Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-09@02:04:50 GMT

پیوند مستمر آستان قدس رضوی و مراکز معتبر علمی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۳۱۰۲

پیوند مستمر آستان قدس رضوی و مراکز معتبر علمی

آستان قدس رضوی با وجود برخورداری از مراکز معتبر علمی درون سازمانی، بهره‌گیری از دستاوردهای علمی سایر نهادها را نیز در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش قدس آنلاین، حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه یک دغدغه مشترک میان آستان قدس رضوی و بسیاری از مراکز علمی است؛ دغدغه‌ای که بعضا پای همکاری و تفاهم دوجانبه میان آستان قدس و این قبیل نهادها را باز می‌کند و سبب می‌شود چشم‌اندازهای جدیدی در این مسیر ترسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم به عنوان یک اولویت در سال‌های اخیر دنبال شده و روندی مناسب نیز داشته است.

آن چنان که اینک مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از انعقاد ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد پژوهش‌های اسلامی و سایر مراکز معتبر علمی طی دو سال گذشته خبر داد.

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی در این زمینه اظهار ‌می‌کند: در دو سال گذشته توجه جدی به ظرفیت نخبگانی داخل و خارج کشور در کنار چشم‌انداز و برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت آستان قدس رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی، موجب شده با امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای همکاری از این ظرفیت بهره‌برداری ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین انگیزه‌ها برای اهتمام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای پژوهشی بنیاد، پیشگیری از موازی کاری است؛ همچنین حجم فراوان عنوان‌ها و اولویت‌های پژوهشی، یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم‌نامه ها است.

حجت الاسلام مرویان حسینی افزود: توجه به گسترش فرهنگ اسلامی بین غیر ایرانیان و همچنین توسعه فعالیت‌ها در فضای بین‌الملل اسلامی و جهانی از دیگر اهداف انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری این مرکز با سایر مراکز علمی است، از همین رو بیش از ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری که نزدیک به ۲۰ درصد از آنها با مراکز معتبر علمی و همسو با بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در خارج کشور بوده منعقد و به امضا رسیده است.

وی در ادامه ابراز کرد: ما معتقد هستیم وقتی یک اثر پژوهشی با دو نشان مشترک منتشر می‌شود هم اطمینان خاطر بیشتری را برای مخاطبان و خوانندگان به وجود می‌آورد و هم در حقیقت بازارها و امتداد اجتماعی‌ آن را در اختیار ما قرار می‌دهد از همین رو این مرکز علمی-پژوهشی موفق شده بیش از ۱۰۰ عنوان اثر را در قالب درسنامه منتشر کند و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: این آثار به عنوان درسنامه در مراکز آموزش عالی کشور مورد توجه قرار گرفته و چاپ‌های مکرر آنها گواهی بر اهمیت و توجه به این آثار از سوی مخاطبان بوده است

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

                                              

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مراکز معتبر علمی مدیرعامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی بنیاد پژوهش های اسلامی مراکز معتبر علمی آستان قدس رضوی تفاهم نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تفاهم‌نامه‌ علمی، پژوهشی و فناوری با شرکت ساختمانی جاده امضا کرد.

این تفاهم‌نامه درراستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به نمایندگی آرش رنجبران و شرکت ساختمانی جاده به نمایندگی علی صدقی امضا شد.

راه‌اندازی واحد تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت ساختمانی جاده و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی از طریق سرای نوآوری اجتماعی و همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی- آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی مشخص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در چهار ماده و در دو نسخه به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ناذران از راه دور و نزدیک در تأمین نیازهای حرم مطهر رضوی شریک‌اند
  • مراکز رشد علوم انسانی در استان‌های کشور تشکیل می‌شود
  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه شنبه‌های امید خراسان رضوی
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • انعقاد تفاهم نامه علمی بین دانشگاه علوم پزشکی یزد و اندونزی
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است