Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون قضایی دادستان کل کشور گفت:باید به مشکلات دامداران استان آذربایجان‌غربی نگاه ویژه‌ای داشته و به ویژه در امر قاچاق دام به خارج از کشور از طریق مرزهای غربی باید توجه شود تا بتوان به صورت کامل مانع خروج دام از مرز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، سعید عمرانی در جلسه کارگروه نظارت بر اجرای پرونده‌های قاچاق کالا و ارز موضوع بند چ ماده 11 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: کار دستگاه قضایی امانتداری بوده و باید در تصمیمگیری‌ها و حرکات مواظب هر گونه لغزش و انحراف باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: هم اکنون قوه قضائیه در راه تحول گام نهاده است و این تحول خواهان کار جهادی است و به ویژه اینکه در امر قاچاق باید کار جهادی و انقلابی صورت گیرد که بهترین حمایت از تولید داخلی و بهترین راه حمایت از اقتصاد کشور است. 

عمرانی در ادامه تاکید کرد: امروز مسئول باید شجاع، خطرپذیر و عملگرا باشد و در واقع همت و شجاعت دو عنصر موفقیت یک مدیر است که هر کسی مسئولیت را می پذیرد باید این دو صفت را داشته باشد.  

پشت پرده قاچاق دام ـ 6| روایتی تلخ از قاچاق آشکار دام از مرزهای خوزستان / دام‌های ایرانی زینت‌بخش سفره‌های کشورهای حاشیه خلیج فارسپشت پرده قاچاق دام ـ 5 | قاچاق نگران کننده ‌دام‌ از مرزهای کرمانشاه /سردرگمی در مسیر چاره‌اندیشی برای جلوگیری از قاچاق دامپشت پرده قاچاق دام ـ 3| مرزهای آذربایجان غربی گذرگاهی برای دام قاچاق/چرا قاچاقچیان مرزهای غربی را برای خروج دام انتخاب کرده‌اند؟

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: آذربایجان‌غربی از نظر راهبردی وضعیت بسیار خاص و ویژه‌ای را دارد و این شرایط خاص و نوار مرزی طولانی این استان با چندین کشور و نیز فراوانی جرایم امنیتی و قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی می طلبد که مسئولان آن در همه حوزه‌ها فعالیتهای مضاعف و با برنامه‌ای را انجام دهند. 

عمرانی تاکید کرد: باید به مشکلات دامداران استان نگاه ویژه‌ای داشته و به ویژه در امر قاچاق دام به خارج از کشور از طریق مرزهای غربی باید توجه شود تا بتوان به صورت کامل مانع خروج دام از مرز شد.

وی گفت: اجرای عدالت، اجرای صحیح قانون است و اجرای قانون نیز بی‌تردید مشکلات خود را دارد اما مدیر موفق کسی است که بر مشکلات فائق آید و قانون را اجرا کند.

دستگاه‌های انتظامی و امنیتی عزم خود را برای خشکاندن ریشه قاچاق جزم کرده‌اند

در ادامه این جلسه دادستان ارومیه به عزم دستگاه‌های ذیربط در مبارزه با قاچاق اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی استان در کنار دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و تعزیرات حکومتی عزم خود را جزم کرده است تا ریشه قاچاق در استان را بخشکاند و در این راه از هیچ تلاش وکوششی دریغ نخواهد کرد. 

مصطفی حبیبی ادامه داد: قاچاق کالا نه تنها جرم است بلکه اقتصاد کشور را فلج کرده و تولید داخل را به تعطیلی می‌کشاند و آثار شوم و جبران ناپذیری در اجتماع به جا می گذارد و در واقع مبارزه با پدیده قاچاق کالا نوعی حمایت از تولید داخل ورونق آن است.
وی با اشاره به کارهای انجام شده در دستگاه قضایی استان در مبارزه با امر قاچاق به ارائه آمار در این خصوص پرداخت وگفت: با توجه به اینکه

وی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی با سه کشور عراق، آذربایجان و ترکیه هم مرز بوده و پرونده‌های مهمی در مورد قاچاق در این استان مطرح است گفت: مهمترین کشفیات مربوط به قاچاق احشام بوده که در هشت ماهه سال 99 حدود 60 هزار راس احشام کشف و ضبط شده است.

دادستان ارومیه افزود: همچنین سازمان اموال تملیکی و ستاد اجرایی امام خمینی (ره) از محل فروش این اموال حدود 91 میلیارد تومان درآمد حاصل کرده که به حساب دولت واریز شده است و پس از قاچاق احشام، قاچاق مشروبات الکلی و سلاح و مهمات از دیگر اقلام قاچاق کشف شده در استان است.

وی بیان کرد: در مدت هشت ماهه سال جاری بیش از 50 هزار بطری مشروبات الکلی، 2439 قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف و 95 نفر هم از مجرمین در این خصوص دستگیر و بازداشت شده‌اند که برای برخی از آنها محکومیت‌هایی از پنج تا 18 سال حبس صادر شده است.

حبیبی اظهار داشت: همچنین در 35 فقره پرونده تشکیل شده، محکومان به 37 میلیارد و 880 میلیون تومان جریمه محکوم شده که مبلغ 6 میلیارد تومان آن وصول شده است. 

انتهای پیام/7548/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی مرزهای غربی قاچاق کالا قاچاق دام امر قاچاق ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیپ متفاوت ژیلا صادقی در خارج از کشور خبرساز شد(+عکس)

به تازگی عکسی از ژیلا صادقی در فضای مجازی منتشر شد و تیپ و استایل متفاوت او مورد توجه قرار گرفت. به نظر می‌رسد این تصویر در حاشیه یکی از سفرهای او به خارج از کشور گرفته شده است. چندی پیش این مجری با حضور در برنامه برمودا اظهار کرده بود که شهروند آمریکاست و شاید به آمریکا برگردد.

به گزارش برترین ها، این عکس ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند و با واکنش‌های زیادی از سوی کاربران رو به رو شده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • تیپ متفاوت ژیلا صادقی در خارج از کشور خبرساز شد(+عکس)
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی
  • جزئیات طرح انسداد مرزهای شرقی/ تمام منطقه دیوارکشی می شود؟
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • شهادت یک مرزبان در مرزهای غربی