Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@19:09:23 GMT

کاهش آب شرب شهر پاوه به کمتر از ۱۱۰ لیتر بر ثانیه

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۴۳۸۳۳

کاهش آب شرب شهر پاوه به کمتر از ۱۱۰ لیتر بر ثانیه

سالم مرادی گفت: در حال حاضر پاوه به ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب نیاز دارد، در حالی که آب تولیدی کل منابع به کمتر از ۱۱۰ لیتر در ثانیه کاهش بافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مدیر امور آبفا پاوه در گفتگو با خبرنگار هزارماسوله در خصوص قطعی آب شرب شهر پاوه اظهار داشت: آب شرب شهر پاوه از سراب هولی و چهار حلقه چاه عمیق تامین می شود که در حال حاضر آبدهی آنها جمعا به ۱۱۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سالم مرادی با اشاره به قطعی های آب در روزهای اخیر در پاوه گفت: بسیاری از شهروندان محترم می پرسند، چرا در تابستان که مصرف آب بیشتر بود قطعی آب نداشتیم ولی در این فصل سرد و زمستانی که مصرف آب کمتر شده است، آنقدر کمبود داریم که مجبوریم آب را با نوبت بندی در سطح شهر توزیع کنیم.

وی گفت: به طور کلی سفره های آب زیر زمینی در فصل بهار اشباع شده و شاهد طغیان چشمه ها هستیم، یعنی منابع تامین آب در فصل بهار بیشترین آبدهی را دارند، به تدریج که هوا گرمتر می شود میزان آبدهی آنها نیز کاهش می یابد، تا اینکه در نیمه دوم پاییز به کمترین آبدهی خود می رسند، در حال حاضر آبدهی آنها به حدی کم شده که امکان برقراری جریان دائم در شبکه توزیع آب وجود ندارد و به ناچار آب باید نوبت بندی شود تا به همه برسد.

مرادی اضافه کرد: معمولا کمبود آب شرب شهر پاوه در فصل تابستان احساس نمی شود. اما در بعضی از روستاهای این شهرستان متاسفانه کمبود آب دارند و آبرسانی به آنها با تانکر صورت می گیرد. یکی از دلایل آن استفاده از آب چشمه برای شرب و آبیاری است، به عبارت دیگر برای شرب و آبیاری یک چشمه دارند که بطور مشترک از آن بهره برداری می کنند. که این تقسیم آب با باغات یکی از دلایل کمبود آب در روستاها است. دلیل دیگری که می توان به آن اشاره کرد محدودیت منابع آبی است.

وی مرادی گفت: در حال حاضر پاوه به ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب نیاز دارد، این درحالی است که آب تولیدی کل منابع به کمتر از ۱۱۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است. طبیعی است که در شبانه روز چند ساعت قطعی آب داشته باشیم. و در شرایط فعلی چاره ای جز نوبت بندی نداریم.

مدیر آبفای پاوه افزود: البته نوبت بندی پیامدهایی دارد از جمله: شبکه توزیع آب که بیش از ۱۰۰ کیلومتر طول دارد، تخلیه شده و چند ساعتی طول می کشد تا مجددا لوله ها پر شوند، افزایش تعداد حوادث در اثر هوا گرفتگی شبکه نیز باعث هدر رفت بخشی از آب می شود. وقتی بطور دائم آب در شبکه نباشد سرریز تانکرها را نیز داریم .

وی افزود: عملا قطعی بطور متوسط به حدود ۶ ساعت در شبانه روز می رسد که در نتیجه ما قطعی آب شرب را به منظور ذخیره سازی از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح برای تمام محلات شهر پاوه تعیین کرده ایم.

وی ادامه داد: در بدو تشکیل شرکت آب و فاضلاب یعنی در سال ۱۳۷۲ پاوه فقط ۲۳۰۰ اشتراک آب داشت که در همان سال دو حلقه چاه در کوهستان بیدمیری حفاری و تجهیز گردیدند به عبارت دیگر آب سراب هولی کافی نبود دو حلقه چاه به تنها منبع تامین آب پاوه اضافه شدند.

وی اظهار کرد: این روند ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۳۸۳ با ۴۳۰۰ اشتراک؛ پاوه دوباره با کمبود آب مواجه شد، که دو حلقه چاه دیگر در نزدیکی روستاهای سرکران و بندره را نیز به منابع آب شرب پاوه اضافه شد.

وی افزود: پاوه هم اکنون دارای ۱۱ هزار اشتراک آب است، که از سال ۸۳ تا کنون منبع تامین آب دیگری به آن اضافه نشده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آب شرب شهر پاوه لیتر در ثانیه حال حاضر نوبت بندی حلقه چاه ۱۱۰ لیتر کمبود آب قطعی آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت

ابرهیم شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش‌ها در شبانه روز گذشته ۳۱ میلی‌متر بوده است، اظهار کرد: مجموع بارش سامانه اخیر ۹۸ میلی‌متر در پاوه گزارش و ثبت شده است.

وی افزود: خوشبختانه بارش تجمعی سامانه بارشی اخیر در پاوه از مرز یک هزار و ۳ میلی‌متر گذشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه ادامه داد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد و نسبت به میانگین نرمال بلند مدت سنوات اخیر ۳۸ درصد افزایش داشته است.

شهریاری خاطر نشان کرد: راهداران پاوه طی سه روز اخیر در محورهای مواصلاتی حضور فعال داشته و نسبت به پاکسازی و ریزش برداری راه‌ها اقدام کردند.

کد خبر 6096679

دیگر خبرها

  • یافتن عدد متفاوت در کمتر از 10 ثانیه (سرگرمی تصویری)
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت
  • خوش‌بینی منابع مصری به روند مذاکرات آتش‌بس
  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود