Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان اهواز گفت: چقدر باید فریاد بزنیم آب روستایی ما مطلوبیت ندارد و نگرانی ما تنها در خصوص آلودگی میکروبی نیست کلر هم در آب روستایی یا کم است یا وجود ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه شورای سلامت و امنیت مواد غذایی کلانشهر اهواز به دبیری مرکز بهداشت غرب اهواز   در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی بلوطکی دبیر شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان اهواز با اشاره به روند کاهشی مبتلایان به بیماری کرونا و کاهش مراجعات بیماران به مراکز غربالگری و بیمارستانها اظهار داشت: از تلاش مسئولان و مدافعان سلامت برای مقابله با کرونا اظهار داشت.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب و بهداشتی برای روستاییان به لحاظ اهمیت، جایگاهی بی بدیل در حفظ سلامت، کارآمدی ساکنان مناطق روستایی، عدم مهاجرت و توسعه پایدار بخش روستایی افزود: چقدر باید فریاد بزنیم آب روستایی ما مطلوبیت ندارد و نگرانی ما تنها در خصوص آلودگی میکروبی نیست کلر هم در آب روستایی یا کم است یا وجود ندارد. شهادت می‌دهم در حوزه روستایی مطلوبیت بطور متوسط زیر 50 درصد است و برخی نقاط به بیست درصد و کمتر هم می‌رسد.

گزارش/ بحران در راه است؛ کمبود شدید معلم، مشاور و مربی بهداشت در سال‌های 1400 و 1401وزیر بهداشت: برگ‌‌برنده‌‌های زیادی رو خواهیم کرد/ از پیشتازان عرصه واکسن‌‌سازی هستیمبسیجیان پایگاه‌های مقاومت بسیج رشت به یاری مراکز بهداشتی درمانی می‌روند

این مقام مسئول بیان داشت: البته دوستان آبفا گاها حرف ما در خصوص نمونه گیری‌ها را قبول ندارند که نشان از این است که یا کار کارشناسی ما اشتباه است یا عزیزان آبفا کم لطفی می‌کنند ما آماده ایم حرف خود را در هر محکمه علمی اثبات کنیم.

احمدی بلوطکی گفت: سلامت آب بطور مستقیم و غیر مستقیم با بیماری‌هایی مختلفی همچون  تیفوئید، حصبه، شبه حصبه، بیماری اسهال خونی و وبا در ارتباط می باشد، همچنین در شرایط کنونی که شستشوی دست‌ها از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا می‌باشد، در دسترس بودن آب سالم برای شهروندان امری ضروری و بدیهی است و قطعی های مکرر و افت فشار آب در شبکه توزیع یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا را کاملا از بین خواهد برد.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر بیان داشت: فاضلاب‌های برگشتی از باران‌های اخیر حجمی از مشکلات گوارشی و پوستی را در مناطق روستایی به دنبال داشت. ما در پاییز و زمستان امسال نگران  طغیان دیگری در کنار کرونا هستیم که امیدواریم این نگرانی به وقوع نپیوندد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت اسفبار سرریز و گرفتگی های شبکه فاضلابرو در کلانشهر اهواز، گفت: در حال حاضر در پیک التور هستیم و مراجعات به مراکز خدمات جامع سلامت افزایش یافته است و بارندگی‌های اخیر ضعف‌های ناشی مشکلات حوزه آب و فاضلاب را مشهود تر کرده است.

دبیر شورای سلامت و امنیت مواد غذایی شهرستان پس زدگی‌های فاضلاب، آب‌های آلوده  و روان آب ها را از علل بروز و شیوع بیماری‌های عفونی عنوان کرد و  متذکر شد یکی از علائم بیماری کرونا  اختلال در سیستم گوارش بوده که  آلودگی آب شرب می تواند این موضوع را تشدید و زمینه بیماری کرونا را فراهم کند .

احمدی بلوطکی ضمن گلایه شدید از  عملکرد  متولیان امر بیان داشت: سلامتی مردم  چیزی نیست که به این سادگی از کنار آن گذشت و با سهل انگاری جان شهروندان را به خطر انداخت .دفع غیر بهداشتی فاضلاب خطرات و مضرات فراوانی یدنبال خواهد داشت و بیمارستانهای ما توان یک اپیدمی هم زمان با کرونا را نخواهند داشت .

دبیر شورای سلامت  با اشاره به اینکه یک سال از آبگرفتگی سال 98 گذشته است تصریح کرد : آیا نباید در طول این مدت چاره اندیشی می‌شد و با درس گرفتن از بحران سال گذشته از بروز چنین بحرانی در این مقطع زمانی پیشگیری کرد، در همه دنیا  مردم برای بارش باران شادمانی می‌کنند و برای بارش این نعمت الهی شکر گذار  خداوند هستند . اما در کلانشهر اهواز مردم با بارش باران نگران  به خطر افتادن جان و مال خود هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه شبکه دفع فاضلاب کلانشهر اهواز فاقد استاندارد های اصولی بوده که در بسیاری از اوقات شاهد گرفتگی های شدید و سرریز فاضلاب در مناطق شهری می باشیم، ادامه داد: شبکه  فاضلاب رو با قدمتی پنجاه ساله و فرسودگی فراوان بدون شک توان دفع آبهای سطحی و افزایش ناگهانی دبی فاضلاب را نخواهد داشت.

 دبیر شورای سلامت با بیان اینکه  سلامت جسمی و روانی مردم  بازیچه دست مسئولان نیست؛ خطاب به متولیان امر اظهار داشت : قرار است چند بحران آبگرفتگی و سیل را پشت سر بگذاریم تا به فکر چاره اندیشی و رفع مشکلات باشیم !

وی افزود: برخی از مسئولین  از فرسودگی شبکه فاضلاب رو گلایه می‌کند و برخی  از نبود شبکه آبهای سطحی ! مگر سلامت مردم چیزی است که با پاس کاری وظایف بین ما مسئولین این شهر و  ادارات و سازمان‌ها  به خطر بیفتد.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به اینکه ما اصلا منکر تلاش‌های عزیزان در شرکت آب و فاضلاب اهواز نیستیم از عدم حضور برخی از مدیران و متولیان در جلسات شورای سلامت گلایه مند بود و گفت: این مرکز بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی هشدارهای لازم را ارائه و تمام مشکلات و شاخص های آب روستایی را طی مکاتبه محرمانه به مدیریت آبفا استان و شهرستان تحویل داده است .

وی یاد آور شد: به استناد مصوبات شورای سلامت در صورت عدم رفع مشکل، مرکز بهداشت آن‌را تهدید علیه سلامت عمومی دانسته و از طریق مراجع حقوقی و قضایی پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

احمدی بلوطکی در پایان از تمامی متولیان امر (شرکت آب و فاضلاب شهرستان، شهرداری و ..)  خواست نسبت به برنامه ریزی های منظم و انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت رفع معضلات  بهداشتی، زیست محیطی  و اجتماعی اقدام نمایند  که شاهد  این وضعیت خطرناک برای سلامتی شهروندان نباشیم.

انتهای پیام/341/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای سلامت و امنیت مواد غذایی دبیر شورای سلامت کلانشهر اهواز بیماری کرونا مرکز بهداشت آب روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات خوزستان و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق خوزستان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: همچنین از روز یکشنبه تا سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده و وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی از نقاط استان وجود خواهد داشت.

سبزه زاری اظهار کرد: تا روز یکشنبه روند افزایش دما در خوزستان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در همین مدت نیز دمای هوای اهواز به حداکثر ۳۸.۳ و حداقل ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6089013

دیگر خبرها

  • پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا