Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها_ مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: کنترل اجتماعی دارای قدرت زیادی در فراگیری استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن اروجی امروز در سی و سومین جلسه شورای اطلاع‌رسانی قم بابیان اینکه شرایط کرونا شکننده است اظهار داشت:هنوز کرونا تمام نشده است و توجه به رعایت بهداشت و زدن ماسک الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران قم افزود: محدودیت‌های دوهفته‌ای نقش مهمی در کنترل کرونا داشت و افراد زیادی در رعایت این دستورالعمل‌ها سهیم شدند.

وی تصریح کرد: حفظ وضعیت نارنجی کرونا در قم بسیار دشوار است و باید رسانه‌ها به مطالبه گری از مسئولان و مردم و اصناف بپردازند تا مشکلات کمتر شود و به شرایط عادی بازگردیم.

وضعیت کرونایی بندرترکمن فوق قرمز شد/ مسئولان پاسخگو نیستند؟8500 خودروی متخلف کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جریمه شدندشمارش معکوس برای خروج کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت قرمز کرونایی آغاز شد

اروجی خاطرنشان کرد: محدودیت‌های فعلی نیز با توجه به رعایت مردم نسبت به قبل کمتر شده است اما جامعه نباید به سمت عادی انگاری برود.

وی بیان کرد: زدن ماسک باید اجباری شود و به سطح صد درصد در جامعه برسد، در طرح قبلی مراکز آموزشی درصد بالایی درعایت پروتکل‌ها داشتند و اصناف تا حدی زیادی همراهی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران قم عنوان کرد: کنترل اجتماعی دارای قدرت زیادی در فراگیری استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد و درواقع باید به یک مطالبه بزرگ تبدیل شود.

فاصله اجتماعی در کنار ماسک زدن مورد توجه باشد

وی گفت: فاصله اجتماعی در کنار ماسک زدن نیز اهمیت دارد همچنین پرهیز از تجمعات امری ضروری است و باید از افراد تأثیرگذار در جلوگیری از تجمعات استفاده کنیم.

اروجی افزود: قرنطینه نشدن بیماران یکی از دغدغه‌های مهم است و افرادی که کرونای آن‌ها مثبت است باید قرنطینه شوند و در ادارات و سازمان‌ها نیز نباید این افراد سرکار حضور یابند.

وی تصریح کرد: افرادی که به بیمارستان می‌روند نباید به محیط‌های های دیگری بروند چراکه احتمال انتقال ویروس وجود دارد، از طرفی حضور مردم در بازار خرید و خیابان‌ها در این شرایط منطقی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران قم عنوان کرد: توصیه‌ها باید تکرار شود و آموزش با تکرار نهادینه می‌شود و رسانه نقش کلیدی در آموزش و فرهنگ‌سازی دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شرایط محدودیت‌ها بهتر شده است اما هر چه بیشتر رعایت کنیم محدودیت‌ها نیز کمتر می‌شود، متأسفانه گاهی تجمع در دفاتر پیشخوان وادارات دیده می‌شود که پذیرفته نیست.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم دراین‌باره بیان کرد: اجرای محدودیت‌های دوهفته‌ای اهمیت زیادی در تغییر سبک و رفتار داشت و باید این امر تداوم داشته باشد.

محمدتقی سلطانی افزود: در طول شبانه‌روز گذشته در قم ده نفر از افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت بود جان خود را ازدست‌داده‌اند و 40 نفر با تشخیص وضعیت مثبت بستری شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت 30 نفر از افراد بستری به دلیل بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شدند و هم‌اکنون 301 نفر نیز بستری هستند.

در این جلسه سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی قم نیز خاطرنشان کرد: از نخستین روز تا 15 آذرماه 5 هزار و 212 خودرو با پلاک غیربومی از محورهای مواصلاتی قم به شهر مبدأ عودت داده شد.

 4 هزار خودرو در طرح ممنوعیت تردد شبانه قم جریمه شدند

وی افزود: همچنین در طرح ممنوعیت تردد شبانه 4 هزار فقره جریمه صادرشده است که در این میان 1215 خودرو برای قم است.

حاجی‌زاده بیان کرد: در این مدت 79 خودرو پلاک غیربومی وارد قم شده بود که به دلیل اصرار به ورود به قم مشمول جریمه یک‌میلیون تومانی شدند.

وی خاطرنشان کرد: 571 خودرو نیز با تخلفاتی چون مخدودش کردن و پنهان کردن پلاک جریمه 50 هزارتومانی شدند، درمجموع نیز تردد به قم در طول دو هفته قبل 39 درصد کاهش داشت.

انتهای پیام/457/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل مدیریت بحران قم محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین

کارآفرین آمریکایی در واکنش به اظهار امیدواری واشنگتن نسبت به پیروزی اوکراین بر روسیه، در پیامی کنایه‌آمیز از کاخ سفید خواست پیروزی را تعریف کند.

به گزارش ایسنا، «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه اوکراین می‌تواند در جنگ پیروز شود، از واشنگتن خواست «پیروزی» را تعریف کند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه گفت: «مقامات آمریکایی بر این باورند که اوکراین در نهایت می‌تواند در این جنگ پیروز شود. اوکراین عزم پیروزی در این جنگ را دارد و ما هم برای دستیابی به این هدف از آن حمایت خواهیم کرد.»

در همین رابطه ایلان ماسک در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «پیروزی چه شکلی است؟»

این کارآفرین آمریکایی از آغاز جنگ اوکراین نسبت به امیدواری‌های واشنگتن به عملکرد کی‌یف تردید داشته است؛ از جمله به طرح صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که اوکراین در آن خواستار پس‌گرفتن تمامی مناطقی شده که روسیه از آغاز جنگ تحت کنترل خود درآورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد