Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه ژاپنی با اشاره به گسترش روابط طالبان با برخی کشورها اظهارداشت که خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان زمینه پیشبرد منافع ژئوپلتیک روسیه در افغانستان را گسترش می‌دهد و ممکن است مسکو نقش آمریکا در روند صلح افغانستان را ایفا کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، 24 نوامبر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با ارسال یک پیام ویدئویی به شرکت‌کنندگان در کنفرانس ژنو از افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد و هشدار داد که گروه تروریستی داعش در حال تمرکز نیروها در ولایت‌های شمالی افغانستان است تا از آنجا به عنوان سکوی پرتابی جهت گسترش به آسیای مرکزی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این اظهارات در حالی مطرح شد که پنتاگون اخیرا اعلام کرد که سطح نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان تا 25 دی ماه به 2500 نفر کاهش می‌یابد.

«دیپلمات» در این باره نوشت: باوجود تضعیف مواضع داعش در خاورمیانه و افغانستان بنظر می‌رسد که اظهارات مقامات روس درباره تهدید موجود مبنی بر گسترش ناامنی‌ها به آسیای مرکزی، هم واکنشی به سیاست غرب و هم تمایل به مطرح کردن مسئله تروریسم بین‌المللی در افغانستان به منظور حفظ نفوذ مسکو در منطقه است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این نشریه ژاپنی ادامه داد: خروج نیروهای ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا در افغانستان زمینه ژئواستراتژیک برای پیشبرد منافع روسی در منطقه را گسترش می‌دهد. برخی کارشناسان بر این باورند که تصمیم واشنگتن برای خروج از افغانستان می‌تواند به عنوان ناکامی سیاست آمریکا در افغانستان قلمداد شود و می‌تواند نقش مذاکره‌کننده اصلی در حل و فصل منازعات افغانستان را به مسکو واگذار کند.

نوشتار می‌افزاید: با این حال گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که روابط کرملین و طالبان محدود به مذاکرات دیپلماتیک برای آشتی دادن طرف‌های درگیر جنگ افغانستان نیست بلکه عمیق‌تر بوده و شامل هماهنگی‌ها برای مبارزه مشترک با داعش است.

تغییر موضع روسیه درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستانمقام امنیتی سابق افغانستان: روسیه همزمان با ظهور داعش با طالبان ارتباط گرفتتمایل روسیه به میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان/ کابل و طالبان انعطاف نشان دهند

دیپلمات با تاکید بر نقش محوری افغانستان برای گسترش نفوذ و حضور روسیه در منطقه نیز نوشت: مسکو برای اجرای کامل برنامه‌های بلندپروازانه خود برای گسترش نفوذ ژئوپلتیک خود در منطقه منابع کافی ندارد، اما در عین حال با همه روش‌های ممکن در تلاش است تا حضورش را در آسیای مرکزی حفظ و تقویت کند و افغانستان یک عامل اصلی در این تلاش است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان داعش اخبار روسیه اخبار افغانستان طالبان داعش اخبار روسیه اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد

تیم والیبال زنیت کازان با پیروزی مقابل دینامو مسکو به عنوان قهرمانی لیگ برتر روسیه رسید. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم زنیت کازان با پیروزی 3 بر یک مقابل دینامو مسکو در بازی سوم سری فینال لیگ برتر والیبال روسیه برای دوازدهمین بار قهرمان شد و رکورد جدیدی را به نان خود ثبت کرد.

پایان لیگ ملت‌‌های والیبال برای ملی‌پوش هلند!

شاگردان الکسی وربوف در بازی سوم فینال با نتایج 25 بر 20، 25 بر 22، 17 بر 25 و 25 بر 20 دینامو مسکو را شکست دادند و از عنوان قهرمانی خود دفاع کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است