Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سبزعلی‌پور، نائب رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین گفت: امروز نانوایان در بدترین شرایط زندگی می‌کنند؛ مسئولانی که می‌توانند قیمت سایر اقلام همچون گوشت را افزایش دهند چرا فکری به حال قیمت نان و وضعیت نانوایان نمی‌کنند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، شیوع کرونا در استان مشاغل بسیاری را تحت‌الشعاع قرار داده است، به گونه‌ای که برخی از این مشاغل تعطیل و برخی هم همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گذر از ایام کرونایی و با شرایط اقتصادی موجود، مشاغلی همچون واحدهای نانوائی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و بی‌توجهی مسئولان نسبت به این مشاغل، انگیزه فعالان این بخش را کاهش می‌دهد.

افزایش تورم و گرانی در بازار و واحدهای نانوائی موجب تجمع تعدادی از نانوایان در اتحادیه‌های نانواها شده است و با این تجمع نیاز است مسئولان توجه بیشتری به این واحدها داشته باشند.

قیمت تمام کالاها چندبرابر شده است

علیرضا سبزعلی‌پور در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به نارضایتی نانوایان نسبت به میزان افزایش نرخ انواع نان اظهار کرد: بعد از گذشت پنج سال، نرخ جدید یارانۀ آرد نان دولتی را در 28 آبان ماه و یارانۀ دو نان آزاد را در 23 اسفندماه سال گذشته دریافت کردیم.

وی افزود: بعد از دریافت نرخ جدید انواع نان در سال گذشته، مایع خمیر بهداشتی را تقریبا 140هزار تومان خریداری می‌کردیم، اما این قیمت امروز، به 380 هزار تومان رسیده است.

نائب رئیس اتحادیۀ نانوایان استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته، نمک کیسه‌ای را 9 هزار تومان خریداری می‌کردیم که امروز قیمت آن 24 الی 25 هزار تومان افزایش یافته است.

سبزعلی‌پور مطرح کرد: قیمت دستمزد کارگران نانوائی‌ها سه مرتبه در سال‌جاری تغییر کرده و این درحالی است که بخشی از درآمدهای این کارگران به هزینه بیمه اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، حقوق کارگران نانوائی‌ها توسط دارائی کاهش می‌یابد، چراکه 30 الی 70 هزار تومان را برای پرداخت مالیات مربوط به لیست بیمه کارگران درنظرمی‎‌گیریم.

چرا مسئولان فکری به حال قیمت نان نمی‌کنند؟

این مقام مسئول گفت: هزینه‌های آب، برق و گاز نیز بسیار بالاست و با این شرایط گرانی گاها حتی پرداخت هزینه وعده صبحانه یا نهار کارگر برایمان مقدور نیست.

سبزعلی‌پور اضافه کرد: هم‌اکنون تمام هزینه‌های مرتبط در تولید نان از جمله مایحتاح مورد نیاز آن، دقیقا به میزان سه الی چهار برابر افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: با شرایط موجود، بسیاری از نانوایان ما به سمت کم فروشی روی آوردند که این امر موجب کاهش کیفیت و نارضایتی مردم شده است و ادامه این روند امکان پذیر نیست.

نائب رئیس اتحادیۀ نانوایان استان قزوین بیان کرد: باتوجه به اینکه رئیس سازمان غله کشور در مصاحبه‌های خبری به استانداران اختیار دادند با توجه به تورم رقم خورده در سال‌جاری، نسبت به تعادل سازی قیمت نان اقدام کنند، این امر در برخی استان‌ها صورت گرفت اما در قزوین شاهد این امر نبودیم.

سبزعلی‌پور یادآور شد: واحدهای نانوایی برای بیان مشکلات خود باید به کجا مراجعه کنند و صدای خود را به گوش چه کسی برسانند؟ از مسئولان درخواست داریم مشکلاتمان را هم مانند یک شهروند حل کنند.

وی اضافه کرد: امروز نانوایان در بدترین شرایط زندگی کرده و کارگران زندگی سختی را می‌گذرانند؛ مسئولانی که می‌توانند قیمت سایر اقلام همچون گوشت را افزایش دهند چرافکری به حال قیمت نان و وضعیت نانوایان نمی‌کنند؟

نائب رئیس اتحادیۀ نانوایان استان قزوین مطرح کرد: در حالی که 13 ماه از آخرین جلسۀ کارگروه آرد نان می‌گذرد و کارگروه استانی آرد نان در سال‌جاری تشکیل نشده است، از مسئولان آرد نان درخواست داریم نسبت به برگزاری این کارگروه اقدام و به مشکلات نرخ نانوایان رسیدگی کنند.

مسئولان نسبت به حل مشکلات نانوایان اهتمام ورزند

سبزعلی‌پور گفت: با توجه به بیماری کرونا حداقل ۳۰ الی ۷۰ هزار تومان هزینه تهیۀ ماسک، مواد ضدعفونی کننده و شوینده به خرج نانوایان اضافه شده که این هزینه‌ها در آنالیز قیمت نان لحاظ نشده است.

وی ادامه داد: چگونه می‌توان با هزینه‌های گران، قیمت پایین اقلام بهداشتی را تهیه کنیم در صورتی که رعایت پروتکل در نانوایی‌ها اجباری و عدم وجود ضدعفونی و ماسک منجر به پلمب می‌شود؟

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به اینکه نانوایان در ۱۴ آبان ماه سال‌جاری به علت نارضایتی قیمت نان در محل اتحادیه تجمع کردند و اتحادیه نانوایان به تنهایی توان پاسخگویی اعتراض این نانوایان را ندارد.

سبزعلی‌پور اظهار کرد: اتحادیۀ نانوایان نیز نسبت به تجمع نانوایان و سوءاستفادۀ دشمنان، علاقه‌ای ندارد، لذا درخواست داریم مسئولان به این امر رسیدگی کنند.

وی در پایان بیان کرد: جا دارد مسئولان قبل از ایجاد مسئله‌ای، مشکلات نانوایان را در دستور کار قرار دهند و با راه حل سادۀ افزایش حداقلی قیمت نان، نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نانوایان استان قزوین هزار تومان نائب رئیس قیمت نان هزینه ها سال جاری آرد نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در روز چهارشنبه برای سومین روز پیاپی کاهش یافته است. افزایش ذخایر نفت خام و تولید نفت آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا به همراه بالا رفتن امید نسبت به قرارداد آتش بس در خاورمیانه از عوامل افزایش قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۴ سنت معادل ۰.۶۱ درصد کاهش به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۰ سنت معادل ۰.۹۸ درصد کاهش ۸۱ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۴.۹۰۶ میلیون بشکه در هفته گذشته افزایش داشته، در حالی که ذخایر بنزین و میعانات گازی آن کاهش یافته است.

آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد ذخایر بنزین این کشور ۱.۴۸۳ میلیون بشکه و ذخایر میعانات گازی ۲.۸۷ میلیون بشکه پایین آمده است.

تولید نفت آمریکا هم در ماه فوریه تا ۱۳.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش داشته در حالی که در ژانویه برابر با ۱۲.۵۸ میلیون بشکه در روز بوده است.

انتظار بسته شدن یک قرارداد آتش بس بین رژیم صهیونیستی و حماس به دنبال از سرگیری مذاکرات صلح توسط مصر قیمت نفت را پایین آورده است. پایان این جنگ می‌تواند نگرانی در مورد گسترش درگیری و مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد تولید اوپک صد هزار بشکه در روز در آوریل کاهش یافته و به ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز رسیده است که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه و تعهد به سایر اعضا به قرارداد تولید اوپک پلاس است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد