Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: ۲۰ میلیون نفر در کشور در بافت‌های فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و تاریخی زندگی می‌کنند.

به گزارش قدس آنلاین؛ مهدی عبوری شامگاه دوشنبه در حاشیه جلسه بازآفرینی شهری در جمع خبرنگاران زنجان بابیان اینکه بافت های فرسوده و تاریخی در بیشتر شهرهای کشور با هم همپوشالی دارند، افزود: در سطح کشور ۱۴۸ هزار هکتار بافت ناکارآمد، فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبوری خاطرنشان کرد: وی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۹۰ پروژه جاری با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال به صورت مستقیم از سوی وزارت راه و شهرسازی و حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال نیز از محل اقدام مشترک با همکاری و مساعدت بقیه دستگاه های خدمات رسان اعم از شهرداری ها و اداره های تابعه دولت در دست انجام داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: طی ۱۰ سال سالانه باید ۲۷۰ محله و مجموع ۲ هزار و ۷۰۰ محله را به سامان برسانیم.

عبوری اظهار داشت: تسهیلاتی در قالب تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده برای متقاضیان پرداخت می‌شود که در شهری مثل زنجان این میزان ۲۲۰ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: بخشی از این تسهیلات به صورت تبصره ای با سود ۹ درصد و بخشی دیگر نیز با سود ۱۸ درصد است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: اگر ودیعه مسکن نیاز باشد و متقاضی بخواهد ملک خود را نوسازی کند و یا منزل مسکونی دیگری را تا پایان نوسازی اجاره کند این تسهیلات با سود ۱۴ درصد پرداخت می‌شود.

به گفته عبوری، در شهرهای بالاتر از ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با ۹ درصد و مابقی نیز با ۱۸ درصد کارمزد پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز تسهیلات ۱۸۰ میلیون تومان است که از این مبلغ ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و مابقی نیز با ۱۸ درصد کارمزد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بافت فرسوده ایران قیمت بافت های فرسوده راه و شهرسازی بازآفرینی شهری معاون وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۴۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد

خبرگزاری تاس چهارشنبه شب گزارش داد که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه معاون خود را به اتهام دریافت رشوه برکنار کرد.

به گزارش ایرنا، تاس به نقل از یک منبع در وزارت دفاع روسیه نوشت: «تیمور ایوانوف» به دستور شویگو از معاونت وزارت دفاع برکنار شده است.

ایوانوف متهم است که یک میلیون روبل (۱۰ هزار و ۸۰۰ دلار) رشوه دریافت کرده است. وی در صورت محکومیت نهایی، ممکن است که به ۱۵ سال زندان محکوم شود.

وی روز چهارشنبه در لباس نظامی در دادگاهی در مسکو حاضر شد و تا ۲۳ ژوئن (سوم تیر ماه) که جلسه محاکمه وی برگزار خواهد شد، در بازداشت خواهد بود.

«دنیس بالویف» وکیل ایوانوف گفت که با ارائه درخواستی خواستار بازداشت خانگی ایوانوف خواهد شد.

ایوانوف از سال ۲۰۱۶ در سمت معاون وزیر دفاع فعالیت کرده و یکی از طراحان جنگ علیه اوکراین و متحد نزدیک شویگو به شمار می‌آید. وی همچنین مسئول پرونده بازسازی شهر ماریوپول در اوکراین بود که بر اثر جنگ بخش‌های زیادی از آن ویران شده است.

ایوانوف به داشتن یک زندگی تجملاتی در روسیه معروف است و «بنیاد ضدفساد» وابسته به «آلکسی ناوالنی» رهبر فقید اپوزیسیون روسیه تحقیقاتی در مورد وی انجام داده بود.

«ماریا پوچیخ» رئیس این بنیاد به سی.ان.ان گفت که جنگ اوکراین ایوانوف را ثروتمندتر نیز کرده بود.

وی مدعی شد که یک خانه قدیمی در گران‌ترین قسمت شهر مسکو از جمله دارایی‌های ایوانوف است و فساد ثروت او را بیشتر کرده بود.

«سوتلانا مانیوویچ» همسر ایوانوف نیز زندگی تجملاتی در اروپا دارد. او در پاریس زندگی می‌کند و برای اسکی به کوه‌های آلپ و برای تفریح به قایق‌سواری در مدیترانه می‌پردازد.

ایوانوف از جمله مقام‌های روسیه است که به دلیل جنگ در اوکراین از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا تحریم شده است.

 
 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور