولیت
«کاظم کمالی نسب» معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۳ تهران گفت: برنامه های بزرگداشت روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت با رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه ۳ در حال برگزاری است.

وی افزود: باتوجه به فرارسیدن روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت که از سیزدهم تا نوزدهم آذر ماه است اداره سلامت اقدام به تدارک، برنامه ریزی و اجرا  از طریق خانه های سلامت محلات ۱۲ گانه کرد.

وی عنوان کرد: دوره های آموزشی درفضای مجازی وبینار تخصصی حوزه سلامت با موضوع رفتار با افراد دارای معلولیت، حمایت خانواده ها، بایدها و نبایدها، چهارشنبه ۱۹ آذرساعت۱۸ تا۱۹ به آدرس اینستاگرامی @shahrdari۳_salamat، اجرای طرح سلامتیار (احصاء نیازهای افراد دارای معلولیت در زمینه مشاوره و رفع ان توسط مشاورین مستقردرخانه سلامت ازطریق تماس های تلفنی وفضای مجازی از جمله برنامه های این هفته است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ اظهار داشت: تقدیر ازدبیران محله ای کانون معلولین، چاپ و نصب بنرهای اطلاع رسانی کمپین "معلولیت بدون محرومیت"باهمکاری اداره زیباسازی منطقه و اشتراک گذاری تولیدات محتوایی و طرح های گرافیکی اموزشی توسط گروه ها و کانالهای سلامت محوردرفضای مجازی از دیگر برنامه های هفته ملی افراد دارای معلولیت است.

جمع آوری افراد کارتن خواب از حاشیه بزرگراه‌ها
«محمد خادمی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ گفت: فاز اول طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان و افراد کارتن خواب از حاشیه بزرگراه ها خبر داد و گفت: فاز دوم این طرح به زودی در پهنه شرقی منطقه ۴ اجرا می شود.

وی افزود: به منظور ایجاد محیطی امن برای خانواده‌ها و شهروندان، پیشگیری از وقوع جرائم در نقاط بی دفاع شهری  و بالا بردن میزان رضایتمندی شهروندان فاز اول طرح جمع آوری و ساماندهی معتادان و افراد کارتن خواب با هماهنگی سازمان بهزیستی، نیروی انتظامی، پلیس راهور و سازمان خدمات اجتماعی رفاهی شهرداری تهران در روز یکشنبه ۱۶ آذر در پهنه غربی این منطقه در نواحی یک، ۲ و ۳ منطقه ۴ اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی، معضل کارتن خوابی معتادان، باعث گسترش بیشتر ویروس کرونا در سطح شهر و افزایش مبتلایان خواهد شد افزود : علاوه بر آلودگی بصری و افزایش نا امنی در سطح شهر، معضل کارتن خوابی به عنوان یک پدیده آسیب رسان به شهروندانی است که در محدوده تجمع این افراد سکونت دارند.

خادمی جمع آوری افراد کارتن خواب و سالم سازی نقاط آلوده شناسایی شده از لوث مصرف و توزیع کنندگان مواد مخدر را از اولویت های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: این طرح با جدیت در سطح منطقه ۴ اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۴ افزود: در فاز نخست این طرح ۱۵ نفر از افراد کارتن خواب و معتاد از حاشیه رفیوژ بزرگراه های شهید سردار سلیمانی، صیاد شیرازی، امام علی(ع) و همت جمع آوری و تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم این طرح به زودی در بزرگراه های شهید بابایی، باقری، یاسینی، دماوند و ادامه بزرگراه شهید سلیمانی در محدوه نواحی ۶، ۷، ۸ و ۹ منطقه ۴ اجرا می شود.

‌ تلاش برای استفاده حداکثری توانیابان از حقوق شهروندی
  «حبیب اله غفوری» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ از انجام اقدامات ویژه برای خدمت رسانی مطلوب به توانیابان خبر داد.

وی افزود: این برنامه‌ها با هدف تحقق شعار «تهران، شهری برای همه» و به منظور ارتقای مطالبه گری افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان و آگاهی بخشی شهروندان در خصوص چالش‌ها و مسائل اجتماعی افراد دارای معلولیت برگزار می شود.  

وی بیان کرد: در هفته معلولان با شعار"معلولیت بدون محرومیت " برنامه های متنوعی همچون  برگزاری وبینار تخصصی حوزه معلولان با مشارکت مراکز و سازمان های فعال در حوزه معلولان، برگزاری کلاس های آموزشی مجازی در سطح محلات، اجرای طرح سلامتیار(تماس مسولین خانه های سلامت با اعضای کانون معلولان  با هدف  بررسی و رفع نیازهای این قشر در قالب ارائه مشاوره فردی و پزشکی- تهیه بسته های بهداشتی حمایتی)، تقدیر از دبیران محله ای و منطقه ای کانون معلولان ، اطلاع رسانی و دعوت به حضور اعضای کانون و شهروندان جهت شرکت در وبینار تخصصی،   بارگذاری طرح های گرافیکی هفته ملی دیابت در ساب پرتال منطقه و محلات، اشتراک گذاری طرح گرافیکی و تولیدات محتوایی در فضای مجازی در سطح محلات برگزار می شود.

غفوری  در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره "پیله تا پرواز"  به عنوان کارویژه منطقه افزود : این جشنواره با هدف کشف استعداد ها و ایجاد بستر مناسب جهت عرضه توانمندی های  هنرمندان معلولین از ۱۳ الی ۱۹در ۳محور برگزار می شود.

سمفونی پائیز درمحله های  منطقه ۱۱

«محمد جواد رشیدی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۱۱ تهران گفت: دومین جشنواره سمفونی پائیز با رویکرد ایجاد نشاط، همدلی و خانواده محور تا پایان آذرماه برگزار می شود.
  
وی افزود: در راستای اجرای موفق جشنواره بزرگ سمفونی پائیز در سال گذشته، امسال نیز این جشنواره با هدف ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در قالب گذر های پائیزی اجرا می شود.
رشیدی افزود: در جشنواره امسال ۳ مکان مناسب سطح منطقه اعم ازبوستان دامپزشک، ضلع شمالی بوستان  رازی  و باغ راه خیابان کاشان در نظر گرفته شده است که با توجه به شرایط بحرانی و پیش گیری از پاندمی کووید ۱۹، فرصتی فراهم کردیم تا عابرین و رهگذران ضمن تجربه پیاده روی بر روی انبوهی از برگ های پائیزی و شنیدن طنین روح نواز خزان، لحظات پائیزی خود را در قابی از خاطرات ماندگار نمایند.
علاقمندان برای شرکت در این جشنواره عکس های خود را به نشانی اینستاگرام Banovan.mantagheh.۱۱ @ ارسال کنند.

اهدای گلدان به مدافعان سلامت بیمارستان‌های مرکز تهران
علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: به منظور تقدیر از کادر درمان محدوده منطقه ۱۲ تهران، اهدای گلدان به مدافعان سلامت بیمارستان‌های این محدوده صورت گرفت.

وی گفت: معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه برای عمل به تدابیر ابلاغی و به پاس زحمات کادر درمان در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ و تلاش برای نجات جان شهروندان از این بیماری، نسبت به توزیع و اهدای گلدان در سطح بیمارستان‌های منطقه اقدام کرد.

وی با اشاره به این مطلب که آنچه در این روزها توسط مدافعان سلامت برای شهروندان انجام می‌گیرد، فراتر از عمل به وظیفه شغلی است، بیان کرد: از جان‌گذشتگی و فداکاری‌ای که این عزیزان در این روزها به نمایش می‌گذارند، آنان را شایسته کسب والاترین جایگاه انسانیت و بلندمرتبه‌ترین مقام بشری ساخته که در این مرتبه دیگر در توان هیچ انسانی نیست که پاداش درخوری برای آنان در نظر گیرد و مسلماً آنها پاداش اصلی خود را از خداوند تبارک و تعالی دریافت خواهند کرد.

سعادتی ضمن تأکید بر سفارش بزرگان دین به امر قدردانی، همچنین آموزه‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی در این زمینه افزود: با این همه بر همه ما واجب است در هر جایگاه و رتبه‌ای که هستیم در حد توان و بضاعت خود، مراتب قدردانی و سپاس خود را نثار آنان کنیم تا دست‌کم تا اندازه‌ای در رفع خستگی آنان کوشیده باشیم.  

وی ادامه داد: به همین منظور طی این اقدام که به همت اداره فضای سبز صورت گرفت، توزیع گلدان بین کادر درمان بیمارستان‌های سینا، امیراعلم، بانک ملی و شرکت نفت در دستور کار قرار گرفت که این اقدام با استقبال این عزیزان روبه‌رو شد.

جمع آوری حصار کارگاهی بزرگراه شهید یاسینی
  «مرتضی رحمان زاده»، شهردار منطقه ۱۳ تهران گفت: بزرگراه شهید یاسینی با جمع آوری پلیت های کارگاه عمرانی شهید شوشتری،   آزاد شد.

وی گفت : با هدف بازپس‌گیری معابر به نفع شهروندان، آزادسازی گذرها، تأمین ایمنی و تسهیل در تردد عابران پیاده، حصار کارگاهی در حاشیه بزرگراه شهید یاسینی  آزاد شد.

وی افزود: به همت معاونت فنی و عمرانی و فعالیت عوامل اجرائی، نسبت به آزاد سازی و عقب نشینی حصار کارگاهی و آسفالت معبر عمومی موجود اقدام شد.

شهردار منطقه ۱۳ همچنین به نگهداشت کارگاه ساختمانی املاک در حال ساخت اشاره کرد و یاد آور شد : در راستای صیانت از نگهداشت شهر و رفع مزاحمت در خصوص عبور و مرور شهروندان، نواحی چهارگانه به صورت روزانه وضعیت کارگاه‌های ساختمانی را بررسی و مشکلات احتمالی را برطرف می کنند.

برچسب‌ها شهر تهران شهرداری تهران پاییز بارش برف همدلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهرداری تهران پاییز بارش برف همدلی شهر تهران شهرداری تهران پاییز بارش برف همدلی اخبار کنکور معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه افراد کارتن خواب عملیات برف روبی برگزار می شود شهردار منطقه بزرگراه شهید منطقه ۴ اجرا اجرا می شود بزرگراه ها خانواده ها تهران گفت برنامه ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۲۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های دهان و دندان را به عنوان شایع ترین بیماری غیرواگیر برشمرد و از اجرای پویش سلامت دهان و دندان، با هدف ارتقای آگاهی عمومی از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه ضمن یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود.

وی از بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین نوع بیماری‌های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌های دهان و دندان با سایر بیماری‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آن‌ها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.

رضائیان‌زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: ۱۷ اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و ۱۹ اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی موثر در بیماری‌های ناحیه دهان و دندان، می‌تواند در دیگر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وی ضمن دعوت از مردم برای  شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • دستگیری ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • اجرای پویش « با انرژی» در غرب مازندران
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم