Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،شیرزاد نجفی،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان روز دوشنبه در آیین درختکاری و تقویت پوشش گیاهی به مناسبت روز جهانی خاک در روستای انار در خرم آباد اظهار داشت: ۲۳۲ هزار هکتار عملیات نهال کاری در کشور انجام می‌شود که ۴۷ هزار هکتار آن غنی‌سازی جنگل می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: همچنین ۹۰ هزار هکتار اصلاح و احیای مراتع با اولویت کشت گیاهان دارویی ۳۵ هزار هکتار بیابان‌زدایی و ۳۰ هزار هکتار عملیات زراعت چوب و ۳۱ هزار هکتار جنگل کاری اقتصادی انجام می‌شود.

او اظهار کرد: در این راستا امسال پنج هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات درختکاری غنی سازی کاشت گیاهان دارویی لرستان صورت می‌گیرد.

نجفی گفت: همچنین یک هزار و ۱۰۰ هکتار کاشت زراعت چوب در دستور کار می‌باشد که تمامی نقشه‌ها و مکان یابی‌ها صورت گرفته و با توجه به تامین نهال بیش از میزان تعهد انجام خواهد شد.

او ادامه داد: همچنین ۲هزار و ۲۰۰ هکتار عملیات جنگل‌کاری اقتصادی و توسعه باغات در اراضی شیب دار در اراضی ملی در لرستان در دستور کار می‌باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار داشت: ۲ هزارو ۲۰۰ هکتار عملیات غنی سازی و اصلاح و احیای مراتع با اولویت کشت گیاهان دارویی انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: مردم در این راستا امری ضروری بوده و در منطقه انار در خرم آباد ۲۲۰ هکتار به کشت بلوط زالزالک و گونه‌های وحشی اختصاص یافت.

او گفت: همچنین ۵۵ هکتار در این منطقه با همکاری سپاه احیا و ۱۰۰ هکتار دیگر برای کشت گونه‌های مختلف اضافه می‌شود.

او افزود: با توجه به پروژه‌های سازمان جنگل‌ها در راستای پوشش گیاهی روز آغاز مراسم نهال کاری در ۴۵۰ شهر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی لرستان عملیات درختکاری غنی سازی جنگل مراسم نهال کاری هکتار عملیات هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ